انتخاب بهترین شیرآلات برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه

برای آگاهی از نکات مهم در خرید بهترین شیرآلات موجود در بازار و لیست پیشنهادی بهترین شیرآلات در مدرن‌ترین طرح‌های روز دنیا در این مقاله با ما همراه باشید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
انتخاب بهترین شیرآلات
دسته بندی:
زمان مطالعه: 12 دقیقه

انتخاب مناسب ترین و بهترین شیرآلات برای سرویس‌ بهداشتی و آشپزخانه‌، در نگاه اول امری ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما کافیست سری به بازار بزنید تا تنوع ظاهری، عملکردی و قیمتی انواع شیرآلات شگفت زده‌تان کند. به گزارش وبسایت Home Inspection که یکی از معتبرترین وبسایت‌های طراحی داخلی است، متوسط عمر شیرآلات بین 12 تا 20 سال است. بنابراین شیرآلات از جمله محصولاتی هستند که به ندرت تعویض می‌شوند و مدت زمان بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس بهتر است دقت و زمان بیشتری را برای انتخاب آنان صرف کنید.
در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با ویژگی های بهترین شیرآلات مدرن ساختمانی آشنا شوید و بدانید که هنگام خرید شیرآلات به چه نکاتی باید توجه کنید. علاوه بر این، کاربردی‌ترین و جدیدترین شیرآلات ساختمانی سال را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی‌های بهترین شیرآلات ساختمانی

اشتباهی که اکثر افراد هنگام خرید انواع شیرآلات مرتکب می‌شوند، انتخاب براساس ویژگی‌های ظاهری است. هرچند که زیبایی و جذابیت ظاهری شیرآلات عامل بسیار مهمی است، اما نباید از ویژگی‌هایی چون کیفیت و کاربری غافل شد. بنابراین انتخاب درست برای بهترین شیرآلات، انتخابی است که مهمترین عوامل را به طور همزمان در خود داشته باشد. این عوامل مهم شامل موارد زیر می‌شود:

زیبایی بصری

در گذشته که به طراحی فضاهای داخلی توجه کمتری می‌شد، زیبایی و ظاهر آیتم‌هایی مانند شیرآلات نیز امر قابل توجهی نبود. اما این روزها با توجه بیشتر به کیفیت فضا، هر آیتم جزئی و کوچکی که در فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد باید مکمل دکوراسیون و افزایش دهنده زیبایی بصری آن شود. به همین دلیل برندهای مختلف در رقابت برای طراحی شیک‌ترین و چشم‌نوازترین مدل‌ها برای شیرآلات هستند و بهترین شیرآلات موجود در بازار معمولا از نظر بصری هم جذابیت دارند.

صرفه‌جویی در مصرف آب

بحران آب و تاکید بر اجرای سیاست‌هایی مبنی بر صرفه جویی هرچه بیشتر در مصرف آب، باعث شد بهترین برندهای تولید شیرآلات به فکر تولید مدل‌های نوینی بیفتند که با کمک تکنولوژهای مختلف مانند سرعت بالای قطع و وصل جریان، مانع از هدررفت آب در هر بار استفاده شوند.

شیر روشویی روکار مدل Singles

شیر روشویی روکار دارای تکنولوژی Click-clack wate، دو حالته دارای قابلیت جریان کم فشار و پرفشار آب، مناسب برای صرفه جویی در مصرف آب.

شیر روشویی

تناسبات درست

هرچند که تنوع طرح و مدل شیرآلات مدرن بسیار بالاست و این محصولات با توجه به نوع کاربری و فرم روشویی‌های مختلف، در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی در بازار وجود دارند، اما همواره باید با تناسبات استاندارد طراحی و تولید شوند تا از نظر کاربری و زیبایی شناسی، مشکلی ایجاد نکنند.

برند معتبر

برند معتبر و دارای ضمانت

بهترین شیرآلات همواره از تولیدات برندهای معتبر و باکیفیت جهانی هستند. از آنجا که کیفیت بالای قطعات شیرآلات سبب عمر طولانی‌تر و نیاز کمتر آنان به تعمیرات است، برندهای معروف شیرآلات خارجی را برای خرید انتخاب کنید. برند روکا یکی از بهترین برندهای شیرآلات دنیاست که بیش از یک سده تجربه تولید و فروش بهترین نوع شیرآلات در دنیا را دارد. نمایندگی فروش محصولات این برند معتبر در ایران در اختیار شرکت خانه و معماری قرار دارد و تمام محصولات این برند با ضمانت نامه و خدمات پس از فروش در اختیار شما خریداران قرار می‌گیرد. علاوه بر این جهت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاوران ما در خانه و معماری تماس حاصل فرمایید.
توصیه ما به شما برای خرید انواع شیرآلات، خرید از مراکز معتبر و نمایندگی‌های قابل اطمینان است چرا که خدمات پیش و پس از فروش بیشتری به خریداران ارائه کرده و در تمام مراحل خرید با مشاوره و پاسخ به پرسش‌های شما، پروسه خرید را به امری ساده و لذتبخش تبدیل می‌کنند.

قیمت مناسب

قیمت شیرآلات معمولا اولین آیتمی است که خریداران به آن توجه می‌کنند در صورتیکه باید در نظر بگیرید که هرگز نمی‌توان کالاهای باکیفیت و قابل اطمینان را با ارزان‌ترین قیمت‌ها پیدا کرد. یکی از ویژگی‌های بهترین شیرآلات موجود در بازار این است که آنان ارزشی فراتر از قیمت خود را دارند و خدمات بیشتری به کاربر ارائه می‌کنند. شیرآلات به ندرت تعویض می‌شوند بنابراین در نظر داشته باشید که هرچند قیمت بهترین شیرآلات خارجی کمی بیشتر است، به دلیل کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری، در طولانی مدت مقرون به صرفه‌تر هستند. شیرآلات شرکت روکا به علت فلسفه حذف عوامل زائد در طراحی و توجه به بالا بردن کیفیت محصولات، قیمت مناسبی دارند که این امر در جلب رضایت مصرف کننده بسیار موثر است.

نکات لازم در انتخاب بهترین انواع شیرآلات

برای انتخاب بهترین انواع شیر ظرفشویی یا روشویی، لازم است به نکات مختلفی توجه کنید. نکاتی که در ادامه به آنان اشاره کرده‌ایم.

ابعاد و ارتفاع بدنه شیرآلات

ابعاد و ارتفاع بدنه

بدنه شیرهای آب از نظر ابعاد و ارتفاع تنوع گسترده‌ای دارند. یک شیر با لوله آبریز کوتاه مناسب روشویی‌های بزرگ یا سینک‌های دوقلو نیست. از سوی دیگر اگر بالای سینک یا روشویی قفسه و کمد با ارتفاع پایین دارید، انتخاب شیر با بدنه بسیار بلند هوشمندانه به نظر نمی‌رسد. بنابراین حتما به ابعاد و ارتفاع بدنه شیر و هماهنگی آن با سینک و روشویی خود دقت کنید. اگر بهترین گزینه برای روشویی شما شیر با بدنه بلند است پیشنهاد ما به شما شیر دسته اهرمی L20 برند روکا است و اگر به دنبال شیر با ارتفاع کم هستید، مدل Logica N از همین برند معتبر، یکی از بهترین شیرهای روشویی با قیمت مناسب به شمار می‌آید.

روکش شیرآلات

در نگاه اول سعی کنید حتما شیرآلاتی را انتخاب کنید که روکش نهایی آنان با فضای اطراف مانند، کابینت‌ها، سینک، کاشی‌ها و رنگ روشویی، ترکیب زیبایی را به وجود بیاورند. روکش و رنگ شیرآلات، الزاما نباید همرنگ با فضا باشند و در برخی فضاها به دلیل سبک طراحی متفاوت، استفاده از شیرآلات با روکش‌های متضاد با سایر آیتم‌های مجاور توجیه بیشتری دارد. اگر قصد ایجاد کنتراست میان شیرآلات و فضای اطراف هستید، دقت کنید که تضاد مناسب و چشم‌نوازی را به وجود بیاورید. انتخاب روکش مناسب نه تنها از نظر زیبایی شناسی حائز اهمیت است، بلکه سبب دوام بیشتر و البته نظافت راحت‌تر شیرآلات نیز می‌شود. از جمله معروفترین روکش‌های شیرآلات، میتوان به روکش نیکل، برنج، برنز و اپوکسی، اشاره کرد.

شیرآلات با تعداد حفره‌های مورد نیاز برای نصب

تعداد حفره‌های مورد نیاز برای نصب

دقت کنید که نصب انواع شیرآلات با توجه به عملکرد و تعداد دستگیره‌های شیر، نیازمند ایجاد سوراخ‌هایی روی سینک یا روشویی شماست. به عنوان مثال برای نصب شیرآلات دو دستگیره‌ای، باید سه حفره مختلف (دو حفره برای دستگیره آب سرد و گرم و یکی برای بدنه شیر) روی سینک یا روشویی ایجاد کنید، در حالیکه در شیرآلات اهرمی تنها یک حفره مورد نیاز است. پس اگر سینک و روشویی کوچکی دارید بهتر است سراغ نمونه‌های دو دستگیره‌ای نروید.
البته اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید روشویی و سینک‌تان یکدست و بدون حفره باشد، می‌توانید از شیرآلات دیواری و رومیزی استفاده کنید.

تعداد دستگیره‌ها

هرچند شیرآلات دو دستگیره‌ای دارای تقارن هستند و جلوه‌ای کلاسیک به فضای سرویس و آشپزخانه شما می‌دهند اما از نظر عملی شیرهای تک دستگیره‌ای مزایای بیشتری دارند. کاربری، تنظیم دما، کنترل فشار آب و نظافت شیرآلات تک دستگیره‌ای راحت‌تر از مدل‌های دو دستگیره‌ای است.

بهترین مدل های شیرآلات در سال جدید

هرسال برندهای معتبر جهانی، با پرده برداری از جدیدترین مدل‌های شیرآلات، توجه بسیاری از سازندگان و خریداران را به خود جلب کرده و بازار را به تسخیر خود در می‌آورند. این شیرآلات جدید و مدرن تکنولوژی بیشتر، کیفیت بالاتر و در یک کلام کاربری راحت‌تری نسبت به نسل‌های پیشین خود دارند. در ادامه با جدیدترین و بهترین شیرآلات ساختمانی آشنا می‌شوید.

شیرآلات شاوری

 

شیرآلات شاوری (Pull Out)

شیرهای شاوری یا Pull Out از بهترین شیرآلات روشویی ظرفشویی هستند که در اکثر آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جدید و مدرن به چشم می‌خورند. نازل آبریز شیرآلات شاوری به راحتی از بدنه جدا می‌شود و به صورت 360 درجه به چرخش در می‌آیند. انعطاف‌پذیری این شیرآلات به شما امکان پرکردن قابلمه، شستشوی راحتتر میوه و سبزیجات و آبکشی تمام نقاط سینک و روشویی در راحت‌ترین حالت ممکن را می‌دهد. علاوه بر این خروجی آب در این شیرآلات قابل تنظیم است و میتوان فشار آب و نحوه خروج آن را نیز تعیین کرد. دستگیره شیرآلات شاوری ممکن است از نوع اهرمی یا دودستگیره‌ای یا حتی لمسی باشد و تنها تفاوت آن با سایر شیرآلات، شلنگ آبریز متحرک و انعطاف‌پذیر آن است.

شیرآلات تجاری (Commercial)

یکی از بهترین انواع شیرآلات آشپزخانه، شیرآلات با طرح تجاری و صنعتی است. در سال‌های اخیر و تلفیق سبک صنعتی و مدرن در طراحی شیرآلات، اکثر برندها این سبک از شیرآلات را برای استفاده در آشپزخانه‌های خانگی طراحی و تولید کردند که با استقبال زیادی از سوی خریداران مواجه شد.

شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند

تکنولوژی شیرآلات سنسوردار نسبت به نمونه‌های دستی رایج، بسیار بالاتر است و قیمت بالاتری نیز دارند و از این رو در سرویس‌ها و آشپزخانه‌های مدرن و لوکس از آن‌ها استفاده می‌شود. سنسور این شیرآلات با نیروی برق کار می‌کند و در دو نوع لمسی و چشمی در بازار وجود دارند. شیرآلات هوشمند به دلیل اینکه کمترین میزان تماس دست را دارند، بهداشت بسیار بالاتری از شیرآلات دستی را ایجاد می‌کنند و از سوی دیگر به دلیل بهره‌مندی از فناوری‌های مدرن سبب کنترل میزان مصرف آب و صرفه جویی بیشتر در آن می‌شوند.

روکش‌های متفاوت و خاص

یکی از محبوب‌ترین ترندهای دنیای شیرآلات سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌ها در سال اخیر، آبکاری‌های خاص و متفاوت است. از جمله محبوب‌ترین و جدیدترین این روکش‎ها میتوان به:
روکش‌های متضاد با متریال سینک و روشویی
روکش مس براق و جلاکاری شده
روکش‌های متالیک با رنگ‌های طلایی، رزگلد و برنزی
روکش‌های مات
اشاره کرد.
اگر شما نیز مانند بسیاری از خاص‌پسندان، به دنبال ایجاد حسی لوکس و متفاوت در طراحی سرویس بهداشتی خود هستید بهتر است حتما سری به مجموعه جدید شیرآلات رنگی مجموعه Ona از برند بین‌المللی روکا بزنید.

شیرآلات دیواری

شیرآلات دیواری

شیرآلات دیواری و توکار از جدیدترین شیرآلات ساختمانی سال‌های اخیر هستند. این شیرآلات به جای نصب روی سینک روی دیوار نصب می‌شوند. لوله‌کشی‌ها و مغزی شیر در مدل‌های توکار، داخل دیوار نصب می‌شوند و تنها بدنه و دستگیره شیر روی دیوار قابل رویت است. از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نمونه‌های شیرآلات توکار میتوان به مدل Loft روکا اشاره کرد که اطلاعات و تصاویر آن را در این لینک می‌توانید مشاهده کنید. شیرآلات دیواری علاوه بر اینکه فضای سینک را بازتر و نظافت را راحت‌تر می‌کنند جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد به آشپزخانه و سرویس بهداشتی شما می‌بخشند.

شیرهای پات فیلر

شیرهای پات فیلر

شیرهای پات فیلر یا پرکننده قابلمه که روی دیوار مجاور اجاق گاز تعبیه می‌شوند به گزینه‌ای محبوب و پرطرفدار در آشپزخانه‌های لوکس و مدرن تبدیل شده‌اند. با استفاده از این شیرآلات پرکردن قابلمه یا کتری روی اجاق گاز بسیار راحت‌تر از پیش انجام خواهد شد و نیازی به جابجایی این ابزار و ادوات تا نزدیک سینک ظرفشویی نمی‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی نکات مهمی پرداختیم که با توجه به آنان می‌توانید بهترین شیرآلات موجود در بازار را با توجه به بودجه و سلیقه خود خریداری کنید. علاوه بر این لیست بهترین شیرآلات و مدرن‌ترین طرح‌های روز دنیا را نیز در اختیار شما قرار دادیم. به نظر شما کدام یک از مدل‌های معرفی شده کاربری راحت‌تر و زیبایی بیشتری دارند؟
دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

شیرآلات از جمله محصولاتی هستند که به ندرت تعویض می‌شوند و مدت زمان بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند پس بهتر است دقت و زمان بیشتری را برای انتخاب بهترین نوع آنان صرف کنید.
– زیبایی بصری – صرفه‌جویی در مصرف آب – تناسبات ابعادی – برند معتبر – قیمت مناسب
هرچند شیرآلات دو دستگیره‌ای دارای تقارن هستند و جلوه‌ای کلاسیک به فضای سرویس و آشپزخانه شما می‌دهند اما از نظر عملی شیرهای تک دستگیره‌ای مزایای بیشتری دارند. کاربری، تنظیم دما، کنترل فشار آب و نظافت شیرآلات تک دستگیره‌ای، راحت‌تر از مدل‌های دو دستگیره‌ای است.
نویسنده
کاملیا کلانتری
منبع
familyhandyman, consumerreports, homeinspectioninsider, hometips,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *