مدرنیته را به خانه خود دعوت کنید؛ ویژگی‌های دکوراسیون حمامهای مدرن

اگر به دنبال تغییر ظاهر خسته‌کننده حمام خود و تبدیل آن به یک فضای مدرن و آرامبخش هستید باید با ویژگی‌های دکوراسیون حمامهای مدرن آشنا شوید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
دکوراسیون حمامهای مدرن
دسته بندی:
زمان مطالعه: 10 دقیقه

اگر به دنبال تغییر ظاهر خسته‌کننده حمام خود و تبدیل آن به یک فضای مدرن و آرامبخش هستید باید با ویژگی‌های دکوراسیون حمامهای مدرن آشنا شوید. هر آنچه نیاز دارید اینجاست!

حتما قبول دارید که یکی از بهترین فضاها برای رهایی از دغدغه‌ها و شلوغی‌های زندگی روزمره، حمام است. در گذشته شاید حمام‌ها مکانی نه چندان دلچسب به شمار می‌آمدند که تنها برای استحمام و ترک فوری محل مورد استفاده قرار می‌گرفتند! هرچند که این روزها حمام‌ها چهره زیباتر و دلچسب‌تری دارند، اما بسیاری هنوز به نقش این فضا در کاهش استرس و افزایش حس آرامش، پی نبرده‌اند. اینجاست که طراحی مدرن به کمک شما می‌آید. اما حمام‌های مدرن چه ویژگی‌هایی دارند؟ آیا انواع دکوراسیون حمام در سبک مدرن از اصول یکسانی پیروی می‌کنند؟ در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

یک حمام مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر شما نیز مانند بسیاری دیگر، طرفدار سادگی و ظرافت هستید و طرح‌های شلوغ و پیچیده باعث سردردتان می‌شود، احتمالا عاشق سبک مدرن می‌شوید. به گزارش وبسایت architecturaldigest :

بیش از 60 درصد از آمریکایی‌ها در سال گذشته، سبک مدرن را برای بازسازی منازل خود انتخاب کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد دوستداران این سبک در سراسر دنیا، روز به روز در حال افزایش است. در ادامه با ویژگی‌های دکوراسیون حمامهای مدرن و انواع روش‌های طراحی یک حمام و سرویس بهداشتی مدرن، آشنا می‌شوید.

آینه‌ها و نورپردازی ساده

به جز استحمام، بسیاری از فعالیت‌ها مانند اصلاح صورت، مسواک زدن یا سشوار کردن موها هم از جمله فعالیت‌هایی است که در حمام‌های مدرن انجام می‌شوند. برای انجام این فعالیت‌ها و البته ایجاد فضایی جذاب باید در طراحی و انتخاب نوع آینه و نحوه نورپردازی دقت بسیاری به خرج دهید. نورپردازی و آینه‌کاری حمام، دو آیتم مهمی هستند که فرم و محل قرارگیریشان باید در هماهنگی کامل با یکدیگر انتخاب شوند.

آینه با نور پس زمینه در دکوراسیون حمامهای مدرن

آینه

آینه‌های مدرن معمولا بدون قاب (فریم لس) یا با قاب‌های بسیار نازکی هستند و هیچ تزئینات خاصی ندارند. فرم این قاب‌ها معمولا از فرم اشکال ساده هندسی مانند مستطیل، بیضی یا دایره‌ تبعیت می‌کند. اگر به دنبال بهترین ترکیب نور و آینه برای مدل دکوراسیون حمام خود هستید، پیشنهاد ما به شما آینه‌های فریم‌لس با نورپردازی پس زمینه است. شاید شما هم این ترکیب جذاب را قبلا در یک سرویس بهداشتی لوکس دیده باشید. در این آینه‌ها نوارهای نور در پشت آینه و به صورت مخفی کار گذاشته می‌شوند و علاوه بر ایجاد جذابیت بصری، سبب یکنواختی پخش نور روی صورت و ایجاد بهترین انعکاس از تصویر شما می‌شود.

نورپردازی

برای نورپردازی فضای حمام و روشویی خود از چند روش می‌توانید استفاده کنید.

یکی از این روش‌ها استفاده از دیوارکوب در دوطرف آینه‌های روشویی است. این نکته را در نظر داشته باشید که در این حالت عرض آینه‌های روشویی باید بین 60 الی 70 درصد از عرض روشویی باشد تا فضای کافی برای نصب دیوارکوب در دوطرف، فراهم شود.

نورپردازی توکار در دکوراسیون حمامهای مدرن

دومین روش نورپردازی در دکوراسیون حمامهای مدرن و امروزی، استفاده از چراغ‌های نواری است. چراغ‌های نواری معمولا با فرم مستطیل یا بیضی با طول زیاد هستند که به صورت عمودی و افقی در اطراف آینه‌ها و روی دیوارها قابلیت نصب دارند.

سومین روش نورپردازی در سبک مدرن، استفاده از نورهای مخفی است. در این روش، روشنایی توسط لامپ‌های سقفی توکار مانند هالوژن‌ها یا رشته‌های نوری جاسازی شده در محیط سقف کاذب انجام می‌شود.

شیرآلات مدرن

شیرآلات و عناصر مینیمالیستی

یکی از مهمترین قانون‌ها برای طراحی دکوراسیون حمامهای مدرن، استفاده از شیرآلات مدرن و ساده است. سادگی، مینیمالیسم و دوری از شلوغی، شاخصه‌های اصلی شناسایی شیرآلات مدرن هستند.

شیرآلات مدرن را می‌توانید به دو صورت توکار و روکار در فضای حمام خود استفاده کنید. شیرآلات توکار جلوه لوکس‌تری دارند و برای حمام‌های کوچک مناسب‌تر هستند، از سوی دیگر، مدل‌های روکار، نصب راحت‌تر و قیمت کمتری دارند.

شیر توکار مدرن مدل ona

شیر روشویی توکار مدرن

 

یکی دیگر از مدل های شیرآلات که این روزها دارند کم کم به خانه ها راه پیدا می کنند و باعث می شوند ترکیب مدرنیته و لوکس بودن را به سرویس بهداشتی خود بیاورید، شیرآلات ترموستاتیک هستند. این شیرآلات قابلیت تنظیم دما روی درجه خاص و مورد نظر شما را دارند و حمامی دل نشین را برای شما رقم می زنند.

شیرآلات ترموستاتیک مدرن روکا

مجموعه ای از شیرآلات ترموستاتیک در رنگ ها و طرح های متنوع و مینیمال.

شیرآلات ترموستاتیک مدرن

روشویی و توالت دیواری

به طور کلی انتخاب لوازم دیواری و توکار مانند شیرآلات، روشویی و توالت فرنگی وال هنگ، علاوه بر صرفه‌جویی در فضا، سبب بازتر دیده شدن فضای حمام می‌شوند، جلوه‌ای مدرن و آرامش‌بخش به آن می‌بخشند و برای فضاهای کوچک، بهترین گزینه‌ها هستند.

توالت های دیواری در دکوراسیون حمامهای مدرن

روشویی‌های دیواری روی دیوار نصب می‌شوند و لوله‌کشی‌های مربوط به این روشویی باید داخل دیوار به صورت توکار نصب شوند. توصیه ما به شما استفاده از روشویی‌هایی است که در زیر آن‌ها کمد و قفسه تعبیه شده باشد.

 

روشویی وال هنگ مدل beyond

روشویی وال هنگ مدرن روکا

 

استفاده از توالت فرنگی دیواری در دکوراسیون حمام های مدرن، به حفظ حس سادگی و سبکی فضا، کمک شایانی می‌کند. فلاش تانک توالت‌های دیواری، داخل دیوار تعبیه می‌شوند و تنها نشیمن آن‌ها روی دیوار قابل رویت است و به همین دلیل از نظر بصری حالتی شناور و معلق در فضا دارد.

توالت فرنگی های وال هنگ

انواع توالت فرنگی های وال هنگ مدرن روکا در طرح ها و رنگ های متنوع.

 

وان مستقل یا ایستاده (Freestanding)

وان مستقل به وانی گفته می‌شود که محصور در فضای دیگری نیست، به صورت آزاد در حمام قرار گرفته و هر چهار گوشه آن دیده می‌شود. وان مستقل یکی از کلیدی‌ترین شاخصه‌ها در انواع مدل حمامهای لاکچری و مدرن به شمار می‌آید.

وان ایستاده مدل beyond

وان ایستاده مدرن


اگر فضای حمامتان بزرگ است و قصد نصب یک وان مستقل را در آن دارید، حتما دقت کنید تا شیر پرکننده وان نیز در هماهنگی با سایر شیرآلات و از مدل‌های مینیمال و مدرن باشد. پیشنهاد ما به شما انتخاب شیر پرکننده وان مدل Guaira روکاست. این شیر با طراحی مدرن، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شیرهای پرکننده وان در سبک مدرن است.

کاشی حمام با اشکال منظم هندسی

کاشی با اشکال منظم هندسی

همانند سایر آیتم‌های به کار رفته در دکوراسیون حمامهای مدرن، کاشی و سرامیک کف و دیواره‌ها نیز باید در ساده‌ترین فرم و چیدمان ممکن کنار هم قرار بگیرند. به همین دلیل معمولا اشکال هندسی منظم و متقارن مانند چهارضلعی‌ها و شش ضلعی‌ها برای فرم نهایی کاشی‌ها در نظر گرفته می‌شوند. اگر به دنبال ایجاد حس آرامش بیشتری در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام خود هستید، بهتر است از کاشی‌های با ابعاد بزرگتر یا سنگ‌های اسلب استفاده کنید.

ترکیب رنگی خنثی

وقتی صحبت از سبک مدرن و مینیمال می‌شود، بسیاری تصور می‌کنند که این سبک با رنگ سفید گره خورده و باید تمام عناصر فضا به همین رنگ باشند. هرچند که رنگ سفید سادگی و خلوص خاصی به فضا می‌بخشد و در دکوراسیون حمامهای مدرن به کار می‌رود، اما حتما لازم نیست که در تمام فضاهای مدرن از این رنگ استفاده شود. اگر شما هم طرفدار استفاده از تناژهای مختلف و ایجاد تضاد یا کنتراست رنگی در فضای حمام مدرن خود هستید می‌توانید از تناژهای پیشنهادی زیر استفاده کنید.

  • طیف‌های خنثی قهوه‌ای و بژ با تناژ گرم
  • طیف‌های خاکستری
  • طیف رنگ‌های تیره
  • سیاه و سفید

نگاهی به چند سبک حمام مدرن

دکوراسیون حمامهای مدرن معمولا با چند روش متفاوت طراحی می‌شوند. هرکدام از این مدل‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که با نیازها و سلایق گروه‌های مختلفی از مدرن‌پسندان، هماهنگی دارند. در ادامه چهار روش رایج برای طراحی انواع دکوراسیون حمام های مدرن را به شما معرفی خواهیم کرد.

سبک پلان ازاد در حمام

1. پلان آزاد

در پلان آزاد، شاهد کمترین میزان تقسیم‌بندی و دیوارهای جداکننده هستیم. تقسیم‌بندی فضایی در این پلان در حداقل‌ترین حالت ممکن است و در صورت نیاز به تقسیم‌بندی (به عنوان مثال جداسازی فضای دوش از روشویی در حمام) این کار توسط دیوارهای شیشه‌ای شفاف انجام می‌شود. استفاده از پلان آزاد سبب بزرگتر دیده شدن فضا می‌شود و از این جهت بهترین روش برای طراحی دکوراسیون حمام های مدرن با فضای محدود است.

سبک روستیک مدرن در حمام

2. روستیک – مدرن

یک حمام مدرن لزوما فضایی خلوت با تنالیته سرد و خنثی نیست و سبک روستیک (Rustic)- مدرن در تلاش است تا این باور غلط را تغییر دهد. این سبک با استفاده از تناژهای رنگی گرم در طراحی، فضایی دلچسب و دعوت‌کننده ایجاد می‌کند و از سوی دیگر با پایبندی به اصول طراحی مینیمال و استفاده از آیتم‌های ساده و بدون تزئینات، جلوه‌ای مدرن به فضا می‌بخشد. حمام‌های روستیک-مدرن، تزئینات بیشتری نسبت به سایر حمام‌های مدرن دارند اما این تزئینات باید در تعداد حداقلی و به نحوی انتخاب شوند که سبب شلوغی فضا نشوند.

سبک مدرن میان سده در حمام

3. مدرن میان سده (Mid-Century)

یکی دیگر از سبک‌های پرطرفدار در طراحی دکوراسیون حمامهای مدرن، تلفیق سبک مدرن با عناصر و شاخصه‌های طراحی در دهه‌های 50 و 60 میلادی است. عناصر به کار رفته در این نوع حمام‌های مدرن در عین اینکه ساده و مدرن هستند اما رنگ و بویی از دهه‌های میانی قرن اخیر را با خود به همراه دارند.

به عنوان مثال در تصاویر بالا، ویژگی‌هایی مانند، لبه‌های گرد روشویی، استفاده از چوب و کاشی طوسی، از سبک طراحی دهه‌های 50 و 60 الهام گرفته شده، در حالی که وان مستقل، آینه‌های فریم‌لس، دیوار شیشه‌ای و روشویی دیواری، همگی ویژگی‌های یک حمام مدرن امروزی هستند.

سبک فوق مینیمال سفید

4. فوق مینیمال (Extreme Minimal)

هرچند که مینیمالیسم، اصلی‌ترین ویژگی دکوراسیون حمامهای مدرن است اما اگر به دنبال کمال مینیمالیسم هستید، توصیه ما به شما طراحی با روش فوق مینیمال است. 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، سفید، تنها رنگ اصلی در طراحی یک حمام فوق مینیمال است و در این فضا از کمترین و ساده‌ترین آیتم‌های ممکن استفاده شده است. این سبک حمام مدرن، مخصوص افرادی است که دوست دارند فضای حمام و سرویس، محلی آرامبخش و خلوت باشد؛ جایی که بتوانند برای دقایقی ذهن خود را از دغدغه‌های روزانه خالی کنند.

سخن پایانی

حالا که با ویژگی‌ها و سبک‌های طراحی دکوراسیون حمام های مدرن آشنا شدید، تصمیم‌گیری برای خرید آیتم‌ها و لوازمی که برای بازسازی یا ساخت حمام مورد علاقه خود نیاز دارید، بسیار راحت‌تر از پیش شد؛ اینطور نیست؟ البته طبیعی است که برای سفارش و خرید لوازم بهداشتی حمام، مانند شیرآلات یا روشویی نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتری داشته باشید، در اینصورت تنها کافی است با مشاوران ما در شرکت خانه و معماری تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان خرید محصولات بین‌المللی روکا استفاده کنید. 

به نظر شما انتخاب سبک مدرن برای طراحی حمام، انتخاب هوشمندانه‌ای است؟ کدام یک از سبک‌های طراحی حمام مدرن که در بخش قبلی معرفی کردیم، با سلیقه شما هماهنگ‌تر است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

آینه‌ها و نورپردازی ساده شیرآلات و عناصر مینیمالیستی روشویی و توالت فرنگی دیواری وان مستقل کاشی‌های هندسی منظم ترکیب رنگی خنثی
پلان آزاد روستیک-مدرن مدرن میان سده فوق مینیمال
طیف‌های خنثی قهوه‌ای و بژ با تناژ گرم طیف‌های خاکستری طیف رنگ‌های تیره سیاه و سفید
نویسنده
کاملیا کلانتری
منبع
houzz, roomsketcher, thespruce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *