روشویی جدید، راهنمای انتخاب و معرفی به‌روزترین مدل‌های آن

آیا میدانید که هنگام خرید روشویی باید به چه نکاتی توجه کنید؟ بادوام‌ترین متریال روشویی کدام است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤالات و سایر ابهامات را بیابید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نکات طلایی برای داشتن سرویس بهداشتی مدرن
دسته بندی:
زمان مطالعه: 17 دقیقه

اگر یک روشویی جدید بخرید، از تغییری که در حمام و سرویس بهداشتی خود می‌بینید، شگفت‌زده خواهید شد. پس، تغییر و اصلاح روشویی سرویس بهداشتی خانه خود را به تعویق نیندازید. معیارهای زیادی برای انتخاب روشویی وجود دارد؛ از نوع متریال تشکیل‌دهنده گرفته تا فرم، اندازه و ظاهر کلی. از طرفی، سبک، ابعاد و فضای داخلی سرویس بهداشتی به شما می‌گوید که چه نوع روشویی برای شما مناسب‌تر است.

در این مطلب، در مورد معیارهای انتخاب و خرید روشویی سخن می‌گوییم و چندین مدل روشویی جدید را به شما معرفی می‌کنیم.

نکات کلی برای خرید روشویی جدید

از آنجایی که طرح‌های مختلف روشویی در دسترس هستند، ممکن است انتخاب یک مورد مناسب برای شما چالش‌برانگیز باشد. وقتی نوبت به انتخاب طرح روشویی جدید می‌رسد، اکثر مردم قبل از خرید زمان خاصی اختصاص نمی‌دهند تا همه گزینه‌ها را بررسی کنند. اما نگران نباشید؛ ما برای راحتی کار شما، راهنمای دقیقی در مورد انتخاب روشویی سرویس بهداشتی تهیه کرده‌ایم که به شما کمک کند در این مورد تصمیمی آگاهانه بگیرید. حتی اگر در حال انجام یک تغییر سریع یا بازسازی کامل در فضای داخلی خانه هستید، این راهنما می‌تواند به شما در انتخاب روشویی مناسب کمک کند.

توصیه ما این است که قبل از خرید روشویی جدید همه جوانب را در نظر بگیرید؛ به سبک کل خانه خود توجه کنید (نه فقط به حمام)؛ آیا مدرن است یا معمولی؟ سرویس بهداشتی شما در نهایت چه نمایی باید داشته باشد؟ چه کسی از آن استفاده خواهد کرد: مهمانان، کودکان یا صاحبان خانه؟

به طور کلی و پیش از هر چیز، باید بدانید که عوامل مختلفی می‌تواند در انتخاب هر گزینه، متفاوت و تأثیرگذار باشد؛ بنابراین آگاهی شما نسبت به آنچه مد نظرتان است می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را برای انتخاب و خرید بگیرید. این عوامل عبارت‌اند از:

  • سبک دکوراسیون
  • متریال روشویی
  • مدل هندسی و شکل ظاهری روشویی
  • ابعاد و اندازه روشویی
  • مدل پایه روشویی 
  • شیوه نصب و قرارگیری آن در فضا
پارامترهای خرید روشویی جدید

معیارهای انتخاب و خرید روشویی جدید

خرید روشویی جدید مناسب برای حمام (توالت) تا حد زیادی به تم رنگ، فضا و چیدمان آن بستگی دارد. این مطلب به طور کلی راهنمای کاملی برای انتخاب روشویی مناسب است؛ یعنی به شما کمک می‌کند که در هنگام خرید، نیازهای خود را بشناسید و طبق بودجه و سلیقه خود بهترین گزینه را خریداری کنید. هر یک از پارامترهای زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

  • سبک

یک سرویس بهداشتی بازسازی‌شده می‌تواند سبک کلی خانه شما را ارتقا دهد یا فضایی منحصربه‌فرد و متنوع باشد که شبیه هیچ فضای دیگری در خانه شما نیست. این فضای کوچک در خانه می‌تواند سبک منزل و سلیقه شما را بیان کند و با عناصر معماری خانه ترکیب شود. به طور کلی بودجه شما انتخاب‌های مرتبط با سبک را محدود می‌کند، اما بهتر است که از قبل سبک دلخواه خود را در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، روشویی‌های زمینی پایه‌دار برای سرویس بهداشتی با سبک کلاسیک و ویکتوریایی مناسب‌اند و روشویی‌های دیواری با سبک‌های مدرن و مینیمال همخوان‌ترند.

  • متریال

متداول‌ترین روشویی از چینی سفید ساخته شده است؛ هرچند رنگ‌های دیگر آن نیز موجود است. روشویی‌‌های چدن میناکاری شده را می‌توان متناسب با نوع دکوراسیون منزل تغییر رنگ داد، این نوع روشویی بسیار بادوام است و در برابر خرد شدن مقاومت بالایی دارد. از طرف دیگر نیز شیشه، سنگ و فلزات را می‌توان به هر اندازه و مدلی تغییر فرم داد، قالب زد و در سرویس بهداشتی نصب کرد. امروزه روشویی‌های چوبی جدیدترین و گران‌ترین گزینه‌های موجود هستند.

  • فضای مورد نیاز

پیش از انتخاب و خرید روشویی حتماً ابعاد سرویس بهداشتی را در نظر بگیرید. روشویی در اندازه‌ها، طرح‌ها و اشکال متفاوتی وجود دارد. توصیه می‌شود با توجه به اندازه حمام خود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. برای سرویس‌های کوچک و جمع‌وجور، مدل‌های روشویی جدید کوچک مانند گوشه‌ای بهترین گزینه هستند و برای سرویس‌های بزرگ، می‌توان به سراغ مدل‌های پایه‌دار یا کانتردار رفت.

  • فضاهای جانبی

توجه به مکانی برای قرار دادن حوله، شامپو، و شانه مو در سرویس بهداشتی و حمام بسیار اهمیت دارد. تعویض روشویی، فرصت بسیار خوبی برای تصمیم‌گیری در مورد ایجاد فضای بیشتری است. یک باکس که در بالای روشویی نصب شده است، این هدف را عملی می‌کند و ظاهر سرویس بهداشتی را بسیار بهتر می‌کند. از طرف دیگر، اگر فضای شما کوچک است، می‌توانید یک روشویی شناور یا بدون پایه انتخاب کنید که فضای کف سرویس بهداشتی را بزرگتر نمایش می‌دهد. 

  • محل قرارگیری کاسه توالت (نشیمن توالت)

 قطعاً شما قصد ندارید فضای سرویس بهداشتی خود را نامرتب جلوه دهید پس روشویی باید با توجه به محل قرارگیری صندلی توالت و دوش نصب شود و مانعی برای سایر تجهیزات بهداشتی ایجاد نکند.

  • انتخاب صحیح شیرآلات

انتخاب شیرآلات آب برای روشویی بسیار مهم است؛ زیرا باید با سبک روشویی و همچنین دکور سرویس شما مطابقت داشته باشد.

  • مشورت با یک کارشناس

یک طراح دکور می‌تواند مزایا و معایب هر نوع روشویی موجود را به شما بگوید و شما را به مسیر مناسب هدایت کند که چه چیزی برای فضا، بودجه شما و به سبکی که انتخاب کرده‌اید، مناسب است. هرچه در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید، خرید بهتری خواهید داشت.

متریال‌های رایج در تولید روشویی جدید دستشویی

متریال‌های رایج در تولید و ساخت روشویی جدید دستشویی

یک روشویی با متریال مناسب، نقطه عطف یک سرویس بهداشتی است که باید در هنگام خرید و انتخاب مورد نظر شما مورد توجه قرار گیرد. در این بخش انواع مصالح پرکاربرد در ساخت روشویی جدید را به شما معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، سبک و جنس دکوراسیون سرویس بهداشتی، بودجه و …، روشویی مناسب را انتخاب کنید.

  • سرامیک

روشویی‌های ساخته‌شده از سرامیک گزینه‌ای ایده‌آل به‌ویژه برای منازل مسکونی هستند، زیرا تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها آسان‌تر است. در واقع دستشویی‌های سرامیکی دارای پوشش سطحی براقی هستند که پاکیزگی سرویس بهداشتی را نمایان‌تر می‌کنند.

این متریال در روشویی‌های قدیمی‌تر بیشتر استفاده می‌شد، اما امروزه هم روشویی جدید سرامیکی با مدل‌های مختلف و به‌روز تولید می‌شود.برند روکا با فرمولاسیون اختصاصی چینی بهداشتی خود به نام Fineceramic نوعی کاسۀ روشویی با لبه‌های باریک و مقاوم تولید می‌کند که از مقاومت بالا و شکل‌پذیری قابل توجهی برخوردار است.

  • رزین

به طور کلی روشویی‌های رزینی وزن کمتری دارند و جایگزین ارزان‌قیمتی برای سایر روشویی‌ها هستند.

  • سنگ

اکثر مدل‌های روشویی رومیزی، از سنگ ساخته می‌شوند. انواع سنگ روشویی، بسیار لوکس و گران‌قیمت هستند. روشویی جدید سنگی بیشتر در واحدهای ساختمانی گران‌قیمت‌تر و لوکس دیده می‌شود و به طور کلی مراقبت بیشتری نسبت به جنس سرامیک نیاز دارد.

  • شیشه

کاسه روشویی شیشه‌ای این روزها رایج‌تر شده‌اند و در دنیای دکوراسیون مدرن بسیار جایگاه ویژه‌ای دارند. این مدل‌ها باید در حمامی نصب شوند که احتمال افتادن وسایل روی آن کم باشد (به دلیل شکننده بودن‌شان). این روشویی جدید و شیک به اندازه مدل‌های روشویی سنگی گران‌قیمت نیستند، عمر زیادی ندارند و احتمال تعویض زودهنگام آن‌ها بیشتر است.

انواع روشویی جدید بر اساس شکل ظاهری و مدل

انواع روشویی جدید بر اساس شکل ظاهری و مدل

روشویی جدید و مدرن، به طور کلی به مدل‌های روشویی کابینت دار و بدون کابینت تقسیم می‌شود که در ادامه به تفاوت‌های این دو سبک و مدل‌های مختلف آن‌ها می‌پردازیم:

مدل‌های روشویی کابینتی (کانتر)

روشویی جدید کابینت دار بهترین گزینه برای حمام اصلی شما یا هر حمام دیگری است که به طور منظم از آن استفاده می‌کنید. اگر این مدل را تهیه کردید، دیگر نگران فضای مورد نیاز برای نگهداری مسواک و سایر لوازم بهداشتی خود نخواهید بود؛ چون امکان نصب یک فضای جادار زیر روشویی با کانتر وجود دارد.

1. روشویی با پیشخوان

یک پیشخوان در قسمت زیرین روشویی نصب می‌شود. طراحی این روشویی به گونه‌ای است که لوله‌کشی در داخل باکس قرار می‌گیرد و از دید پنهان می‌ماند.

2. روشویی توکار

این مدل در واقع دارای یک میز یا کابینت است که کاسه روشویی در طراحی آن جا داده شده است و به عنوان بخشی از میز به نظر می‌رسد.

3. روشویی‌‌های بزرگ و عریض

روشویی بزرگ و کشیده که برای حمام‌های بزرگ‌ترعالی هستند و نه تنها شیک، بلکه کارآمد هستند.

مدل روشویی جدید بدون کابینت (کانتر)

اگر در سرویس بهداشتی خود فضای محدودی برای نصب روشویی دارید، یکی از طرح‌های مفید برای روشویی، مدل بدون کانتر است.

روشویی دیواری

1. روشویی دیواری

همان‌طور که از نام آن پیداست، این نوع ‌ روشویی‌ها به دیوار نصب می‌شوند و برای استفاده در مواردی که فضا کم است، مناسب‌اند و یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روشویی‌‌ها به شمار می‌رود. روشویی جدید دیواری به تنهایی قابل استفاده هستند و نیازی به پیشخوان و پایه ندارند. لوله‌کشی برای این مدل روشویی می‌تواند قابل مشاهده یا پنهان باشد.

روشویی پایه‌دار یا ایستاده

  2. روشویی پایه‌دار یا ایستاده

روشویی ایستاده یک روشویی بسیار سنتی، زیبا و کم‌مصرف است که لوله‌کشی آب آن در داخل پایه پنهان است. این مدل روشویی برای حمام‌های کوچک‌تر مناسب است. نوع جدید این مدل با طرح‌های شیک‌تر و ساده‌تر ساخته می‌شود که مناسب دکوراسیون‌های امروزی با سبک مینیمال هستند.

روشویی کنسولی (با قفسه باز)

  3. روشویی با کنسول

این روشویی، ترکیبی از فرم پایه‌دار و دیواری است. امکان خرید این طرح‌ها با دو یا چهار پایه وجود دارد. این مدل که معمولاً سنگ روشویی بر روی پایه فلزی سوار می‌شود، در حمام‌های کوچک یا بزرگ (بسته به نوع پایه‌هایی که دارد)، میزان متفاوتی از فضای کف را اشغال می‌کند.

بررسی قیمت و عوامل تأثیرگذار بر قیمت روشویی

درست مانند خرید هر وسیله دیگر، قیمت جزئی از عوامل مؤثر در تصمیم‌گیری در خصوص خرید روشویی است. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که هزینه آن را نیز متفاوت خواهد کرد مانند: جنس، ابعاد، سبک، مدل و … . هنگام تعیین بودجه برای یک روشویی جدید، حتماً تمام قطعات مورد نیاز (مانند شیر لوله‌کشی، مدل خروجی آب و …) را در نظر بگیرید.

معرفی 8 برند تولید روشویی

معرفی یکی از برترین برندهای روشویی دنیا در سال 2022

  • Roca

روکا یکی از برندهای قدیمی اسپانیایی است و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات بهداشتی دنیا محسوب می‌شود. این مجموعه فعالیت خود را با ساخت محصولات چدنی (وان چدنی و شوفاژ) آغاز کرده است و پس از مدت کوتاهی تولید محصولات چینی بهداشتی را به صورت تخصصی شروع کرد.

در ادامه این مطلب چند نمونه از روشویی‌های جدید این برند را به شما معرفی و ویژگی‌های کلی ظاهری آن‌ها را بیان می‌کنیم:

معرفی چند مدل از روشویی‌های جدید روکا

روشویی INSPIRA روکا
  • روشویی Inspira: این مدل روشویی دیواری با ابعاد تقریباً 80*50 سانتیمتر، یکی از مدل‌های هندسی ساده شرکت روکا محسوب می‌شود که بسیار شیک است و می‌توان گفت که باب اکثر سلیقه‌ها محسوب می‌شود.
روشویی Urbi8 روکا
  • روشویی Urbi8: اگر به مدل‌های غیر هندسی و منحنی علاقه دارید یا در دکوراسیون خود از خطوط منحنی استفاده کرده‌اید، این روشویی می‌تواند گزینه مناسبی برای خانه شما باشد. البته این مدل به کانتر نیاز دارد؛ بنابراین باید فضای سرویس بهداشتی شما به اندازه کافی جا داشته باشد تا میز پایه را نصب کنید.
روشویی urbi2 روکا
  • روشویی Urbi2: این روشویی نیز همانند مدل قبل به میز (کانتر) نیاز دارد. این روشویی یک هندسه مستطیل با انحنا دارد که ترکیب زیبایی را در طراحی ایجاد کرده است.
روشویی amberes روکا
  • روشویی Amberes: اگر در دکوراسیون سرویس بهداشتی خود به یک روشویی ساده پایه‌دار نیاز دارید، این مدل می‌تواند بهترین انتخاب باشد.
روشویی element روکا
  • روشویی Element: این روشویی مربعی شکل، روی کانتر نصب می‌شود و به سوراخ جای شیر نیازی ندارد.

فروش روشویی جدید در ایران

یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان و نمایندگان اصلی تجهیزات سرویس بهداشتی و انواع روشویی در ایران، تیم “خانه و معماری” است که با تأمین اصلی‌ترین تجهیزات ساختمانی برند “روکا” و منطبق با استانداردهای روز، در خدمت مشتریان محترم است. این گروه با شاخه‌های مختلف گروه ساختمانی مثل هتل، بیمارستان، مراکز تجاری، برج و ساختمان‌های مسکونی همکاری می‌کند.

جدیدترین روشویی باکیفیت و اصل در شرکت “خانه و معماری” به فروش می‌رسد. مشتریان عزیز در صورت نیاز می‌توانند قسمت “گارانتی محصول” را نیز در هنگام سفارش فعال کنند. اگر در مورد روش پرداخت یا سفارش با سؤالی روبرو شدید، می‌توانید با کارشناسان ما در واحد فروش در تماس باشید.

توصیه ما این است که با توجه به اندازه سرویس بهداشتی خود، روشویی مناسب را خریداری کنید. برای سرویس‌های کوچک، روشویی‌های گوشه‌ای و برای سرویس‌های بزرگ، می‌توان به سراغ مدل‌های پایه‌دار یا کانتردار بهترین انتخاب هستند.
سرامیک به نسبت متریال‌های دیگر روشویی‌های سرویس بهداشتی، بسیار بادوام‌تر است.
روشویی دیواری و روشویی با کنسول. این دو مدل فضای کمتری برای نصب نیاز دارند و در نتیجه برای توالت‌های کوچک مناسب هستند.
روشویی با پیشخوان این نیاز شما را برآورده می‌کند.
نویسنده
کاملیا کلانتری
منبع
housing, jaquar, kerovit, homestratosphere, bathroomcity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *