8 دلیل برتری دکینگ بامبو: انتخابی هوشمندانه برای زیبایی و پایداری

دکینگ بامبو با زیبایی طبیعی، مقاومت بالا و پایداری فوق‌العاده، انتخابی هوشمندانه برای کفپوش فضای باز است. این محصول با دوام، اکولوژیک و دارای نصب آسان، در برابر آتش مقاوم است و تمامی گواهی‌های معتبر مربوطه را، کسب کرده است.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
The reason for the superiority of bamboo decking
زمان مطالعه: 3 دقیقه

انتخاب متریال برای کفپوش فضای باز می‌تواند یک کار سخت باشد: گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد. انتخاب دکینگ بامبو با کیفیت، تضمین می‌کند که شما یک متریال مقاوم و با دوام را انتخاب کرده‌اید. ما شما را دعوت می‌کنیم تا با 8 مزیت چوب Outdoor یا دکینگ بامبو آشنا شوید تا در انتخاب به شما کمک کنیم.

مزیت 1: زیبایی طبیعی

مزیت 2: مقاومت بالا 

مزیت 3: دوام

مزیت 4: انتخابی اکولوژیک

مزیت 5: پایداری

مزیت 6: نصب سریع و آسان

مزیت 7: ایمنی در برابر آتش

مزیت 8: گواهی‌ و تاییده استاندارد اروپا

مزیت شماره 1 دکینگ بامبو: زیبایی طبیعی

مزیت شماره 1 دکینگ بامبو: زیبایی طبیعی

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب کفپوش، ظاهر آن است. کفپوش MOSO Bamboo X-treme ظاهری گرم و طبیعی ارائه می‌دهد. زمانی که این الوارها از کارخانه خارج می‌شوند، به رنگ قهوه‌ای هستند؛ با گذر زمان رنگ آن به خاکستری تغییر می‌کند و دانه‌های بامبو نمایان می‌شوند. پس از کهنه‌شدن، رنگ تخته بامبو مشابه رنگ چوب درخت ساج (Teak) می‌شود. فرسایش تخته‌ها تنها ظاهری است و ویژگی‌های فنی متریال تغییر نمی‌کند. می‌توان با استفاده از روغن یک یا دو بار در سال، بسته به استفاده و محل قرارگیری کفپوش، رنگ قهوه‌ای را حفظ کرد.

مزیت شماره 2 دکینگ بامبو: مقاومت بالا

مزیت شماره 2 دکینگ بامبو: مقاومت بالا

MOSO تنوع زیادی از الوار کفپوش با سطوح مختلف از جمله : صاف، راه‌راه، شیار V، منحنی یا برس‌خورده (Brushed) ارائه می‌دهد. همچنین با ابعاد مختلف از جمله : عرض های 137، 155 یا 178 میلی‌متر و  ضخامتهای 20 یا 30 میلی‌متر. این به شما انتخاب گسترده‌ای در طراحی می‌دهد، زیرا سطوح و ابعاد مختلف قابل ترکیب هستند. 

کفپوش MOSO Bamboo X-treme با چگالی 1150 کیلوگرم/مترمکعب، برخلاف تمام ترموود های رایج بسیار بادوام است که بالاتر از بسیاری از چوب‌های گرمسیری مانند چوب ایپه (Ipe) است. این چگالی بالا به آن امکان دستیابی به سختی برینل (Brinell) بیش از 9.5 کیلوگرم/میلی‌مترمربع (EN 1534) را می‌دهد. چگالی بالای X-treme  آن را برای استفاده عمومی مناسب می‌سازد و می‌تواند ترافیک و تعداد زیادی از کاربران را تحمل کند.

مزیت شماره 3 دکینگ بامبو: دوام

مزیت شماره 3 دکینگ بامبو: دوام

کفپوش X-treme از ساقه‌های بامبو ساخته شده است که با دمای بالا (200ºC) پردازش و فشرده شده‌اند. این فرآیند شکرهای موجود در ساقه بامبو را حذف می‌کند و از تغذیه ارگانیسم‌ها بر روی متریال کفپوش جلوگیری می‌کند. دوام کفپوش با دو استاندارد قابل دسته‌بندی است: کلاس دوام و کلاس استفاده. X-treme بالاترین نتایج را در هر دو مورد کسب می‌کند.

پس از سالها تجربه تولید و فروش دکینگ بامبو ،  شرکت هلندی MOSO در سال 2020 تصمیم گرفت گارانتی را از 10 به 25 سال افزایش دهد. برای نمونه می توانید پروژه دفتر مرکزی Jumbo را ببینید که از سال 2013 کفپوش X-treme در آن نصب شده است.

مزیت شماره 4 دکینگ بامبو: انتخابی اکولوژیک و دوستدار محیط زیست

بامبو یک منبع قابل تجدید سریع و به وفور در دسترس است. گونه بامبوی غول پیکر Moso، بدون مشکلات در دسترس می باشد: بیش از 7 میلیون هکتار جنگل‌های بامبو وجود دارد. ساقه بامبوی Moso بسیار سریع رشد می‌کند و پس از تنها 4-5 سال به بلوغ می‌رسد. در طول رشد، ساقه‌های بامبو از طریق فرآیند فتوسنتز دی‌اکسید کربن (CO2) را به طور طبیعی جذب می‌کنند. CO2 در تمام دوره عمر محصول در متریال ذخیره می‌شود. استفاده از 100 مترمربع کفپوش X-treme معادل ذخیره 3391 کیلوگرم انتشار CO2 است، که با انتشار CO2 تولید شده توسط خودروهای میان‌رده در فاصله‌ای حدود 28500 کیلومتر قابل مقایسه است. درباره ذخیره CO2 در محصولات بامبو بیشتر بخوانید.

کفپوش بامبو Bamboo X-treme امتیازاتی برای گواهی‌های متعدد اکولوژیک مانند: LEED، BREEAM، HQE، Green Star و DGNB ارائه می‌دهد.

مزیت شماره 5 کفپوش بامبو: پایداری

مزیت شماره 5 کفپوش بامبو: پایداری

یک متریال نصب‌شده در فضای باز باید با شرایط سخت روبرو شود: تغییرات دما، رطوبت و میزان استفاده، کفپوش و به ویژه پایداری آن را به چالش می‌کشند. فرآیند تولید کفپوش X-treme با ترکیب پردازش حرارتی و فشرده‌سازی با چگالی بالا ، سبب تولید متریالی ایده آل برای استفاده در ساختمان هایی با معماری پایدار می باشد. به لطف پایداری بالا، الوارها به سختی منقبض، متورم یا خمیده می‌شوند و کفپوش برای سال‌ها ظاهر خوبی خواهد داشت. علاوه بر این، انتهای الوارها دارای سیستم زبانه و فاق است، بنابراین نیازی به فاصله‌گذاری (درز انبساط) بین انتهای تخته‌ها نیست.

مزیت شماره 6 دکینگ بامبو: نصب سریع و آسان

تخته‌های کفپوش بامبو Bamboo X-treme دارای یک سمت صاف و یک سمت شیار‌دار هستند که امکان انتخاب سطح قابل مشاهده در زمان نصب را فراهم می‌کنند. الوارها از دو طرف شیار‌دار هستند که امکان نصب سریع و آسان با بست های MOSO که به زیرسازی پیچ می‌شوند را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، الوارهای دکینگ X-treme همه دارای طول یکسان: 1850 میلی‌متر هستند که حمل و نقل آنها را آسان می‌کند و نصب آن مانند LEGO است.

مزیت شماره 7 دکینگ بامبو: مقاومت در برابر آتش

دکینگ های بامبو از جمله X-treme و N-durance با مقاومت در برابر آتش، بالاترین سطح ایمنی را تضمین می‌کنند. ایمنی یک عنصر کلیدی است خواه پروژه‌ای مسکونی یا عمومی باشد و هیچگاه نباید نادیده گرفته شود. تخته کفپوش X-treme به طور طبیعی در برابر آتش مقاوم است و چگالی بالای آن به این نتیجه کمک می‌کند. آزمایشات مطابق با استانداردهای اروپایی انجام شده است:

استاندارد آتش: کلاس Bfl-s1 (EN 13501-1) – استاندارد اروپایی

مزیت شماره 8 دکینگ بامبو: گواهی‌ و تاییده استاندارد اروپا

مزیت شماره 8 دکینگ بامبو: گواهی‌ و تاییده استاندارد اروپا

با انتخاب MOSO Bamboo X-treme، شما یک کفپوش انتخاب می‌کنید که مطابق با استانداردهای اروپایی گواهی شده است. همچنین اثبات‌شده است که از زمان عرضه آن در سال 2010، بیش از 6.5 میلیون مترمربع در سراسر جهان نصب شده است. دکینگ بامبو مقاومت خود را در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و نصب اثبات کرده است.

سخن آخر

انتخاب دکینگ بامبو برای فضای باز، ترکیبی از زیبایی طبیعی، مقاومت بالا، و پایداری است. این محصول با دوام و اکولوژیک، نصب آسان و مقاومت در برابر آتش، تمامی نیازهای شما را برآورده می‌کند. با انتخاب دکینگ بامبو، شما نه تنها به زیبایی فضای خود می‌افزایید، بلکه به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کنید.

دکینگ بامبو به دلیل زیبایی طبیعی، مقاومت بالا در برابر استفاده مکرر، و دوام عالی، انتخابی هوشمندانه برای فضای باز است. همچنین، این محصول اکولوژیک بوده و با نصب آسان، ایمنی و پایداری بالایی دارد.
برای حفظ رنگ قهوه‌ای دکینگ بامبو، می‌توانید یک یا دو بار در سال از روغن مخصوص استفاده کنید. این کار به نگهداری ظاهر طبیعی و زیبای بامبو کمک می‌کند.
بله، دکینگ بامبو به طور طبیعی مقاوم در برابر آتش است و با استانداردهای اروپایی کلاس Bfl-s1 (EN 13501-1) تطابق دارد، که این محصول را برای استفاده در پروژه‌های مسکونی و عمومی ایمن می‌سازد.
بله، دکینگ بامبو به دلیل فرآیند تولید خاص و ترکیب پردازش حرارتی و فشرده‌سازی، در برابر تغییرات دما، رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف بسیار پایدار است.
دکینگ بامبو دارای گواهی‌های متعدد اکولوژیک مانند LEED، BREEAM، HQE، Green Star و DGNB است و مطابق با استانداردهای اروپایی گواهی شده است. این محصول اثبات‌شده و در بیش از 6.5 میلیون مترمربع در سراسر جهان نصب شده است.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *