چگونه یک سرویس بهداشتی لوکس داشته باشید؟ + عکس

در این مقاله ایده‌هایی برای طراحی سرویس بهداشتی لوکس و عوامل مؤثر در آن مثل انتخاب رنگ کاشی و سرامیک، نوع تجهیزات و ... ارائه شده است.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
سرویس بهداشتی لوکس
دسته بندی:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

برای داشتن یک سرویس بهداشتی لوکس، لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید. گاهی اوقات با افزودن چند گلدان، تابلوی نقاشی و پرده و همچنین تعویض شیرآلات می‌توانید سرویس فعلی خود را به یک سرویس بهداشتی لوکس و مدرن تبدیل کنید؛ اما اگر قصد دارید تا تغییرات اساسی ایجاد کنید و برای طراحی سرویس بهداشتی لوکس کمی خود را توی خرج بیندازید، این مقاله مخصوص شما است.

مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از طراحی یک سرویس بهداشتی لوکس بدانید

پیش از هر چیز، این نکته را به یاد داشته باشید که طراحی سرویس بهداشتی لوکس به موارد زیر بستگی دارد:

1. سلیقه، بودجه و وسعت فضای سرویس بهداشتی شما

در بحث سلیقه، بودجه و وسعت فضای سرویس بهداشتی، ما نمی‌توانیم دخالت چندانی داشته باشیم و فقط می‌توانیم به شما ایده و پیشنهاد بدهیم. اگر هنوز در مرحله ساخت‌وساز هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فضای مشترک برای حمام و دستشویی است؛ چراکه این کار هماهنگ کردن طراحی و تجهیزات سرویس بهداشتی لوکس را راحت‌تر می‌کند. اگر هم قصد تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی فعلی را دارید، می‌توانید در صورت امکان فضای آن را با فضای حمام یکی کنید. نگران حفظ حریم شخصی هم نباشید، استفاده از دیوارهای جداکننده برای توالت و رختکن، در طراحی سرویس بهداشتی لوکس امروزی متداول است.

طراحی سرویس بهداشتی لوکس با الهام از فضای اطراف

2. فضای اطراف سرویس بهداشتی

مثلاً در طراحی سرویس بهداشتی مدرن بالا سعی شده تا چشم‌انداز اقیانوس، نقطه کانونی و چشم‌گیر فضا باشد و هنگام استفاده از وان یا توالت، به شخص احساس آرامش بدهد. ترکیب طراحی مینیمال به همراه سنگ مرمر مشکی و دیوار سرامیکی طرح داری که یادآور شالیزارهای برنج ژاپنی است، به این احساس آرامش و بودن در کنار طبیعت، می‌افزاید.

3. نحوه طراحی دکوراسیون داخلی منزل

در عکس سرویس بهداشتی لوکسی که در پایین قرار داده شده است، می‌توانید ببینید که طراح سعی کرده تا طراحی اتاق‌خواب در سرویس بهداشتی نیز امتداد پیدا کند. او با قرار دادن یک میز توالت در حمام و کاشی‌های آینه‌ای در کنار آینه لوکس سرویس بهداشتی، به هدف خود رسیده است.

سرویس بهداشتی کلاسیک و لوکس

همچنین استفاده از کاشی‌های ریز همرنگ در فضای اطراف دوش، باعث شده تا این قسمت در عین مستقل بودن، با سایر بخش‌ها هماهنگ به نظر برسد. صندلی مخمل لمسه‌کوبی شده و برگ‌های روی دیوارها نیز این حس را به شما القا می‌کند که فضای سرویس بهداشتی، امتداد فضای اتاق‌خواب است.

ویژگی‌های تجهیزات یک سرویس بهداشتی لوکس چیست؟

رنگ، نحوه طراحی و … تجهیزات سرویس بهداشتی لوکس باید با یکدیگر و با طراحی کلی فضا هماهنگ باشند. کاشی‌ها، شیرآلات، آینه و ست سرویس بهداشتی لوکس از مهم‌ترین تجهیزات آن هستند که در ادامه به ویژگی‌های هر کدام پرداخته‌ایم:

رنگ کاشی در سرویس بهداشتی

بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی لوکس وجود ندارد!

کاشی‌کاری دیوارها و سرامیک کردن کف، اولین مرحله در ساخت فضای داخلی یک سرویس بهداشتی لاکچری است، به همین دلیل، انتخاب کاشی سرویس بهداشتی مدرن و لوکس یکی از مهم‌ترین مراحل در طراحی آن است.
برخی توصیه می‌کنند که از رنگ‌های خنثی در طراحی سرویس بهداشتی لوکس و مدرن خود استفاده کنید، اما حقیقت این است که چیزی به نام بهترین رنگ برای کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی وجود ندارد و انتخاب آن به سلیقه و تم کلی طراحی شما باز می‌گردد.
گاهی ممکن است استفاده از کاشی و سرامیک‌های ساخته‌شده از سنگ مرمر و دارای ابعاد بزرگ، فضای یک سرویس بهداشتی را لوکس جلوه دهد و گاهی اوقات هم کاشی‌های کوچک رنگی و معمولی باعث می‌شوند که فضا دلپذیر و شیک شود. گاهی اوقات هم استفاده از قطعات چوبی یا کاغذدیواری ضد آب، باعث می‌شود که یک سرویس بهداشتی لوکس داشته باشید.

آینه لوکس سرویس بهداشتی

آینه لوکس سرویس بهداشتی: از گل‌درشت بودن بترسید!

مهم‌ترین نکته در انتخاب تجهیزات سرویس بهداشتی لوکس، هماهنگ بودن آن با کل طراحی فضای سرویس است. ممکن است در تصور شما یک آینه لوکس سرویس بهداشتی دارای قاب طلایی یا کنگره‌دار باشد و فکر کنید که قرار گرفتن آن در کنار یک روشویی لوکس سنگی یا فلزی، فضا را لاکچری و مدرن می‌کند؛ اما همیشه این‌طور نیست و گاهی انتخاب یک آینه ساده و بدون قاب در کنار یک روشویی ساده سرامیکی، به مینیمال و مدرن شدن طراحی سرویس بهداشتی لوکس شما کمک می‌کند.

شیرآلات در سرویس بهداشتی لوکس

شیرآلات ساده یا پرزرق و برق؟

دقت در انتخاب شیرآلات و ست سرویس بهداشتی لوکس تأثیر زیادی در هماهنگی المان‌های طراحی و افزایش جذابیت دارد. اگر طراحی سرویس بهداشتی شما مدرن و به‌روز است، می‌توانید از شیرآلات ساده و مدرنی استفاده کنید که توکار بوده و دارای سنسور هستند. این شیرآلات به سرویس شما ظاهری لوکس و مدرن میبخشند. اگر هم طراحی کلاسیک را پسندیده‌اید، می‌توانید شیرآلات اهرمی یا پیچی قدیمی را انتخاب کرده و مدل آن‌ها را با دستگیره‌ها و ست سرویس بهداشتی لوکس خود هماهنگ کنید.

توالت فرنگی مدرن در سرویس بهداشتی لوکس

توالت فرنگی لوکس سرویس بهداشتی باید مدرن باشد!

گاهی اوقات لوکس بودن به معنای مدرن بودن است. با استفاده از توالت‌های مدرن فواره‌ای و هوشمند، می‌توانید یک سرویس بهداشتی لوکس و مدرن داشته باشید. بیشتر این توالت‌های هوشمند، دارای طراحی ساده‌ای هستند و به همین جهت به‌راحتی با طراحی کلی فضا هماهنگ می‌شوند. با استفاده از توالت فرنگی لوکس سرویس بهداشتی، دیگر نیازی به استفاده شلنگ ندارید و در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌کنید. نوع ژاپنی این توالت‌ها، آب را هوشمندانه مصرف می‌کند و علاوه بر آن، عمل خشک‌کردن را نیز انجام می‌دهد.

نتیجه‌گیری

هیچ چهارچوب مشخصی برای طراحی سرویس بهداشتی لوکس وجود ندارد و همه‌چیز به سلیقه و بودجه شما و فضایی که در اختیار دارید باز می‌گردد. گاهی اوقات از نظر فردی یک سرویس بهداشتی لوکس دارای ظاهری مدرن و تجهیزات به‌روز است و ممکن است فرد دیگری نیز یک طراحی کلاسیک به همراه المان‌های چوبی و طبیعی را بپسندد. اگر شما هم ایده‌ای برای ساختن سرویس بهداشتی لوکس دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
اگر هم در مورد خرید تجهیزات سرویس بهداشتی لوکس و خدمات طراحی این فضا سؤالی دارید، می‌توانید با کارشناسان خانه و معماری تماس بگیرید.

ایمن‌ترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی لوکس، رنگ‌های خنثی هستند، چراکه می‌توانید رنگ سایر تجهیزات را نیز با آن ست کنید؛ اما در کل انتخاب رنگ کاشی به سلیقه شما و نحوه طراحی سرویس بهداشتی بستگی دارد.
در سرویس بهداشتی لاکچری ایرانی معمولاً سنگ توالت سنگی یا فلزی به کار می‌رود و در طراحی فضا سعی در استفاده از المان‌های شرقی است.
نویسنده
کاملیا کلانتری
منبع
soakandsleep, thespruce, homesandgardens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *