راهنمای جامع خرید بهترین توالت فرنگی

شاید به نظرتان انتخاب یک توالت فرنگی ایده آل چالش برانگیز نباشد. اما بعد از خواندن این مقاله متوجه میشوید که چه نکات مهمی را باید در انتخاب در نظر بگیرید!
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
راهنمای جامع خرید بهترین توالت فرنگی
دسته بندی:
زمان مطالعه: 10 دقیقه

شاید انتخاب بهترین توالت فرنگی از نظر شما کار چالش برانگیز و مهمی نباشد و تصور کنید تمام آن‌ها ظاهر و وظیفه مشابهی دارند، پس تفاوت زیادی با هم ندارند. این تصور کاملا اشتباه است!

سهل‌انگاری و انتخاب اشتباه توالت فرنگی باعث می‌شود نه تنها هنگام استفاده از آن احساس راحتی نداشته باشید، بلکه ممکن است حتی باعث اختلال در لوله‌کشی شود و هزینه‌های اضافی تعمیرات و تعویض روی دستتان بگذارد. در این مقاله با ویژگی‌های مهمی که در هنگام خرید توالت فرنگی باید در نظر داشته باشید، آشنا خواهید شد. علاوه بر این، در مورد انواع مدل های موجود در بازار و تفاوت‌های قیمتی آنان نیز صحبت خواهیم کرد.

توالت فرنگی‌های مختلف چه ویژگی‌هایی دارند؟

طبق یکی از تحقیقات خبرگزاری BBC افرادی که از توالت فرنگی استفاده می‌کنند، به طور متوسط بیش از 186 روز از عمر خود را در حال نشستن روی توالت فرنگی می‌گذرانند! این آمار تعداد روزهای زیادی را نشان می دهد. پس باید در انتخاب توالت فرنگی دقت کنیم تا علاوه بر زیبایی و بهداشت، به سلامتی مان آسیبی وارد نکنیم.

این روزها در تمام سرویس‌های بهداشتی، از خانه‌های مسکونی گرفته تا سرویس‌های عمومی، محلی برای قرارگیری توالت فرنگی در نظر گرفته شده است. دلایل مختلفی مانند مشکلات گوارشی یا مفصلی، راحتی در استفاده، نظافت آسان و نصب راحت‌تر، باعث افزایش استفاده از توالت فرنگی در بین مردم شده‌ است. اما تمام این مزایا تنها در صورتی دست‌یافتنی هستند که در هنگام خرید توالت فرنگی، دقت کافی به خرج دهید.

از سوی دیگر کافیست سری به بورس فروش توالت فرنگی بزنید تا در محاصره انواع مدل‌های کلاسیک و مدرن توالت‌های فرنگی، احساس سردرگمی کنید. یعنی هم مدل ها شما را گیج خواهند کرد و هم ویژگی ها و کاربردهای متنوع محصولات. اما نگران نباشید! در ادامه به ذکر ویژگی‌هایی می‌پردازیم که هنگام خرید توالت فرنگی باید به آنان توجه کنید تا از سردرگمی نجات پیدا کنید.

انواع توالت فرنگی یک تکه یا دو تکه

یک تکه یا دو تکه؟ مسئله اینست!

انواع توالت فرنگی از نظر ساختمان، به دو نوع یک تکه و دو تکه تقسیم می‌شوند. در توالت‌های یک تکه مخزن فلاش تانک و کاسه توالت به هم پیوسته هستند در حالی که در مدل‌های دو تکه، کاسه و مخزن به صورت دو تکه مجزا نصب می‌شوند. توالت‌های دو تکه نسبت به یک تکه‌ها، سبک‌تر هستند و نصب آنان راحت‌تر و با خرابی کمتری انجام می‌شود. 

از سوی دیگر توالت‌های یک تکه برای فضاهای کوچک مناسب‌تر هستند. بنابراین اگر سرویس بهداشتی شما فضای محدودی دارد بهتر است از مدل‌های یک تکه انتخاب کنید. شاید جالب باشد که بدانید، توالت‌های دیواری یا Wall Hung هم نوعی از توالت‌های دو تکه هستند که بخش مخزن آنان داخل دیوار تعبیه می‌شوند. مدل‌های دیواری قیمت بیشتری دارند اما فضای کمتری اشغال می‌کنند، نظافت راحت‌تر و ظاهری مدرن‌تر دارند.

توالت فرنگی های وال هنگ روکا

تنوعی بی نظیر از توالت های وال هنگ مدرن در طرح ها و رنگ های متنوع.

توال فرنگی های وال هنگ

ابعاد و فرم کاسه

طول کاسه توالت: ابعاد توالت فرنگی و فرم کاسه آن، تاثیرگذارترین موارد در میزان راحتی توالت فرنگی هستند و بهترین توالت فرنگی ها ابعاد استاندارد و مناسبی دارند. در حالت استاندارد، طول نشیمنگاه کاسه توالت فرنگی بین 27 ـ 30 اینچ (معادل 68 ـ 76 سانتیمتر) است. واضح است که کاسه بزرگتر برای افراد با وزن‌های بالاتر راحت‌تر خواهد بود و البته فضای بیشتری هم اشغال می‌کند. معمولا توالت فرنگی‌هایی با کاسه‌های دایره‌ای شکل، نشیمنگاه کوچکتری هم دارند (بین 63 ـ 71 سانتیمتر) و برای سرویس‌های کوچک با فضای محدود مناسب‌تر هستند. نوع دیگری از توالت فرنگی‌ها کاسه‌های بیضی یا مستطیل شکل با نشیمنگاهی عمیق‌تر دارند که تا قطر 71 سانتیمتر هم تولید می‌شوند. مدل‌های بیضی و مستطیلی، راحتی بیشتری دارند اما فضای بیشتری را هم به خود اختصاص می‌دهند.

عرض کاسه توالت: عرض توالت بهتر است در ابعاد استاندارد انتخاب شود تا به راحتی مورد استفاده اکثر اعضای خانواده قرار بگیرد. تفاوتی ندارد که فرم کاسه دایره‌ای یا بیضی شکل باشد، عرض استاندارد کاسه توالت فرنگی در عریض‌ترین حالت خود به طور متوسط 50 سانتیمتر است. قطعا مدل‌هایی با عرض بیشتر یا کمتر نیز در بازار وجود دارند اما توصیه میکنیم ابعاد استاندارد و یا با تفاوتی خیلی اندک را تهیه کنید.

ارتفاع نشیمن: نکته قابل توجه بعدی، ارتفاع نشیمن توالت فرنگی، یا به عبارت دیگر، فاصله نشیمنگاه آن تا زمین است. در حالت کلی، ارتفاع معمول نشیمن توالت فرنگی 40 سانتیمتر است و اکثر مدل‌ها با این ارتفاع تولید می‌شوند. اما ضروریست بدانید که برای افراد دارای معلولیت، سالمندان و افراد دارای مشکلات مفصلی مدل‌های با ارتفاع بین 43 ـ 48  مناسب‌تر هستند.

تذکر مهم: در نظر داشته باشید که توالت فرنگی باید از دیوار رو به روی خود حداقل 60 سانتیمتر و از دیوارهای مجاور خود حداقل 30 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

توالت فرنگی رنگی

رنگ

حتما تا به حال‌ سرویس بهداشتی‌های رنگی را دیده‌اید، روشویی و توالت‌هایی با رنگ‌های سبز یا آبی که چند سال پیش روی بورس آمدند و به دلیل تازگی، توجه زیادی را نیز به خود جلب کردند. اما بعد از گذشت چند سال، این مدل‌های رنگی از رده خارج شدند و محبوبیت خود را از دست دادند.

اگر دوست دارید که سرویس بهداشتی شما همیشه ظاهری ساده و مینیمال داشته باشد و در عین حال حس تمیزی و تازگی را انتقال دهد بهتر است محصولات بهداشتی سفید رنگ را انتخاب کنید. البته اگر علاقه‌مند به طرح‌های رنگی و روح بخشیدن به فضا هستید بهتر است طرح‌هایی را انتخاب کنید که تمام رنگی نبوده و در ترکیب با رنگ سفید تولید شده باشند. یا حتی رنگ هایی که تند نیستند مثل رنگ های خاکستری و مشکی و رنگ های نود (nude) نیز ظاهر جذابی دارند و در طول زمان خسته کننده نمی شوند.

توالت فرنگی های رنگی روکا

توالت فرنگی های روکا در رنگ های متنوع و مینیمال و متناسب با دکوراسیون سرویس بهداشتی شما تولید می شوند.

توالت فرنگی های رنگی

درپوش توالت

یکی از معیارهای مهم انتخاب بهترین توالت فرنگی میزان صدای تولیدی آن است.  به جز صدای تخلیه، صدای دیگری که ممکن است آزار دهنده به نظر برسد صدای در پوش توالت هنگام باز و بسته کردن آن است. توصیه ما به شما این است که مدل‌هایی را انتخاب کنید که درپوش فنری و خود بسته شونده داشته باشند تا هم صدای کمتری ایجاد کنند و هم به نشمینگاه توالت ضربه‌های مکرر وارد نکند.

در دوبل هوشمند توالت فرنگی

در توالت فرنگی

 

میزان مصرف آب

تا به حال به مقدار آبی که با هر بار کشیدن سیفون در توالت‌های ایرانی یا فرنگی مصرف می‌شود فکر کرده‌اید؟ مشخصا جواب شما هم مانند اکثر افراد خیر است! از آنجایی که بحران آب در چند سال اخیر به یک بحران جهانی تبدیل شده است، در طراحی و تولید انواع وسایلی که با مصرف آب سر و کار دارند، از جمله سیستم تخلیه توالت‌های فرنگی، تجدید نظرهای جدی انجام شد. امروزه بهترین توالت فرنگی از نظر تخلیه مدلی است که کمترین هدررفت آب و البته کمترین صدای ایجاد شده را داشته باشد. سیستم تخلیه توالت‌های قدیمی‌تر از نوع گردابی است که مصرف آب بالاتری دارند و ممکن است گاهی سبب گرفتگی لوله تخلیه نیز بشود.

در توالت فرنگی‌های جدیدتر از جمله نمونه‌های تولیدی برند روکا، سیستم‌های تخلیه از تکنولوژی بالاتری برخوردار هستند و معمولا از قسمت بالای کاسه آب را وارد می‌کنند که سبب شستشوی بدنه داخلی نیز می‌شوند و میزان آب کمتری مصرف می‌کنند. علاوه بر این، برای صرفه جویی بیشتر، در برخی از مدل‌های توالت فرنگی جدید، دو دکمه سیفون مجزا، یکی برای دفع مایعات و دیگری برای دفع فضولات جامد وجود دارد.

انواع فلاش تانک توالت

در ادامه معرفی نکات مهم خرید برای بهترین توالت فرنگی، می‌خواهیم دو نوع اصلی فلاش تانک را معرفی کنیم که با ویژگی‌های خاص خود در انتخاب شما تاثیر‌گذار‌ هستند. شما در هنگام خرید توالت فرنگی باید به ابعاد مخزن فلاش تانک، مکان  و ابعاد شیر تخلیه و نوع سیستم تخلیه توجه کنید. 

سیستم فلاش با کمک فشار

 سیستم فلاشینگ با کمک فشار هم کارآمد و هم قدرتمند است و از آب و هوای تحت فشار برای افزایش سرعت شستشوی آب استفاده می‌کند. این سیستم نسبت به سیستم استاندارد، آب کمتری مصرف و صدای بلندتری ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این سیستم می‌توان به نگهداری آسان و ارزان  بودن آن اشاره کرد. سیستم فلاش با کمک فشار بیشتر در فرودگاه‌ها و مراکز تجاری و گاهی در خانه‌ها به کار می‌رود.

سیستم فلاش گرانشی

یکی از رایج‌ترین سیستم‌های فلاشینگ است که از نیروی جاذبه طبیعی برای عملکرد خود استفاده می‌کند.

در اکثر توالت ها، یک مخزن آب در بالای کاسه نصب شده است. با زدن فلاشر، مخزن آب را آزاد می‌کند که از طریق سوراخ‌های کوچک زیر لبه صندلی توالت، وارد کاسه می‌شود. این فرآیند باعث ایجاد فشار در آب می‌شود که آلودگی‌ها را به سیستم فاضلاب شهری می‌برد. سپس کاسه دوباره با آب تمیز پر می‌شود.

جنس توالت فرنگی

از دیگر نکات مهم در خرید توالت فرنگی توجه به جنس آن است زیرا ماندگاری آن را تا سال‌ها تضمین می‌کند. 99% توالت‌ها معمولا از پرسلان یا چینی بهداشتی ساخته می‌شوند اما در موارد معدود نمونه‌های ساخته شده از چدن، فولاد و فولاد ضد زنگ نیز در بازار پیدا می‌شوند. از دلایل ساخته شدن اکثر توالت‌ها از پرسلان و چینی بهداشتی می‌توان علاوه بر زیبایی به دوام بیشتر، ارزان بودن، خاصیت ضدآب داشتن، نظافت آسان، بهداشتی بودن، عدم حساسیت به تغییرات دما و… اشاره کرد. توالت‌های روکا از مرغوب‌ترین جنس چینی بهداشتی به نام Fineceramic ساخته شده است که انحصاری روکا می‌باشد، دغدغه شما از بابت لکه‌گیری و تغییر رنگ توالت را برطرف می‌کند.

 

توالت فرنگی

توالت فرنگی روکا ساخته شده از Fineceramic، مرغوب‌ترین چینی بهداشتی بازار، مقاوم در برابر لک و تغییر رنگ

توالت فرنگی

 

صندلی و در توالت فرنگی نیز معمولاً از دو جنس پلاستیک یا چوب و روکش چوبی تولید می‌شوند، که بسته به پارامترهایی چون آرام‌بند بودن، ضربه‌گیر بودن، دوام، نحوه نظافت، رنگ، هماهنگی با سبک دکوراسیون و … می‌توانید مدل مورد پسند خود را انتخاب کنید. روکا از هر دو جنس چوب و پلاستیک و در رنگ‌های متنوع صندلی‌های توالت خود را به بازار عرضه می‌کند و بنابراین مصرف کننده حق انتخاب فراوانی خواهد داشت.

از کدام برند خرید کنیم؟ ایرانی یا خارجی؟

در حال حاضر تنوع برندهای توالت فرنگی در داخل بازار بسیار زیاد است و علاوه بر برندهای خارجی و وارداتی، بهترین توالت فرنگی های ایرانی از سوی تولیدکنندگان داخلی نیز با حجم بالا وارد بازار می‌شوند. از این رو ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کند که از برندهای خارجی خرید کنید یا ایرانی. برای تصمیم‌گیری بهتر در ادامه به مقایسه برندهای ایرانی و خارجی از نظر کیفیت و قیمت می‌پردازیم.

بهترین توالت فرنگی از نظر کیفیت

در دهه‌های اخیر برندهای معتبر ایرانی که در تولید محصولات بهداشتی پیشتاز هستند، مدل‌های مختلفی از توالت فرنگی را تولید و روانه بازار می‌کنند. به عبارتی دیگر بهترین توالت فرنگی های ایرانی از تولیدات این برندها هستند. از آنجا که واردات نمونه‌های خارجی کمی دشوار است، توالت فرنگی‌های تولید داخل، حجم بیشتری از بازار را در اختیار خود دارند.

هرچند که توالت فرنگی‌های ایرانی از لحاظ کیفیت در سطح استاندارد و قابل قبولی قرار دارند، بهترین توالت فرنگی از نظر کیفیت را تنها می‌توان در برندهای خارجی و وارداتی پیدا کرد. نوع متریال به کار رفته در توالت فرنگی‌های خارجی مقاوم‌تر و پایدارتر و تکنولوژی تخلیه آنان جدیدتر است. توالت‎های فرنگی وارداتی عمر طولانی‌تری دارند و سر و صدای بسیار کمتری ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، اگر به دنبال امکانات جدید از جمله گرمکن نشیمن یا خودشور توالت فرنگی هستید توصیه ما به شما انتخاب توالت‌های هوشمند وارداتی است.

بهترین توالت فرنگی از نظر قیمت

میزان بودجه و هزینه‌ای که برای خرید توالت فرنگی در نظر دارید یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در هنگام خرید به شمار می‌آید. کاملا واضح است که توالت فرنگی‌های تولید داخل، از نظر قیمتی، اقتصادی‌تر از نمونه‌های خارجی هستند. در حال حاضر قیمت توالت فرنگی‌های ایرانی در بازار از دو میلیون تومان شروع می‌شوند. این در حالی است که قیمت پایه توالت فرنگی‌های خارجی از شش، هفت میلیون تومان است. البته نباید این موضوع مهم را نادیده گرفت که توالت فرنگی‌های خارجی به دلیل کیفیت و عمر بالا، هزینه تعمیر و نگهداری کمتری دارند و در دراز مدت به صرفه‌تر هستند.

با توجه به نکاتی که به آن اشاره کردیم، انتخاب بهترین برند توالت فرنگی به اولویت‌های شما به عنوان خریدار مرتبط است. اگر از جمله افرادی هستید که ترجیح میدهید در ازای پرداخت هزینه بالاتر، محصولی باکیفیت‌تر با عمر طولانی‌تر خریداری کنید برندهای خارجی و وارداتی کاملا ارزش هر ریال از هزینه پرداختی شما را خواهند داشت.

معرفی برترین برندهای توالت فرنگی خارجی

بر اساس آمارهای صنعتی، بیش از 1000 برند در سراسر دنیا در تولید محصولات بهداشتی از جمله توالت فرنگی تخصص دارند. در این قسمت به طور مختصر به معرفی یکی از بهترین برندهای وارداتی موجود در ایران می‌پردازیم.

برند روکا (Roca)

برند روکا یکی از معتبرترین برندهای دنیا است که به تولید بهترین توالت فرنگی ها و محصولات حمام و سرویس بهداشتی شهرت دارد. این برند از سال 1917 با تولید رادیاتورهای چدنی کار خود را آغاز کرد و یک دهه پس از آن به حوزه تولید محصولات بهداشتی حمام و دستشویی و سپس شیرآلات نیز وارد شد. امروزه برند روکا با 77 کارخانه تولید محصولات بهداشتی در بیش از 170 کشور دنیا از جمله فرانسه، پرتغال، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، مراکش، آرژانتین، برزیل، چین و البته ایران نمایندگی فروش دارد و از این طریق سهم قابل توجهی در بازار این کشورها را از آن خود کرده است.

در ایران شرکت خانه و معماری نمایندگی انحصاری فروش محصولات برند روکا و روکا آرمانی را از یک دهه پیش در اختیار دارد. کیفیت و تنوع بالا، تکنولوژی جدید و ظاهر مدرن و شیک محصولات این برند به خصوص توالت‌های فرنگی آن، سبب جلب نظر مثبت خریداران ایرانی شده به طوری که میتوان با قطعیت اعلام کرد بهترین مارک توالت فرنگی خارجی در بازار ایران روکا است. برای آشنایی بیشتر با محصولات روکا می توانید به صفحه محصولات ما مراجعه کنید.

چگونگی سفارش و خرید برندهای خارجی توالت فرنگی در ایران

همانطور که گفتیم برندهای خارجی سهم کمتری در بازار ایران دارند و به همین دلیل پیدا کردن نمونه‌های اصل و وارداتی محصولات خارجی در ایران کمی دشوار است. از آنجا که واردات محصولات بهداشتی تحت نظر شرکت‌هایی است که نمایندگی فروش برندهای خارجی را در اختیار دارند، خرید مستقیم از وبسایت یا نمایندگی فروش این شرکت‌ها بهترین راه برای اطمینان از اصل بودن محصول است. پیش از خرید حتما از مشاوران فروش شرکت برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه، مشورت بگیرید. گزینه مهم بعدی گارانتی و خدمات پس از فروشی است که این شرکت‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. آیا متخصصین شرکت برای نصب محصولات سرویس بهداشتی در محل حاضر می‌شوند؟ شرایط و مدت زمان گارانتی ارائه شده به چه صورت خواهد بود؟ یافتن پاسخ این سوالات باعث اطمینان بیشتر و خریدی مطمئن‌تر خواهد شد. 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعاتی را که در هنگام خرید توالت فرنگی نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهیم. همچنین به بررسی و مقایسه قیمتی انواع مدل‌های توالت فرنگی، برندهای معتبر داخلی و خارجی و همچنین نحوه خرید آنان نیز پرداختیم. سوالات و نظرات خود را در قسمت نظرات کامنت کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت به آنان پاسخ دهند.

ابعاد استاندارد برای توالت فرنگی شامل: طول 68 ـ 76 سانتیمتر، عرض 50 سانتیمتر و ارتفاع نشیمن بین 40 تا 48 سانتیمتر است.
سیستم تخلیه Wash-Down به دلیل اینکه جریان آب از قسمت بالایی کاسه به درون آن سرازیر شده و به صورت پرفشار تخلیه می‌شود، مصرف آب کمتری دارد و صدای کمتری نیز تولید می‌کند.
توالت‌های بیده‌دار که به توالت‌های خودشور نیز معروف هستند، دارای یک لوله باریک تعبیه شده داخل کاسه هستند. این لوله باریک به وسیله ریموت کنترل یا دکمه‌ای روی بدنه، آب را با فشار به سوی نشیمنگاه تخلیه کرده و سبب شستشوی این قسمت بدون دخالت دست می‌شود.
نویسنده
نوشین حسینی
منبع
thisoldhouse، .homedepot، consumerreports

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *