۵ راه‌حل ساده برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

چگونه می‌توانیم حمام و سرویس بهداشتی خود را بدون بازسازی اساسی زیبا کنیم؟ اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای معقول و بدون نیاز به کارگران ساختمانی، ظاهر حمام خود را تغییر دهید، این مطلب را بخوانید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
دسته بندی:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

برای تغییر سبک و بازسازی حمام و سرویس بهداشتی، راه‌حل‌های زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها بدون صرف هزینۀ زیاد یا نیاز به کارگران ساختمانی میسر می‌شود. با کمی خلاقیت و انجام چند مرحلۀ ساده، می‌توانید حمام خود را به فضایی شیک و جذاب تبدیل کنید. از لوازم و تجهیزات جدید گرفته تا رنگ‌آمیزی دیوارها، در ادامه ۵ ایدۀ جذاب را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید با صرف هزینه‌ای معقول، ظاهر حمام و سرویس بهداشتی خود را نو کنید.

خرید و نصب تجهیزات جانبی جدید حمام و سرویس بهداشتی

1. خرید و نصب تجهیزات جانبی جدید (جاصابونی، جامسواکی و…)

فرقی نمی‌کند، چه بخواهید به بیانی جسورانه‌تر در سبک حمام و سرویس بهداشتی خود دست یابید یا به دنبال عناصر ظریفی باشید که حسی ذن‌مانند به فضای حمام شما می‌بخشد، در هر حال خرید و نصب لوازم و تجهیزات جدید، راه‌حلی عالی برای ایجاد تغییرات قابل توجه در دکوراسیون است. شاید عجیب باشد، اما جزئیات ریز و سازماندهی خاص می‌تواند تفاوت چشمگیری در ظاهر و عملکرد کلی حمام شما ایجاد کند. پس، تجهیزات جانبی قدیمی و نامتجانس مانند جاصابونی و جامسواکی را با یک ست هماهنگ مانند Ona Collection که مکمل رنگ‌بندی جدید شما است، جایگزین کنید. از سوی دیگر، رنگ‌های جدید مانند مشکی مات یا رزگلد را امتحان کنید تا رنگ و سبکی متفاوت داشته باشید.

برای نظم و ترتیب دادن به فضای حمام و سرویس بهداشتی خود، اضافه کردن قفسه‌های باز یا سبدهای ذخیره‌سازی را در نظر داشته باشید. از ظرف‌ها یا شیشه‌های شیک برای نگه‌داری توپ‌های پنبه‌ای رنگی، گوش‌پاک‌کن و سایر اقلام کوچک استفاده کنید. حوله‌ها هم می‌توانند ظاهری جدید و جالب به حمام و سرویس بهداشتی شما ببخشند. پس سعی کنید رنگ‌ها یا بافت‌های جدید را امتحان کنید؛ مانند حوله‌هایی به سبک حمام‌های ترکی یا مراکشی، حوله‌های کتان زیبا یا پارچه‌های حوله‌ای کلاسیک در رنگ‌ها و ضخامت‌های مختلف.

بازسازی حمام با آینه‌های جدید

2. بازسازی حمام با آینه‌های جدید

یکی دیگر از روش‌های آسان برای نو کردن لوازم جانبی، استفاده از آینه‌های جدید است. در حال حاضر آینه‌های با نور پس‌زمینه، مد روزند. این آینه‌ها حال‌ و هوایی آرام به حمام شما می‌بخشند. یک آینۀ جدید می‌تواند فضای حمام را دلبازتر کند، نور مناسب‌تری برای آرایش فراهم کند، حال و هوای بهتری به فضا ببخشد و فضاهای کوچک را بزرگ‌تر جلوه دهد. ایدۀ دیگر این است که شکل آینه را تغییر دهید، به عنوان مثال، جایگزین کردن یک آینۀ مربعی به جای یک آینۀ دایره‌ای می‌تواند ظاهری قدیمی یا آرت دکو (art deco) به حمام و سرویس بهداشتی ببخشد.

تغییر در رنگ‌بندی دیوارها

3. تغییر در رنگ‌بندی دیوارها

یکی از موثرترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای تغییر سبک و نوسازی حمام و سرویس بهداشتی، تغییر در رنگ دیوارها است. رنگ‌بندی‌ای را انتخاب کنید که مکمل لوازم شما باشد و به خلق فضای مورد نظرتان کمک کند. سایه‌های روشن و خنثی می‌توانند یک حمام کوچک را جادارتر جلوه دهند، در حالی که رنگ‌های تند به فضای حمام هیجان و شخصیت می‌بخشند.

یکی دیگر از روش‌های عالی برای زیباتر کردن و بازسازی حمام، کاغذ دیواری است که می‌تواند در آن واحد، به فضای حمام، بافت، الگو و شخصیت ببخشد. هم طرح‌های جسورانه و چشم‌نواز و هم الگوهای ظریف و بافت‌دار کاغذ دیواری، می‌توانند حمام شما را از یک محیط نه‌چندان مطلوب به یک مأمن شیک، تغییر دهند.

نصب لوازم و اتصالات جدید در حمام و سرویس بهداشتی

4. نصب لوازم و اتصالات جدید (شیرآلات، روشویی و…)

بهسازی لوازم حمام و سرویس بهداشتی می‌تواند به طرز قابل توجهی ظاهر و حالت کلی آن را تغییر دهد. با شیرآلات شروع کنید، زیرا در معرض دید قرار دارند و بسیار جلب توجه می‌کنند. شیرآلات قدیمی یا فرسوده را با شیرآلات مدرن و شیک که با سبک حمام شما همخوانی دارد، جایگزین کنید. گزینه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب را در نظر بگیرید تا یک حمام دوستدار محیط زیست داشته باشید.

عنصر دیگری که می‌تواند در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی بسیار تاثیرگذار باشد، روشویی است. اگر بودجه‌تان اجازه می‌دهد، کل روشویی را با یک روشویی جدید جایگزین کنید که با زیبایی‌شناسی مد نظر شما هماهنگ است.

چنانچه این کار برایتان امکان‌پذیر نیست، رنگ‌آمیزی مجدد یا بازسازی روشویی موجود را در نظر داشته باشید و با تجهیزات نو و به‌روز جایگزین کنید.

بهسازی نورپردازی در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

5. بهسازی نورپردازی

بهسازی لوازم روشنایی می‌تواند فضای حمام و سرویس بهداشتی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. لامپ‌های LED کم‌مصرف نصب کنید که نوری روشن و در عین حال گرم دارند. همچنین، به منظور بهبود عملکرد و ظرافت بیشتر، نورپردازی اطراف آینه را مد نظر داشته باشید یا از چراغ‌های دیوارکوب یا آویز برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر استفاده کنید.

در نهایت

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی نباید کار طاقت‌فرسایی باشد. با بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی، نورپردازی مناسب، انتخاب لوازم و تجهیزات جدید و افزودن ریزه‌کاری‌های شیک، می‌توانید فضای حمام خود را به یک مأمن نونوار و جذاب تبدیل کنید. مهم‌تر از همه این‌که، اجازه دهید خلاقیت جریان یابد و از این روند لذت ببرید.

برای تغییر سبک و بازسازی حمام، راه‌حل‌های زیادی وجود دارد. خرید و نصب تجهیزات جانبی جدید (جاصابونی، جامسواکی و…)، آینه‌های جدید، تغییر در رنگ‌بندی دیوارها، بهسازی نورپردازی و نصب لوازم و اتصالات جدید (شیرآلات، روشویی و…) از بهترین ایده‌های بهسازی فضای حمام است.
یک آینۀ جدید می‌تواند فضای حمام را دلبازتر کند، نور مناسب‌تری برای آرایش فراهم کند، حال و هوای بهتری به فضا ببخشد و فضاهای کوچک را بزرگ‌تر جلوه دهد.
بله، شرکت خانه و معماری نمایندگی محصولات برند روکا در ایران است. این شرکت محصولات روکا را به‌طور مستقیم از کشور اسپانیا وارد می‌کند.
بله، تمام شیرآلات و روشویی‌هایی روکا گارانتی دارند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان نمایندگی روکا در ایران (شرکت خانه و معماری) تماس بگیرید.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری
منبع
Roca Export

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *