5 نکته طلایی برای داشتن یک سرویس بهداشتی مدرن + ترندهای 2023

سبک طراحی مدرن را بشناسید و پس از آشنایی با ملزومات یک سرویس بهداشتی مدرن، از ایده‌های موجود در این مقاله برای مدرن کردن سرویس بهداشتی منزلتان بدزدید!
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نکات طلایی برای داشتن سرویس بهداشتی مدرن
دسته بندی:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

«سرویس بهداشتی باید جایی باشد که دلتان نخواهد آن را ترک کنید». این جمله را «سارا اوزوالت»، در وصف یک سرویس بهداشتی مدرن گفته است. سارا اوزوالت یک طراح داخلی مشهور است که در سبک مدرن کار می‌کند و با توجه به رزومه‌ای که دارد، باید حرفش را جدی بگیرید! البته داشتن چنین حسی در سرویس بهداشتی به همین راحتی به دست نمی‌آید و باید با عناصر تأثیرگذار در طراحی داخلی سرویس بهداشتی مدرن نیز آشنا باشید. در این مقاله با این عناصر، سبک طراحی مدرن و انواع ایده و عکس سرویس بهداشتی مدرن آشنا می‌شوید.

دکوراسیون مدرن چیست؟

در میان اصطلاحات مربوط به دکوراسیون داخلی، واژه «مدرن» دارای بیشترین میزان کج‌فهمی و استفاده نادرست است. حتی اغلب، سبک مدرن را با سبک معاصر اشتباه می‌گیرند. سبک مدرن امروزی یک جنبش طراحی است که در میانه‌های قرن بیستم میلادی از نو متولد شد و در آن از مصالح طبیعی، رنگ‌های خنثی یا خاکی استفاده می‌شود و جزییات غیرضروری در آن جایگاهی ندارند.

تفاوت عمده سبک مدرن با سبک معاصر، به طیف رنگ‌های مورداستفاده در آن‌ها بر می‌گردد. در سبک معاصر از طیف‌های متنوعی استفاده می‌شود، درحالی‌که در سبک مدرن از طیف‌های مربوط به یک رنگ یا اصطلاحاً مونوکروم استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های برجسته دکوراسیون مدرن

اگر از آن دسته افرادی هستید که میانه‌تان با طراحی‌های ساده، فضاهای خلوت و فاقد زرق‌وبرق خوب است، طرفدار سبک مدرن هستید و سرویس بهداشتی مدرن با سلیقه شما جور در می‌آید.

سایر ویژگی‌های برجسته سبک مدرن به شرح زیر است:

  • نپوشاندن عناصر سازه‌ای مثل بتن
  • فقدان زرق‌وبرق
  • اثاثیه کم ارتفاع و افقی
  • استفاده حداکثری از نور طبیعی و پنجره‌های عریان
  • استفاده از مصالح طبیعی مثل چوب، فلز، چرم و …
  • طیف‌های رنگ طبیعی یا خنثی
  • سطوح منعکس‌کننده نور مثل فولاد، کروم و شیشه

مزایا و معایب دکوراسیون مدرن

جدای از نسبت دادن صفت‌هایی مثل شیک و لوکس به طراحی داخلی سرویس بهداشتی مدرن، این سبک طراحی دوستدار محیط‌زیست است و فضای بیشتری را در مقایسه با سبک‌های دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد. به دلیل استفاده حداکثری از نور طبیعی (در صورت وجود)، در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود. همچنین این سبک انعطاف‌پذیر است و می‌توان آن را در هر فضایی پیاده سازی کرد.

از جمله معایب این سبک طراحی نیز می‌توان به گران‌قیمت بودن لوازم سرویس بهداشتی مدرن، بالا بودن دستمزد اکیپ‌های اجرایی و احتمال حساسیت برخی از افراد به مصالح طبیعی اشاره کرد. همچنین ممکن است طراحی کلی فضا به نظر برخی از افراد سرد و بی‌روح بیاید.

ویژگی‌های طراحی سرویس بهداشتی مدرن

یک سرویس بهداشتی مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی مدرن، باید به ویژگی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم توجه کنید و بر اساس آن‌ها جلو بروید. در این قسمت، این ویژگی‌ها را به تفکیک تجهیزات مختلف یک سرویس بهداشتی بررسی می‌کنیم.

سرامیک و کاشی سرویس بهداشتی مدرن (کفپوش سرویس بهداشتی)

کاشی و سرامیک عناصر اصلی برای دمیدن روح به طراحی سرویس بهداشتی مدرن هستند. از آنجایی که استفاده از مصالح طبیعی و نزدیکی به طبیعت از ویژگی‌های اصلی سبک طراحی مدرن است، ممکن است یک سرویس بهداشتی مدرن فاقد کاشی و سرامیک باشد و به‌جای آن می‌توانید از بتن، سنگ مرمر و … برای پوشاندن کف، دیوارها و سقف استفاده کنید. همچنین می‌توانید تمام یا بخشی از سطوح اصلی را نپوشانید و با نپوشاندن آجرها و مصالح، فضا را مدرن کنید. برای مدرن‌تر کردن فضا، می‌توانید به‌جای استفاده از انواع کفشور، از انواع گاتر یا همان کفشور خطی استفاده کنید تا آب موجود در کف نیز با سرعت و حجم بیشتری خارج شود.

درست است که برای داشتن یک سرویس بهداشتی مدرن بهتر است از رنگ‌های خنثی یا ساده استفاده کنید، اما اضافه کردن کاشی و سرامیک با طرح‌های خاص و قدیمی به بخشی از سرویس بهداشتی، به فضا کمی روح می‌دهد و سبک مدرن آن را نیز حفظ می‌کند.

توالت فرنگی مدرن

توالت فرنگی مدرن

این بار منظور ما از مدرن، های-تک یا همان هوشمند است. این روزها کمتر وسیله کاربردی در منزل را می‌توانید پیدا کنید که نوع هوشمند آن ساخته نشده باشد. توالت فرنگی نیز از این قاعده مستثنا نیست و به‌تازگی انواع و اقسام هوشمند آن نیز ساخته شده است. ویژگی اصلی بیشتر توالت‌های مدرن این است که تنها با لمس چند دکمه، شما را شسته و خشک می‌کنند و فشار و دمای آب آن‌ها نیز قابل تنظیم است.

برند اسپانیایی روکا در این زمینه ید طولایی دارد و توالت‌های مدرن آن علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، از منظر طراحی نیز زیبا هستند؛ چراکه معمولاً روی دیوار نصب می‌شوند و خبری از پایه‌های قوسی شکل و فلاش‌تانک در آن‌ها نیست. مخزن آب این توالت‌ها داخل دیوار تعبیه می‌شود و شما تنها کاسه توالت و درب آن را می‌بینید.

توالت فرنگی های مدرن روکا

برای مشاهده انواع توالت های فرنگی مدرن و خرید روی دکمه زیر کلیک کنید.

توالت فرنگی مدرن

روشویی مدرن

طراحی و جنس روشویی مدرن می‌تواند با جنس و طراحی دیوار و کف سرویس بهداشتی مدرن هماهنگ یا به‌کلی با آن متفاوت باشد. همچنین می‌توانید بسته به مصالح به‌کاررفته در طراحی و اشکال مورداستفاده، از انواع مدل‌های روشویی‌های استفاده کنید.

به عنوان مثال می توانید از روشویی‌های کابینتی یا رومیزی ساده استفاده کنید. با انتخاب کابینت چوبی، هم از مصالح طبیعی استفاده کرده‌اید و هم با انتخاب یک طرح ساده، به مینیمال کردن طراحی کمک می‌کنید.

البته استفاده از روشویی دیواری یک اصل کلی نیست و انتخاب روشویی ایستاده سرامیکی یا دارای جنس چینی نیز می‌تواند به شما در مدرن کردن فضا کمک کند، به‌شرطی‌که مدل و جنس آن با مدل توالت، وان و … هماهنگ باشد. استفاده از روشویی ایستاده یا دیواری ساخته شده از سنگ نیز به نزدیک کردن فضا به طبیعت کمک خواهد کرد.

اگر از دوستداران محیط‌زیست هستید و به مصرف آب اهمیت می‌دهید، می‌‎توانید از توالت فرنگی مدل W+W برند روکا استفاده کنید که به روشویی متصل می‌شود و می‌توانید از آبی که برای شستن دست استفاده شده، برای سیفون آن استفاده کنید. همچنین روشویی اختصاصی آن به‌صورت شناور و دیواری طراحی شده و با اضافه کردن کابینت به زیر آن، می‌توانید فضایی را به لوازم سرویس بهداشتی مدرن خود اختصاص دهید.

توالت فرنگی روکا مدل w+w

توالت فرنگی w+w روکا

وان و دوش

در یک سرویس بهداشتی مدرن، فضای حمام و سرویس بهداشتی معمولاً یکی است تا بتوان از طراحی یکسانی برای هر دو استفاده کرد. برای حفظ حریم شخصی در هر دو فضا، می‌توانید از پارتیشن یا دیوارهای جداکننده استفاده کنید.

یکی از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون حمامهای مدرن، وان‌هایی است که با استفاده از کاشی یا مصالح به‌کاررفته در دیوار و کف ساخته شده‌اند. البته به تازگی استفاده از وان‌های مجزا و ساخته شده از مصالح طبیعی مثل سنگ مرمر نیز باب شده و این وان‌ها را در جایی قرار می دهند که نقطه کانونی طراحی است؛ یعنی جدا از دیوار و گاهی درست در وسط سرویس بهداشتی مدرن.

همچنین می‌توانید دوش حمام مدرن خود را از نوع هوشمند بخرید تا بتوانید همانند توالت فرنگی هوشمند، دما و فشار آب آن را تنظیم کنید. از آنجایی که یکی از عناصر سرویس بهداشتی مدرن، فضاهای باز و خلوت است، می‌توانید فضای مربوط به دوش را تفکیک نکنید یا از شیشه برای جدا کردن این فضا استفاده کنید. برخی از دوش‌های هوشمند به صورت توکار نصب می شوند و استفاده از آن‌ها به شما در خلوت کردن فضا کمک زیادی می کند.

آینه سرویس بهداشتی مدرن

یکی دیگر از عناصر سرویس بهداشتی مدرن، خطوط مشخص و جداکننده است. به همین دلیل، بهتر است آینه سرویس بهداشتی را بدون قاب یا با قاب ساده انتخاب کنید. انتخاب آینه بزرگ می‌تواند به روشن‌تر شدن فضا و استفاده بیشتر از نور طبیعی کمک کند.

همچنین تا آنجا که می‌توانید آینه را افقی انتخاب کنید تا با افقی بودن دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن (یکی دیگر از عناصر طراحی به این سبک) هماهنگ باشد.

کابینت سرویس بهداشتی مدرن

همانند سایر سبک‌های طراحی، در طراحی سرویس بهداشتی مدرن نیز باید از شلوغی و به‌هم‌ریختگی اجتناب کنید. به همین دلیل می‌توانید روشویی خود را از نوع دیواری و شناور انتخاب کنید تا بتوانید در زیر و اطراف آن کابینت نصب کنید.

با استفاده از روشویی‌های کابینتی و رومیزی برند روکا، دست شما در طراحی داخلی سرویس بهداشتی باز خواهد بود و می‌توانید مدل و جنس کابینت و میز زیر آن را هماهنگ با طراحی سایر بخش‌ها انتخاب کنید.

نورپردازی سرویس بهداشتی مدرن

همان‌طور که در ویژگی‌های سبک طراحی مدرن خواندید، در سرویس بهداشتی مدرن باید حداکثر استفاده را از نور روز ببرید؛ اما اگر این امکان را ندارید، می‌توانید از لوستر یا چراغ‌های دارای طراحی مینیمال و ساده استفاده کنید. همچنین استفاده از رنگ‌های خنثی و خاکی، به انعکاس بیشتر نور در فضا و روشن شدن بیشتر محیط کمک می‌کند.

با استفاده از یک لوستر کوچک و دارای کمی زرق‌وبرق، می‌توانید یک سرویس بهداشتی لوکس و مدرن داشته باشید.

ست سرویس بهداشتی مدرن

سایر لوازم سرویس بهداشتی مدرن در این دسته قرار می‌گیرد. همانند هر سبک دیگری، باید در سرویس بهداشتی مدرن نیز فضای مشخصی را برای لوازم توالت و حمام در نظر بگیرید و این فضا می‌تواند یک یا چند رف، یک سینی سرامیکی کنار روشویی و … باشد که رنگ و طراحی آن با سایر لوازم موجود در ست سرویس بهداشتی مدرن شما هماهنگ است.

نکات طراحی داخلی سرویس بهداشتی مدرن

مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از طراحی سرویس بهداشتی مدرن بدانید

یک سرویس بهداشتی مدرن می‌تواند اسباب آسایش شما باشد و استفاده از آن حس خوبی به شما بدهد؛ اما پیش از بازسازی یک سرویس بهداشتی مدرن یا ساخت آن، باید ببینید ملزومات آن را دارید یا خیر. در این بخش به مهم‌ترین دانستنی‌های پیش از طراحی داخلی سرویس بهداشتی مدرن اشاره می‌کنیم:

بودجه

طبیعی است که برای ساخت یک سرویس بهداشتی مدرن یا مدرن کردن سرویس بهداشتی فعلی، باید اول به جیبتان نگاه کنید و ببینید که چقدر بودجه دارید. خرید برخی لوازم سرویس بهداشتی مدرن مثل توالت فرنگی مدرن، روشویی مدرن و … می‌تواند برای شما گران تمام شود و اگر بودجه زیادی ندارید، بهتر است حداقل به سراغ نوع هوشمند این تجهیزات نروید.

تغییر پلان

نکته بعدی، به امکان تغییر فضا برمی‌گردد. پیش از شروع کار باید از خود بپرسید که آیا می‌توانید فضای حمام و دستشویی را یکی کنید؟ آیا امکان بنایی، حذف یا اضافه کردن بخشی از فضا را دارید؟ نصب برخی از تجهیزات هوشمند مربوط به دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن، نیازمند نصب سنسور، لوله‌کشی، کابل‌کشی و … است. اگر هم نخواهید از تجهیزات هوشمند استفاده کنید، اضافه کردن وان، جابجایی دوش و … نیز نیازمند کندن و جابجایی سیستم لوله‌کشی است.

دکوراسیون داخلی منزل

برای داشتن یک سرویس بهداشتی مدرن، باید دکوراسیون داخلی خانه شما نیز مدرن باشد و اصطلاحاً زبان طراحی آن‌ها یکی باشد تا سرویس بهداشتی شما شیک و لاکچری به نظر برسد.

مهم‌ترین نکات کاربردی برای داشتن یک سرویس بهداشتی مدرن

اگر به نکات بخش قبل توجه کرده‌اید و امکان بازسازی یا ساخت یک سرویس بهداشتی مدرن را دارید، خواندن این بخش به شما دید بهتری می‌دهد. در ادامه با چند نکته کاربردی برای داشتن یک سرویس بهداشتی مدرن آشنا می‌شوید:

برای داشتن یک سرویس بهداشتی مدرن و اقتصادی:

تغییر رنگ کاشی برای داشتن سرویس بهداشتی مدرن

1. روی تغییر رنگ کاشی و سرامیک به رنگ‌های خنثی تمرکز کنید. مثلاً با انتخاب کاشی سفید یا طوسی، یک سرویس بهداشتی مدرن سفید یا یک سرویس بهداشتی مدرن طوسی با هزینه کمتر خواهید داشت.

تعویض روشویی برای داشتن سرویس بهداشتی مدرن

2. روشویی ایستاده فعلی را با یک روشویی دیواری عوض کرده و یک کابینت کوچک زیر آن اضافه کنید تا هم فضا مدرن شود و هم از به‌هم‌ریختگی و آشفتگی جلوگیری کنید. برای اضافه کردن متریال طبیعی، می‌توانید این کابینت را از جنس بامبو انتخاب کنید. برند موزو (MOSO) تولیدکننده انواع تخته‌های بامبو است. محصولات این برند همان گرمی و زیبایی محصولات چوبی را دارند و هم دوام و عمر آن‌ها بالاتر است.

3. با اضافه کردن گلدان، بخشی از طبیعت را وارد سرویس بهداشتی مدرن کنید.

4. از حداکثر فضا استفاده کنید. یک سرویس بهداشتی مدرن کوچک ایرانی یا فرنگی، حتماً نباید دارای فضاهای خالی متعدد باشد.

برای داشتن یک سرویس بهداشتی مدرن و لاکچری:

سرویس بهداشتی سیاه

1. از سنگ مرمر و سایر سنگ‌های طبیعی و مصنوعی برای دیوارها، کف، سقف، وان و … استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از مرمر سیاه، یک سرویس بهداشتی مدرن مشکی به شما می‌دهد.

استفاده از صندلی سرویس بهداشتی مدرن

2. شاید گاهی اوقات آن‌قدر خسته باشید که دلتان نخواهد خیلی زود از سرویس بهداشتی مدرن خود خارج شوید. در اکثر انواع مدل حمامهای لاکچری، یک صندلی در کنار وان قرار داده شده که می‌توانید با استفاده از آن کمی بیشتر در فضای سرویس بهداشتی استراحت کنید.

3. از تجهیزات آنتیک و طراحی شده به سبک قدیمی در طراحی سرویس بهداشتی مدرن خود استفاده کنید. فقط احتیاط کنید که استفاده از این تجهیزات (به خصوص اگر طلایی هستند) در حد اغراق‌شده نباشد.

چشم‌انداز در سرویس بهداشتی مدرن

4. اگر در اطراف سرویس بهداشتی فضای سبز یا چشم‌انداز زیبایی وجود دارد، از آن غافل نشوید. می‌توانید با قرار دادن یک پنجره مشرف به این چشم‌انداز و چسباندن وان حمام به آن، کمی آرامش کسب کنید.

5. طراحی داخلی سرویس بهداشتی شما می‌تواند امتداد طراحی اتاق‌ها و راهروهای منتهی به آن باشد.

ترندهای طراحی سرویس بهداشتی مدرن در سال 2023

هرساله استفاده از تجهیزات و لوازم خاصی در طراحی سرویس بهداشتی مدرن‌ ترند می‌شود. این ترندها را معمولاً مجلات و سایت‌های معتبر در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی معرفی می‌کنند. در ادامه، با بخشی از ترندهای طراحی سرویس بهداشتی مدرن در سال 2023 آشنا می‌شوید:

آینه سرویس بهداشتی مدرن

1. آینه با رینگ نور

کاشی سرویس بهداشتی مدرن

2. کاشی‌های عمودی و باریک

وان ایستاده در وسط حمام

3. قرار دادن وان در وسط به‌جای چسباندن آن به دیوار

الهام از رنگ های طبیعی

4. رنگ‌های الهام گرفته‌شده از طبیعت

استفاده از رنگ آبی در سرویس بهداشتی مدرن

5. رنگ آبی دریایی

رنگ سبز زیتونی در سرویس بهداشتی مدرن

6. سبز زیتونی

استفاده از رنگ هلویی سرویس بهداشتی مدرن

7. رنگ صورتی هلویی

با محصولات خانه و معماری، یک سرویس بهداشتی مدرن داشته باشید

شرکت خانه و معماری واردکننده محصولات برند اسپانیایی روکا (Roca) است. این برند علاوه بر تولید محصولات چینی بهداشتی مثل توالت فرنگی هوشمند و روشویی، سایر تجهیزات مربوط به دکوراسیون سرویس بهداشتی را نیز تولید می‌کند. با تهیه کردن محصولات باکیفیت Roca، از خرید لوازم سرویس بهداشتی مدرن ساخت برندهای دیگر بی‌نیاز می‌شوید و یک کالکشن زیبا و هماهنگ را در سرویس بهداشتی خود خواهید داشت.

این برند دارای یک زیرمجموعه با نام آرمانی روکا (Armani Roca) نیز هست که محصولات آن با همکاری برند Giorgio Armani تولید می‌شوند و با خرید محصولات آن می‌توانید یک سرویس بهداشتی مدرن و لوکس داشته باشید. برای خرید این محصولات و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها، به صفحه محصولات ما مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

استفاده از مصالح طبیعی، فضاهای خلوت و باز، طیف‌های رنگ طبیعی، اثاثیه کم و کوتاه، از جمله مهم‌ترین عناصر در طراحی سرویس بهداشتی مدرن هستند.
میزان بودجه، امکان تغییر پلان و هماهنگی با دکوراسیون داخلی منزل از جمله مواردی هستند که باید پیش از شروع طراحی سرویس بهداشتی مدرن به آن‌ها فکر کنید.
آینه‌های دارای رینگ لایت، کاشی‌های باریک و عمودی و رنگ‌های زغالی، زیتونی، هلویی و … از جمله ترندهای طراحی سرویس بهداشتی مدرن در سال 2023 هستند.
می‌توانید از توالت‌های هوشمند در طراحی سرویس بهداشتی مدرن خود استفاده کنید. این توالت‌ها دارای طراحی های ساده و مینیمال هستند و هم به صورت دیواری و هم ایستاده نصب می‌شوند. توالت هوشمند کار شستن و خشک کردن شما را بر عهده می ‌گیرد.
نویسنده
نوشین حسینی
منبع
decorilla, thespruce, founterior ,decorilla, livingetc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *