ابعاد توالت فرنگی و نحوۀ اندازه‌‌‌گیری آن

یکی از مهم‌ترین موارد در خرید توالت فرنگی جدید، اندازه و ابعاد آن است. راهنمای ما را بخوانید تا دربارۀ ابعاد استاندارد توالت فرنگی، نحوۀ اندازه‌گیری و چگونگی استفاده از این اطلاعات بیشتر بدانید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
ابعاد توالت فرنگی
دسته بندی:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

تعویض و نصب توالت فرنگی جدید می‌تواند کاری دلهره‌آور به نظر برسد. با انواع و اقسام توالت‌هایی که در بازار وجود دارد، ممکن است در انتخاب گیج شوید. پس بیایید از همین ابتدا دست‌کم تکلیف‌مان را با ابعاد توالت فرنگی استاندارد و نحوۀ اندازه‌گیری آن روشن کنیم. با چند اندازه‌گیری ساده، می‌توانید توالتی را انتخاب و نصب کنید که برای سرویس بهداشتی شما مناسب باشد.

در ادامه، دستورالعمل‌های مربوط به ابعاد و نحوۀ اندازه‌گیری توالت فرنگی را بخوانید.

ابعاد توالت فرنگی و نحوۀ اندازه‌‌‌گیری آن

توالت فرنگی یکی از رایج‌ترین تجهیزاتی است که در سرویس بهداشتی و حمام نصب می‌شود. در حال حاضر، گزینه‌های متنوعی برای توالت فرنگی وجود دارد. توالت‌های یک‌تکه، دوتکه و وال هنگ (دیواری)، پرفروش‌ترین انواع توالت فرنگی محسوب می‌شوند که هر یک، از ابعاد و اندازه‌های استانداردی پیروی می‌کنند.

مهم‌ترین قدم در خرید بهترین توالت فرنگی، اطمینان از تناسب آن با فضای سرویس بهداشتی و حمام است. برای پیدا کردن اندازۀ مناسب توالت برای سرویس خود، این اندازه‌های مهم را در نظر داشته باشید. لازم به ذکر است که اغلب کاتالوگ‌های برندهای خارجی و داخلی، ابعاد توالت فرنگی در پلان و نما را به‌طور واضح نشان داده‌اند که می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

طول کاسه توالت

طول کاسه توالت (Toilet Bowl Length)

اولین عاملی که بر ابعاد توالت فرنگی تأثیر می‌گذارد، شکل آن است. برای تأیید ابعاد کاسه توالت، از پیچ‌های صندلی توالت تا جلوی کاسه توالت را اندازه‌گیری کنید.

  • کاسه توالت گرد

توالت‌های گرد کاملاً دایره‌ای نیستند، اما نسبت به توالت‌های دراز گردترند و ابعاد کوچک‌تری دارند. با اندازه‌گیری از محل پیچ‌های صندلی توالت تا جلوی کاسه، طول توالت گرد حدود 42 سانتی‌متر به دست می‌آید.

  • کاسه توالت‌ دراز

کاسه توالت‌های دراز معمولاً 5 تا 8 سانتی‌متر درازتر از توالت‌های گرد هستند. این توالت‌ها راحتی بیشتری به همراه می‌آورند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.  

طول کاسه توالت دراز حدود 47 سانتی‌متر است. اگر فضای سرویس شما کوچک است، بهتر است به سراغ توالت‌‌های گرد بروید که جمع‌وجورترند.

ارتفاع صندلی توالت فرنگی (Toilet Seat Height)

برای اندازه‌گیری ارتفاع صندلی، باید فاصلۀ کف تا رویۀ صندلی توالت (نشیمن) را اندازه بگیرید. این عدد در توالت‌های نوع استاندارد بین 38 تا 43 سانتی‌متر است. توالت‌ با ارتفاع استاندارد در بیشتر خانه‌ها وجود دارد و برای  خانواده‌های بچه‌دار انتخاب ایده‌آلی محسوب می‌شود.

نوع دیگری از صندلی در سبک Chair عرضه می‌شود که معمولاً 43 تا 48 سانتی‌متر از زمین ارتفاع دارد. این نوع توالت‌ها راحتی بیشتری را ارائه می‌کنند و برای سالمندان و افرادی که محدودیت حرکتی دارند، انتخاب ایده‌آلی محسوب می‌شوند.

ارتفاع کلی توالت فرنگی

 از کف تا بالای مخزن توالت فرنگی را اندازه بگیرید. این عدد در حالت استاندارد، معمولاً بین 73 تا 79 سانتی‌متر است.

عرض توالت فرنگی (Toilet Width)

برای تعیین عرض توالت فرنگی، از لبۀ سمت چپ تا لبۀ سمت راست مخزن یا صندلی توالت (هر کدام که پهن‌تر است) را اندازه بگیرید. عرض استاندارد توالت فرنگی، معمولاً 35 تا 40 سانتی‌متر است.

به خاطر داشته باشید که در طرفین توالت نیز به فضایی نیاز دارید. بدون توجه به محل قرارگیری توالت، باید دست‌کم 75 سانتی‌متر فضا برای توالت شما وجود داشته باشد.

عمق توالت فرنگی (Toilet Depth)

از لبۀ جلویی توالت تا پشت توالت را اندازه بگیرید. در حالت کلی، یک توالت استاندارد بین 70 تا 75 سانتی‌متر عمق دارد.

فراموش نکنید که می‌بایست 60 سانتی‌متر یا بیشتر فضای آزاد در جلوی توالت و همچنین فضای کافی در اطراف کاسه توالت داشته باشید. این فاصله تضمین می‌کند که شما می‌‌توانید به‌سهولت در توالت حرکت کنید و اگر توالت نزدیک در نصب شود، در با آن برخورد نمی‌کند.

آکس توالت فرنگی (Toillet Rough-in)

مهم‌ترین اندازه‌گیری ابعاد توالت فرنگی مربوط به آکس آن است. آکس توالت فرنگی، فاصلۀ دیوار پشتی تا وسط لولۀ تخلیه در پایین یک توالت استاندارد را توصیف می‌کند. اندازۀ آکس توالت معمولی معمولاً 30 سانتی‌متر است. اما در برخی موارد می‌تواند بین 25 تا 35 سانتی‌متر باشد.

ابعاد برخی از انواع رایج توالت فرنگی

با توجه به تنوع توالت فرنگی‌ها، بدیهی است که ابعاد انواع توالت فرنگی با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد. در ادامه، ابعاد برخی از انواع رایج توالت فرنگی را بررسی می‌کنیم. در نظر داشته باشید که برندهای مختلف با توجه به سبک‌ها و طرح‌های گوناگون خود، ابعاد متفاوتی ارائه می‌دهند که البته همگی در محدودۀ استاندارد قرار می‌گیرند. ما در اینجا، برند روکا را بررسی می‌کنیم که یکی از برندهای مشهور توالت فرنگی در جهان است.

  • ابعاد توالت فرنگی یک‌تکه پشت به دیوار

این توالت فرنگی سنتی و ساده، یک انتخاب جمع‌وجور برای سرویس‌های بهداشتی کوچک است.

یک توالت یک‌تکۀ رایج مانند مدل Dama Senso برند روکا دارای طول 69.8 سانتی‌متر، عرض 38.5 سانتی‌متر و ارتفاع 38.5 سانتی‌متر است.

  • ابعاد توالت فرنگی دوتکۀ پشت به دیوار بلند

اگر سرویس بهداشتی یا حمام بزرگی دارید یا قد اعضای خانواده‌تان بلند است، بهتر است به خرید توالت‌های دوتکۀ پشت به دیوار بلند فکر کنید. جدا از ماهیت کشیده، این توالت‌ها دارای چند مزیت ارتفاع نیز هستند. این ارتفاع باعث می‌شود که اکثر بزرگسالان قدبلند با راحتی بیشتری روی صندلی بنشینند.

به خاطر داشته باشید که این نوع توالت در سرویس‌های کوچک خیلی جاگیر به نظر می‌رسد.

یک توالت دوتکۀ معمولی مانند مدل Nexo برند روکا دارای طول 78 سانتی‌متر، عرض 38 سانتی‌متر و ارتفاع 38.5 سانتی‌متر است.

  • ابعاد توالت فرنگی وال هنگ (دیواری)

اگر دکوراسیون سرویس بهداشتی شما از سبک مدرن پیروی می‌‌کند، توالت فرنگی وال هنگ یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این نوع توالت همان‌طور که از نامش مشخص است، روی دیوار نصب می‌شود و فاصله‌ای که با زمین می‌گیرد تمیز کردن فضاهای اطراف آن را آسان می‌کند. کوچک‌ترین ابعاد توالت فرنگی را می‌توان در بعضی انواع توالت فرنگی وال هنگ پیدا کرد.

یک توالت وال هنگ معمولی مانند مدل In-Wash برند روکا دارای طول 56.2 سانتی‌‌متر، عرض 39 سانتی‌متر و ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر است.

سخن آخر

یکی از مهم‌ترین مراحل خرید توالت فرنگی جدید، اندازه‌گیری ابعاد توالت فرنگی و اطمینان از تناسب فضای سرویس بهداشتی با گزینۀ انتخابی است. ما در این راهنما سعی کردیم یک دستورالعمل کلی برای ابعاد توالت فرنگي و نحوۀ اندازه‌گیری آن را ارائه دهیم تا به هنگام مراجعه به بورس فروش توالت فرنگی، با خیال راحت‌تری به بررسی گزینه‌های موجود در بازار بپردازید.

اگر می‌خواهید از بهترین مارک توالت فرنگی خارجی خرید کنید، به محصولات روکا در فروشگاه آنلاین خانه و معماری سر بزنید.

کاسه توالت‌های دراز معمولاً 5 تا 8 سانتی‌متر درازتر از توالت‌های گرد هستند. بنابراین، اگر فضای سرویس شما کوچک است، بهتر است به سراغ توالت‌‌های گرد بروید که جمع‌وجورترند.
برای اندازه‌گیری ابعاد کاسه توالت، از پیچ‌های صندلی توالت تا جلوی کاسه توالت را اندازه‌گیری کنید.
برای اندازه‌گیری ارتفاع صندلی، باید فاصلۀ کف تا رویۀ صندلی توالت (نشیمن) را اندازه بگیرید. این عدد در توالت‌های استاندارد بین 38 تا 43 سانتی‌متر است.
عرض استاندارد توالت فرنگی، معمولاً 35 تا 40 سانتی‌متر است. برای تعیین عرض توالت فرنگی، از لبۀ سمت چپ تا لبۀ سمت راست مخزن یا صندلی توالت (هر کدام که پهن‌تر است) را اندازه بگیرید.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری
منبع
Wayfair.co.uk، Homenish، Bio Bidet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *