راهنمای انتخاب و شناسایی بهترین برند وال هنگ

پیش از اقدام برای خرید توالت فرنگی وال هنگ، می‌بایست با ویژگی‌ها و معیارهای انتخاب بهترین برند وال هنگ آشنا باشید. این مطلب در این زمینه به شما کمک می‌کند.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
بهترین برند وال هنگ
دسته بندی:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در سال‌های اخیر استفاده از توالت فرنگی وال هنگ فراگیر شده است. به گفتۀ تحلیلگران، بازار توالت‌های وال هنگ به‌طور مداوم رشد خواهد کرد، زیرا هر روز سازندگان، طراحان و صاحبان خانه‌های بیشتری متوجه مزیت‌های بهداشتی و زیبایی‌شناختی این نوع توالت می‌شوند. توالت فرنگی وال هنگ فضای کمتری اشغال می‌کند، بسیار کاربردی است، ظاهری شکیل و زیبا دارد و جلوه‌ای مدرن به فضا می‌بخشد. همۀ این ویژگی‌ها، با فضاها و شیوۀ زندگی‌ امروزی سازگار است.

در این مطلب می‌خواهیم درباره نحوۀ انتخاب بهترین برند وال هنگ صحبت کنیم و به شما بگوییم برای خرید توالت فرنگی وال هنگ چه معیارهایی را باید در نظر بگیرید.

توالت فرنگی وال هنگ چیست؟

توالت فرنگی وال هنگ (Wall Hung) یا توالت فرنگی دیواری نوعی توالت فرنگی است که کاسۀ آن روی دیوار نصب می‌شود و فضای زیر آن در روی زمین خالی می‌ماند.

ویژگی های توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی وال هنگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای آن‌که بتوانید بهترین برند وال هنگ خارجی و ایرانی را شناسایی کنید، اولین قدم این است که ویژگی‌های توالت وال هنگ را بشناسید. هر برندی که بتواند این ویژگی‌ها را به بهترین نحو ارائه کند، می‌تواند جزو گزینه‌های بهترین برند توالت وال هنگ باشد.

ویژگی اصلی توالت فرنگی وال هنگ که آن را از توالت‌های زمینی متمایز می‌کند، پنهان بودن مخزن آب آن در پشت دیوار است. در توالت وال هنگ، کاسۀ توالت فرنگی روی دیوار نصب می‌شود و لوله‌کشی‌ به مخزن آب درون دیوار متصل می‌شود. این ویژگی اصلی، باعث ایجاد ۸ ویژگی مهم دیگر می‌شود:

  1. نظافت و شست‌‌‌وشوی آسان

نصب وال هنگ روی دیوار و فاصله گرفتن کاسۀ توالت از زمین، نظافت و شست‌وشوی فضا را راحت‌تر می‌کند. ضمن این‌که بیشتر عناصر توالت وال هنگ درون دیوار کار گذاشته‌ می‌شوند و همین، حجم تمیزکاری مورد نیاز را کمتر می‌کند.

بر خلاف توالت‌های زمینی، در اطراف توالت‌های وال هنگ هیچ گوشه و کنجی وجود ندارد که گرد و خاک و کثیفی در آن جمع شود. این بدان معنا است که شما برای نظافت و ضدعفونی کردن آن نیازی به خم شدن و تلاش زیاد نخواهید داشت و در عوض می‌توانید به‌سادگی توالت را تمیز کنید.

علاوه بر این، بر خلاف توالت فرنگی زمینی، هیچ درزگیر توالتی (مثلاً زاماسکه) روی زمین وجود ندارد که در طول زمان تغییر رنگ دهد و ظاهر نامناسبی پیدا کند.

  1.  سر و صدا و مزاحمت صوتی کمتر

فلاش تانک توالت وال هنگ داخل دیوار قرار می‌گیرد، به همین علت هنگام تخلیۀ آب، کمی سر و صدای کمتری تولید می‌‌شود.

صرفه‌جویی در فضا با بهترین برند وال هنگ
  1. صرفه‌جویی در فضا

به دلیل این‌که توالت وال هنگ روی دیوار نصب می‌شود و از زمین فاصله می‌گیرد، همچنین، فلاش تانک و سایر تجهیراتش درون دیوار قرار می‌گیرد، فضای کمتری را اشغال می‌کند. پس، سرویس بهداشتی دلبازتر و جادارتر به نظر می‌رسد.

البته نصب این تجهیزات در داخل دیوار، باعث می‌شود که ضخامت دیوار بیشتری مورد نیاز باشد. اما در مجموع، به لحاظ فضایی بهینه‌تر است. وال هنگ بهترین گزینه برای سرویس‌ها و حمام‌های کوچک محسوب می‌شود. 

  1. صرفه‌جویی در مصرف آب

به دلیل این‌که در ساخت اجزای مختلف توالت‌های وال هنگ از جمله در سیستم تخلیۀ آن، از تکنولوژی‌های جدیدی بهره گرفته می‌شود، این توالت‌ها مصرف آب کمتری دارند. این مورد در ویژگی های بهترین برند وال هنگ نیز جایگاه ویژه ای دارد.

  1. مناسب برای تمام سنین

موقع نصب، ارتفاع کاسه توالت وال هنگ را می‌توان متناسب با نیاز استفاده‌کننده تنظیم کرد. این بدان معناست که توالت‌ وال هنگ برای افراد دارای معلولیت و کسانی که توان حرکتی محدودی دارند یا نمی‌توانند زیاد خم شوند و همین‌طور برای سالمندانی که مشکلات تعادلی دارند عالی است.

حمام مدرن، شیک و مینیمال با وال هنگ
  1. مدرن، شیک و مینیمال

توالت فرنگی وال هنگ ظاهر جمع‌وجورتر، شکیل‌تر و جذاب‌تری دارد. به‌ویژه، بهترین توالت فرنگی برای سبک طراحی مینیمالیستی و مدرن محسوب می‌شود. در این سبک، حتی می‌توانید خروجی‌های آب و سایر عناصر توالت را نیز در دیوار پنهان کنید.

  1. انعطاف‌پذیری در طراحی فضای سرویس بهداشتی

به دلیل جمع‌وجور بودن این نوع توالت، دست طراحان و معماران برای طراحی‌های خلاقانۀ فضای سرویس بهداشتی به‌ویژه فضاهای کوچک بازتر است و می‌توانند مطابق با قوانین و الزامات ساختمانی فضاهای زیباتری طراحی کنند.

ویژگی های بهترین برند وال هنگ

بهترین برند وال هنگ چه امکانات ویژه‌ای دارد؟

وقتی مطمئن شدید که می‌خواهید در سرویس بهداشتی یا حمام خود از توالت فرنگی وال هنگ استفاده کنید، تصمیم بعدی انتخاب بین سبک‌ها و ویژگی‌های برندهای موجود است. هر برندی برای این‌که بتواند در جایگاه بهترین برند توالت فرنگی وال هنگ قرار بگیرد، در وهلۀ اول می‌بایست دارای همۀ ویژگی‌هایی باشد که در فهرست بالا به آن‌ها اشاره کردیم؛ و در وهلۀ بعد باید بتواند از جهاتی بین خود با مارک‌های دیگر تمایزهایی ایجاد کند.

در اینجا به ۶ مورد اشاره می‌کنیم که می‌توانند وجه تمایز بهترین برند وال هنگ ایرانی و خارجی با سایر برندهای بازار باشند.

  1. دوستدار محیط زیست

اگر بدانیم توالت‌ها چه سهم بزرگی در میزان مصرف آب یک ساختمان دارند، قطعا روی انتخاب بهترین برند توالت فرنگی وال هنگ حساسیت بیشتری به خرج خواهیم داد. تخمین زده می‌شود که ۳۰ درصد مصرف آب خانگی مربوط به توالت‌ها است.(منبع) با پیشرفت‌ فناوری، توالت‌هایی عرضه شده‌اند که مصرف آب را کاهش می‌دهند. توالت‌های وال هنگ نیز به دلیل جدید بودن فناوری‌های به‌کاررفته در آن‌ها، در این دسته قرار می‌گیرند.

برخی از بهترین مدل‌های توالت فرنگی وال هنگ دارای گواهینامۀ WaterSense توسط EPA هستند؛ یعنی به محافظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کنند. توالت‌های کم‌مصرف به شما این امکان را می‌دهند که در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی کنید. این توالت‌ها نسبت به توالت‌های دیگر حدود ۲۰٪ آب کمتری مصرف می‌کنند.

استراکچر توالت وال هنگ
  1. استراکچر وال هنگ

استراکچر وال هنگ شامل فلاش تانک، پروفیل‌های فلزی اطراف آن و سایر الحاقاتی است که به‌‌صورت یکپارچه داخل دیوار قرار می‌گیرند. مجرای تخلیۀ فاضلاب نیز از همین قسمت است. این استراکچر، وظیفۀ نگه داشتن وزن وال هنگ و شخص استفاده‌کننده را بر عهده دارد. به همین دلیل، مقاومت و استحکام آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انواع توالت فرنگی وال هنگ را از نظر استراکچر می‌توان در دو دسته جای داد:

  • توالت فرنگی وال هنگ با استراکچر ۱۲ سانتی‌متری

این استراکچر برای دیوارهای ۲۰ سانتی‌‌متری بتنی، سفالی، لیکا و… مناسب است.

  • توالت فرنگی وال هنگ با استراکچر ۸ سانتی‌متری

اغلب برای دیوارهای پیش‌ساخته‌ای که ضخامتی کمتر از ۱۰ سانتی‌متر دارند استفاده می‌شود.

بهترین برند استراکچر وال هنگ محصولاتش را به گونه‌ای طراحی می‌کند که بتوانند ۴۰۰ کیلوگرم وزن را به‌خوبی و بدون هیچ آسیبی تحمل کنند.

  1. مکانیزم تخلیۀ وال هنگ

رایج‌ترین سیستم تخلیه در توالت‌های وال هنگ، مکانیزم واش داون (Wash Down) است. در این سیستم، به محض زدن کلید فلاش تانک، جریان آب با فشار از لبه‌های وال هنگ به سمت خروجی آن هدایت می‌شود.

سیستم Washdown برای تخلیۀ آب از نیروی پرقدرت هوای فشرده‌شده استفاده‌ می‌کند. بنابراین، تقریبا هیچ لکه‌ای روی کاسۀ توالت فرنگی باقی نمی‌ماند. فرایند تخلیه در این سیستم، بسیار سریع و بدون پخش بوی نامطبوع در فضای سرویس بهداشتی انجام می‌شود. نکتۀ مهم‌تر این‌که، در این سیستم آب کمتری مصرف می‌شود و در نتیجه می‌توان در مصرف آب صرفه‌جویی نمود.

  1. سیستم کامل توالت وال هنگ

برخی از توالت‌های وال هنگ به‌صورت یک سیستم کامل عرضه می‌شوند که شامل تمام تجهیزات لازم مانند کاسه، مخزن دیواری، صندلی و… است. برخی انواع نیز به‌طور جداگانه فروخته می‌شوند، یعنی ناگزیرید کاسۀ توالت را جدا و باقی قطعات را نیز جداگانه بخرید. اگر به دنبال بهترین مارک وال هنگ می‌گردید، مهم است که آن برند کل سیستم را با هم در اختیارتان بگذارد.

  1. توالت‌های ریملس (Rimless)

توالت‌های وال هنگ ریملس، بدون حاشیه یا بدون لبه‌اند. بنابراین، برای کسانی که می‌خواهند یک سرویس مدرن و مینیمال با رعایت نکات بهداشتی داشته باشند، گزینۀ مناسب و جذابی محسوب می‌شوند. تمیز کردن این توالت‌ها بسیار راحت‌تر است، زیرا بر خلاف اکثر توالت‌های کلاسیک، لبۀ زیر صندلی ندارند.

  1. مبلمان و اقلام دیواری یکپارچه

بهترین برندهای وال هنگ، محصولات خود را به صورت کالکشن ارائه می‌دهند. بنابراین، شما این امکان را خواهید داشت که متناسب با سبک طراحی خود، علاوه بر توالت فرنگی، سایر مبلمان و تجهیزات فضای حمام و سرویس بهداشتی را به‌طور هماهنگ و یکپارچه انتخاب و چیدمان کنید. این اقلام شامل روشویی، وان، دوش و حتی شیرآلات بهداشتی است.

فرض کنید یک توالت فرنگی وال هنگ از یک برند را انتخاب کرده‌اید و آن برند در کالکشن خود گزینه‌هایی برای روشویی وال هنگ، وان، دوش و شیرآلات توکار نیز به شما ارائه می‌دهد. این بهترین چیزی است که یک دکوراسیون داخلی شیک و مدرن به آن نیاز دارد و در وقت شما نیز صرفه‌جویی می‌کند.

برند روکا، یکی از بهترین برند‌های وال هنگ

برند روکا، یکی از بهترین برند‌های وال هنگ

برند روکا بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ چینی بهداشتی در سراسر جهان است و طیف بسیار متنوعی از محصولات پیشرو را پوشش می‌دهد. این برند در بازار ایران نیز نمایندگی دارد و انواع توالت‌های وال‌هنگ با فرم‌ها، رنگ‌ها‌ و اندازه‌های متنوع را عرضه می‌کند که می‌تواند پاسخ‌گوی انواع نیازها، سلیقه‌ها و سبک‌های طراحی به‌ویژه سبک‌های مدرن و مینیمال باشد.

علاوه بر آن، محصولات روکا در عین حفظ بالاترین استانداردهای اروپایی، طیف متنوعی از قیمت‌ها را پوشش می‌دهند که برای طیف گسترده‌ای از مشتریان مناسب است.

روکا چندین ویژگی منحصربه‌فرد دیگر نیز دارد:

  • با نوآوری و استفاده از نوعی چینی بهداشتی ارتقایافته به نام Fineceramic در محصولات خود، کیفیت بالاتری را به مشتریان ارائه می‌دهد. این نوع چینی، در عین سبکی و شکل‌پذیری بالا، از نظر مقاومت ۳۰ درصد بهتر از چینی بهداشتی معمولی عمل می‌کند.
  • در مدل Intank روکا مخزن آب به صورت یکپارچه در زیر توالت فرنگی جای گرفته است که علاوه بر ظاهر زیبا، صدای کمتری از توالت فرنگی شنیده می‌شود.
  • رنگ‌های ابداعی محصولات روکا یکی دیگر از وجوه تمایز آن از سایر برندها است.

به‌عنوان مثال، محصولات سری Island برند Armani/Roca در سه پالت رنگی سفید، سیاه و گرژ (Greige) تولید می‌شود که همۀ قطعات آن، از چینی بهداشتی تا شیرآلات و حتی سرامیک مورد استفاده برای پوشش دیوار در یک طیف رنگی مشخص عرضه می‌شوند. محصولات پالت رنگی گرژ خاص‌ترین محصولات خانوادۀ Island است. تونالیتۀ خاص رنگ گرژ از ترکیب درصد خاصی از دو رنگ گری (خاکستری) و بژ تولید شده و توسط طراح این برند، جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) نامگذاری شده است.

روشویی و توالت فرنگی وال هنگ مدل W+W، فرنگی‌های ریملس و فرنگی‌های هوشمند از دیگر محصولات نوآورانۀ روکا است.

سخن آخر

با این ویژگی‌ها و معیارهایی که برشمردیم، شاید بتوانید در انتخاب توالت فرنگی وال هنگ راحت‌تر تصمیم بگیرید. فراموش نکنید که موقع خرید، از فروشندگان وال هنگ گارانتی معتبر چندساله بخواهید. وجود گارانتی، به‌ویژه در مورد برندهای خارجی نشان‌دهندۀ کیفیت، مرغوبیت و اصیل بودن کالا است.

شما چه معیار مهمی برای انتخاب بهترین برند وال هنگ دارید که جایش در فهرست معیارهای این مطلب خالی است؟ لطفا در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

این محصولات، دوستدار محیط زیست‌اند و بیشترین صرفه‌جویی را در مصرف آب می‌کنند، استراکچر مستحکمی دارند، مکانیزم تخلیه‌شان بسیار سریع و بدون پخش بوی نامطبوع است، صدای کمتری تولید می‌کنند، کل سیستم وال هنگ را به‌طور یکپارچه ارائه می‌دهند، تنوع رنگ و فرم دارند و سایر اجزای سرویس بهداشتی را نیز در کالکشن خود دارند.
بله، شرکت خانه و معماری نمایندگی محصولات برند روکا در ایران است. این شرکت محصولات روکا را به‌طور مستقیم از کشور اسپانیا وارد می‌کند.
بله، تمام توالت‌های وال هنگ این برند گارانتی دارند. از آنجایی که مدت زمان گارانتی هر محصول با دیگری متفاوت است، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان نمایندگی روکا در ایران (شرکت خانه و معماری) تماس بگیرید.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری
منبع
Homedit، Bathshack، Geberit Learning Center، Sanctuary Bathrooms، Forbes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *