معرفی جدیدترین مدل‌های دوش حمام + ویژگی‌ها

می‌خواهید حمام خود را ارتقا بدهید؟ قبل از هر چیز باید به دوش آن فکر کنید. دوش‌های امروزی امکانات ویژ‌ه‌ای را ارائه می‌دهند. این مطلب برای آشنایی شما با جدیدترین مدل‌های دوش حمام نوشته شده است.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
دسته بندی:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

یک حمام عالی با یک دوش عالی آغار می‌شود، مکانی که می‌توانید در آن آرامش بگیرید. حتی اگر حمام‌تان وان ندارد یا حوصلۀ پر کردن وان را ندارید، یک دوش بزرگ و کاربردی جایگزین خوبی است. دوش‌های کاربردی می‌توانند زیبا، آرامش‌بخش و دلنشین باشند و با سبک‌های مختلف معماری هماهنگ شوند. کافی‌ است با انتخاب دوش و انواع شیرآلات مناسب، حمام خود را به فضایی رویایی تبدیل کنید. در ادامه، با جدیدترین مدل‌های دوش حمام آشنا خواهید شد.

معرفی جدیدترین مدل‌های دوش حمام

داشتن یک دوش عالی برای همۀ حمام‌ها ضروری است و هرچقدر دوش حمام‌تان خاص‌تر باشد، بهتر است. به همین دلیل، روز به روز بر محبوبیت امکاناتی هم‌چون سردوش دستی، دوش بارانی، دوش بخار و جت ماساژ بدن افزوده می‌شود. جدیدترین مدل‌های دوش حمام معمولا از بهترین فناوری‌های روز بهره می‌برند. در ادامه، چند مورد از جدیدترین انواع دوش حمام را به شما معرفی می‌کنیم.

دوش هوشمند (Smart Shower)

دوش هوشمند (Smart Shower)

این روزها، انواع تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی هوشمند بسیار پرطرفدار شده‌اند. دوش هوشمند یکی از جدیدترین مدل‌های دوش حمام است که به شما کمک می‌کند تا با تنظیم دقیق دما و فشار آب، در حمام خود تجربه‌ای لذت‌بخش و پایدار داشته باشید.

مهم‌ترین ویژگی‌های دوش هوشمند:

  • کنترل دقیق دما و فشار: با دوش هوشمند، می‌توانید دمای دقیق مورد نظر خود را تنظیم کنید و از هدر رفتن آب برای رسیدن به دمای مناسب جلوگیری کنید.
  • برنامه‌ریزی و زمان‌بندی: با دوش هوشمند نه‌تنها می‌توانید دمای دقیق موردنظر را برای هریک از اعضای خانه تنظیم کنید، بلکه می‌توانید زمان دقیق دوش گرفتن را نیز تعیین و حتی جریان آب را متوقف کنید.
  • کنترل از راه دور: با استفاده از یک برنامۀ Wi-Fi، می‌توانید تنظیم دوش را از راه دور شروع کنید و زمانی که آب به دمای مناسب رسید، به شما اطلاع داده می‌شود.
  • صرفه‌جویی در مصرف آب: دوش‌های هوشمند به طور متوسط ​​تا ۷۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهند، که به نفع محیط زیست و جیب شماست.
دوش ترموستاتیک (Thermostatic Shower)

دوش ترموستاتیک (Thermostatic Shower)

دوش ترموستاتیک، با امکاناتی که دارد، تجربه‌ای لذت‌بخش، ایمن، راحت و اقتصادی از حمام‌کردن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مهم‌ترین ویژگی‌های دوش ترموستاتیک:

  • کنترل دقیق دما: دوش ترموستاتیک به شما امکان تنظیم دقیق دمای آب را می‌دهد و از نوسانات ناگهانی دما که ممکن است باعث سوختگی شود، جلوگیری می‌کند. این ویژگی برای کودکان و سالمندان که پوست حساس‌تری دارند، بسیار حائز اهمیت است.
  • صرفه‌جویی در مصرف آب: دوش‌های ترموستاتیک با تنظیم سریع دمای مطلوب، از هدر رفتن آب در حین تنظیم دما جلوگیری می‌کنند.
  • ایمنی بیشتر: این نوع دوش با محدود کردن حداکثر دما، از سوختگی تصادفی افراد جلوگیری می‌کند و حمام را برای تمام اعضای خانواده ایمن‌تر می‌کند.
  • قابلیت‌های متنوع: برخی از دوش‌های ترموستاتیک دارای ویژگی‌های اضافی مانند صفحۀ نمایشگر دیجیتال، سنسورهای حرارتی و فشار، چراغ LED، ماساژور و بادی جت هستند.
دوش آبشاری (Waterfall Shower)

دوش آبشاری (Waterfall Shower)

سردوش آبشاری، همان‌طور که از نامش پیداست، به جای پاشش قطرات ریز، جریان پیوسته‌ای از آب را سرازیر می‌کند. این نوع دوش حس ایستادن زیر یک آبشار را برای شما تداعی می‌کند.

با این حال، به دلیل مصرف آب بیشتر نسبت به سردوش‌های معمولی (که در صرفه‌جویی آب نیز نقش دارند)، استفاده از دوش آبشاری در مناطق کم‌آب توصیه نمی‌شود.

دوش بارانی (Rainfall Shower)

دوش بارانی (Rainfall Shower)

دوش بارانی، همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، شبیه باران عمل می‌کند. این نوع دوش از سقف نصب می‌شود و سردوش نسبتا بزرگی دارد که جریان‌ آب را به صورت پراکنده پخش می‌کند و حس ایستادن زیر باران را برای شما تداعی می‌کند. اگر نگران مصرف آب هستید، بهتر است از این نوع دوش صرف‌نظر کنید.

اسپا خانگی (Home spa)

برد رمزی (Brad Ramsey) طراح داخلی می‌گوید: «با افزایش دورکاری و ورزش در خانه، شاهد علاقه‌مندی بیشتر به ایجاد فضایی برای آرامش و مراقبت از خود در خانه هستیم. دوش‌های بخار، سوناهای مادون قرمز و وان‌های آب سرد (Cold Plunge) به دلیل مقرون‌به‌صرفه شدن و دردسترس بودن بیشتر، به‌تدریج در طراحی حمام‌ها جای می‌گیرند.

گرچه داشتن چنین امکاناتی هزینۀ بیشتری دارد، اما احتمال استفادۀ منظم از آن‌ها بسیار بالاتر است و این یک مزیت کلیدی نسبت به عضویت در اسپا محسوب می‌شود.»

دوش بخار (Steam Shower)

دوش بخار (Steam Shower)

دوش بخار، فضایی در حمام است که با بخار پر می‌شود. این نوع دوش دارای بخارساز و درزگیر رطوبت برای محصور کردن فضای دوش است. برای اطمینان از نشتی نداشتن بخار، نصب حرفه‌ای این نوع دوش ضروری است. در نظر داشته باشید که یک فضای دوش کوچک‌تر گرما را بیشتر حفظ می‌کند و درنتیجه احساس گرمای بیشتری خواهید داشت.

وندی گلیستر (Wendy Glaister) طراح داخلی و عضو وابستۀ انجمن طراحان داخلی آمریکا می‌گوید: «مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای به محصولاتی که بر سلامتی و تندرستی تمرکز دارند اهمیت می‌دهند. علاقه به امکاناتی شبیه اسپا خانگی در حمام‌ها، ازجمله دوش بخار و سونا، افزایش یافته است. دوش‌های بخار در صدر فهرست قرار دارند، زیرا تحقیقات علمی نشان داده‌اند که ممکن است به کاهش آلرژی، پایین آوردن فشار خون و بهبود خواب کمک کنند.»

دوش ماساژ بدن (Body Shower)

دوش ماساژ بدن (Body Shower)

دوش ماساژور بدن، با داشتن چندین سردوش در ارتفاعات مختلف، با پاشش آب با فشار زیاد توسط جت‌های متعدد، جریان ملایمی از آب را برای ماساژ کل بدن فراهم می‌کند. برخی از این دوش‌ها حتی قابلیت بخار نیز دارند.

ماساژ توسط آب، تنش و گرفتگی عضلات را از بین می‌برد و به آرامش و رهاشدن بدن کمک می‌کند. همچنین، گردش خون را در نواحی ماساژ داده شده تحریک می‌کند و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به سلول‌ها می‌رساند.

بدین تریتب، دوش ماساژور بدن، فواید بسیاری همچون آرامش عضلات، بهبود گردش خون، کاهش درد (تسکین دردهای عضلانی، مفصلی و سردرد)، افزایش شادابی و بهبود کیفیت خواب دارد. انواع مختلفی از دوش ماساژور مانند دستی، ثابت و پنلی در بازار موجود است.

این نوع دوش با پاشش کنترل‌شدۀ آب از طریق چندین سردوش، به صرفه‌جویی در مصرف آب نیز کمک می‌کند. هنگام خرید به نوع، قابلیت‌ها، فشار آب و قیمت دوش ماساژور توجه کنید.

سردوش فیلتردار (Filtered Head Shower)

اگر تا به حال از سردوش فیلتردار استفاده نکرده‌اید، تنها یک بار استفاده از آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. هرچند در نگاه اول، با دوش معمولی خیلی فرقی ندارد، با این حال، به‌خوبی متوجه نرم‌تر شدن پوست، به‌خصوص دست‌ها می‌شوید. این دوش برای پوست‌های حساس مورد آزمایش قرار گرفته و حتی در ماه‌های زمستان که پوست خشک‌تر می‌شود، التهاب پوستی کمتری ایجاد می‌کند.

دوش با اسپیکر بلوتوث (Shower With Bluetooth Speaker)

اگر دوست دارید هنگام دوش گرفتن در حمام به موسیقی یا پادکست گوش دهید، این مدل دوش، بهترین گزینه برای شماست. این مدل دوش، دارای یک سردوش با اسپیکر داخلی است و با وجود تکنولوژی پیشرفته، با ابزار معمولی و بدون نیاز به وسایل اضافی به‌آسانی نصب می‌شود. همچنین اتصال آن به گوشی هوشمند نیز بسیار ساده است.

سخن پایانی

دوش‌های حمام امروزی با امکانات متنوعی مانند کنترل دقیق دما، صرفه‌جویی در مصرف آب، ماساژ و اسپیکر بلوتوث، به شما تجربه‌ای لذت‌بخش و آرامش‌بخش در حمام ارائه می‌دهند. در این مطلب، برخی از جدیدترین مدل‌های دوش حمام را معرفی کردیم که می‌توانید هریک از آن‌ها را بسته به سلیقه، نیاز و بودجۀ خود انتخاب کنید.

شما دوست دارید کدام یک از ویژگی‌های دوش‌های جدید را تجربه کنید؟

چند مورد از جدیدترین مدل‌های دوش عبارتند از: دوش هوشمند، دوش ترموستاتیک، دوش آبشاری، دوش بارانی، دوش بخار، دوش ماساژ بدن، اتاق مرطوب، اسپا خانگی، سردوش فیلتردار، دوش با اسپیکر بلوتوث.
کنترل دقیق دما و فشار آب، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، کنترل از راه دور و صرفه‌جویی در مصرف آب.
کنترل دقیق دما، صرفه‌جویی در مصرف آب، ایمنی بیشتر و ویژگی‌های اضافی (صفحۀ نمایشگر دیجیتال، سنسورهای حرارتی و فشار، چراغ LED، ماساژور و بادی جت) در برخی مدل‌ها.
تحقیقات علمی نشان داده‌اند که دوش بخار ممکن است به کاهش آلرژی، پایین آوردن فشار خون و بهبود خواب کمک کند.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *