۶ گزینه عالی برای کفپوش خانه‌های لاکچری

طراحی یک خانۀ لاکچری، بدون انتخاب کفپوشی لوکس برای آن، تقریباً محال است. اما برای انتخاب بهترین کفپوش لاکچری چه گزینه‌هایی داریم؟ در این مطلب، تعدادی از لوکس‌ترین کفپوش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
کفپوش خانه های لاکچری
دسته بندی:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

کفپوش مناسب یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر خانه‌ای است و خانه‌های لوکس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کفپوش دارای یک ویژگی‌ باورنکردنی است؛ می‌تواند اتاق را بزرگ‌تر، روشن‌تر، گرم‌تر و آرام‌تر جلوه دهد. پس تأثیر بسزایی بر ظاهر و احساس کلی یک خانه دارد. در حال حاضر، گزینه‌های کفپوش زیادی در بازار موجود است و شما می‌توانید با توجه به بودجه و ترجیحات خود یکی را انتخاب کنید. اما برای انتخاب بهترین کفپوش خانه‌های لاکچری، سراغ کدام نوع کفپوش می‌روید؟

در این مطلب، برخی از انواع کفپوش‌های مرغوبی که در خانه‌ها و ویلاهای لوکس استفاده می‌شود را معرفی می‌کنیم.

انتخاب بهترین کفپوش خانه‌های لاکچری

از مبلمان و پرده گرفته، تا لوستر و کاغذ دیواری، همگی در ایجاد فضایی لوکس در خانه مؤثرند. اما چیزی که شاید از همۀ این‌ها مهم‌تر باشد و گاه نادیده گرفته می‌شود، نوع کفپوش است.

انتخاب کفپوش خانه‌های لاکچری فقط به زیبایی‌شناسی مربوط نمی‌شود. مهم است که در انتخاب خود دوام را نیز در نظر بگیرید. کفپوش لوکس و مرغوب اگر به‌خوبی مراقبت شود، می‌تواند چندین دهه دوام بیاورد و بر ارزش ملک شما بیفزاید.

اما به دلیل تنوع گزینه‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین گزینه ممکن است برایتان گیج‌کننده باشد. هنگام انتخاب کفپوش، نکات کلیدی زیر را در نظر بگیرید:

  • سبک خانه
  • اندازۀ اتاق‌ها
  • بودجه
  • زمان و هزینۀ نصب

در ادامه، چند گزینۀ محبوب کفپوش خانه‌های لاکچری را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید از آن الهام بگیرید.

کفپوش چوبی سالید یا جامد

1. کفپوش چوبی سالید (Solid Wood Flooring)

پارکت چوبی سالید ۱۰۰درصد از چوب واقعی ساخته می‌شود و در طول قرن‌ها همواره جایگاه ویژه‌ای در طراحی داخلی فضاهای لوکس داشته است. زیرا ظاهری گرم، جذاب، پرتجمل و دلپذیر به خانه می‌بخشد. از طرفی، کفپوش‌های چوبی سالید، بسیار بادوام‌اند و با قابلیت شگفت‌انگیزی که در تعمیر و پرداخت مجدد دارند، می‌توانند سال‌های سال نو و زیبا به نظر برسند.

تنوع رنگ و طرح در این نوع کفپوش طبیعی بی‌نظیر است، از جمله رنگ‌های روشن، قهوه‌ای تیره، قرمز گرم و… که انتخاب پارکت کف خانه را برای سلیقه‌ها و سبک‌های مختلف دکوراسیون راحت‌تر می‌کند.

این نوع کفپوش از چوب‌های متنوعی ساخته می‌شود. اما در سال‌‌های اخیر، 3 ترند برای کفپوش‌ چوبی خانه‌های لوکس وجود دارد:

کفپوش چوبی با چوب‌های سختِ کمیاب 

کفپوش چوبی با چوب‌های سختِ کمیاب 

چوب‌های سختِ کمیاب (یعنی چوب‌هایی فراتر از افرا و بلوط معمولی و…) با رنگ‌های درخشان و رگه‌های پهن منحصربه‌فرد خود اغلب پایه و اساس کفپوش‌ ویلاهای لوکس و خانه‌های لاکچری قرار می‌گیرند.

اگر می‌خواهید کفپوش‌ چوبی منحصربه‌فردی در خانۀ خود داشته باشید، این چوب‌های سخت می‌توانند بهترین گزینه باشند.

چند نمونه از چوب‌های سخت کمیاب عبارتند از:

  • گردوی برزیلی
  • سرو استرالیایی
  • گیلاس برزیلی
  • چوب ماهون ساپله
  • تایگروود
  • کمپاس

عرضۀ محدود و مسافت‌های طولانی حمل‌ونقل به‌طور طبیعی باعث افزایش قیمت این انواع کفپوش‌ چوبی می‌شود. ضمن این‌که، انتخاب چنین چوب‌های کمیاب و ویژه‌ای برای آن‌ افرادی که دغدغه‌های زیست‌محیطی دارند، چندان خوشایند نیست.

کفپوش‌های چوبی بلوند

کفپوش‌های چوبی بلوند

کفپوش‌های چوبی بلوند در سال‌های اخیر، برای کفپوش خانه‌های لاکچری بسیار محبوب شده‌اند. زیرا، این رنگ پارکت جدید، ظاهری مدرن‌تر به فضا می‌بخشد. به عنوان مثال، کف چوبی این پنت‌هاوس منحصربه‌فرد در دبی با مناظر خیره‌کنندۀ دریا نمی‌توانست انتخاب بهتر از این کفپوش بلوند داشته باشد. این کفپوش، ظاهری تمیز دارد و باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

کفپوش چوبی با تخته‌های پهن

کفپوش چوبی با تخته‌های پهن

کفپوش‌های تخته‌ای پهن نیز در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، مانند کفپوش این شاهکار معماری در بورلی هیلز. سایه‌روشن کف در این خانه خیره‌کننده است و زیبایی لوازم سفید و سایر تزیینات آشپزخانه را تشدید می‌کند.

کفپوش بامبو

2. کفپوش بامبو (Bamboo Flooring)

در سال‌های اخیر حساسیت روی محیط زیست افزایش پیدا کرده است و محصولات طبیعی و تجدیدپذیر با استقبال گسترده‌ای از سوی طراحان و صاحبان خانه‌ها مواجه شده‌اند. اما برای انتخاب کفپوش خانه‌های لاکچری به چیزی بیش از تنها تجدیدپذیر بودن یک محصول نیاز دارید؛ زیبایی، خیره‌کننده‌بودن، جلوه‌های گرم و ماندگار. و این چیزی است که کفپوش بامبو با ویژگی‌های شگفت‌انگیزش به شما می‌دهد.

برخی، بامبو را بهترین نوع پارکت می‌دانند، زیرا محصولی است به همان گرما و جذابیت چوب سالید، اما دوستدار محیط زیست و مقاوم‌تر. این کفپوش نه‌تنها در برابر آسیب موریانه‌ها و سایر حشرات مقاوم است بلکه در برابر آب و لکه نیز مقاومت خوبی دارد.

کفپوش مرمر

3. کفپوش مرمر (Marble Flooring)

سنگ مرمر یکی از محبوب‌ترین و مجلل‌ترین گزینه‌های کفپوش خانه‌های لاکچری است. این کفپوش سنگی با تلالو خیره‌کننده، رگه‌های جاندار و درخشندگی‌اش به مردم القا می‌کند که صاحب‌ِ خانه کاملاً آگاهانه روی مواد درجه یک سرمایه‌گذاری کرده است. سنگ مرمر انتخاب محبوب افرادی است که می‌خواهند حس کاخ را به سرسرای خود بیاورند.

  • شما می‌توانید از سنگ مرمر ماندگار در هر اتاقی، اعم از نشیمن، آشپزخانه یا حمام استفاده کنید.
  • سنگ مرمر بسیار متخلخل است و همین باعث دوام آن می‌شود. البته، در برابر خراش آسیب‌پذیر است.
  • سنگ مرمر با رنگ‌ها و الگوهای مختلف می‌تواند با حال و هوای هر فضایی در خانه سازگار شود.
  • سطح صیقلی مرمر در هر جای خانه می‌درخشد.
  • تمیزکاری آن آسان است و تنها نیاز به جارو کردن و اندکی رطوبت برای تمیزکاری دارد.
  • سنگ مرمر یک انتخاب سنتی برای حمام‌های لوکس است.
سنگ مرمر قهوه‌ای

از سوی دیگر، سنگ مرمر قهوه‌ای جایگزینی عالی برای چوب است. اگرچه ممکن است برای هر اتاقی مناسب نباشد، اما راهی عالی برای افزودن گرما به فضاهایی است که تردد زیادی ندارند؛ مانند اتاق خواب این ویلا در دبی.

4. کفپوش چوبی مهندسی‌شده (Engineered Wood Flooring)

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای پارکت خانه‌های لاکچری، کفپوش چوبی مهندسی‌شده است. این کفپوش، در واقع چند لایه از محصولات پایۀ چوب (مانند تخته فیبر با چگالی بالا یا تخته سه‌لا) است که روکشی از چوب سخت روی آن قرار می‌گیرد. اما به لحاظ ظاهری دقیقاً شبیه کفپوش چوبی سالید است، همان گرما و جذابیت را به خانۀ شما می‌بخشد، ماندگاری بسیار بالایی دارد، بر ارزش ملک لوکس شما می‌افزاید و حتی با محیط زیست سازگارتر است.

داشتن روکش سخت، باعث می‌شود از نظر دوام و مقاومت در برابر رطوبت و حرارت (اگر به‌درستی نگهداری شود) از چوب سالید بهتر عمل کند و چون قیمت پایین‌تری دارد، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

کفپوش لمینت

5. کفپوش لمینت (Laminate Flooring)

یکی از رقبای برتر برای کفپوش‌های محکم و بادوام، کفپوش لمینت است که با هزینۀ کمتر به طراحی خانه‌های لوکس کمک می‌کند. پارکت لمینت که از چند لایۀ ترکیبی از ملامین و HDF فشرده ساخته شده، جذابیت نسبی یک کفپوش چوبی را به شما می‌دهد، اما در کل فاقد حس اصیل چوب‌های واقعی است و به دلیل تکرار یک الگو در طرح تخته‌ها، جعلی بودن خود را لو می‌دهد.

لایۀ رویی لمینت (از جنس ملامین)، باعث محافظت بیشتر کفپوش در برابر عوامل محیطی از جمله سایش، حرارت، فشار و رطوبت می‌شود. نصب پارکت لمینت راحت‌تر است و وجود یک روکش دکوراتیو با نقوش و بافت‌های متنوع، لمینت را به انتخابی مناسب برای صاحبان خانه‌ها تبدیل می‌کند. امکان استفاده از لمینت به عنوان پارکت دیواری را نیز فراموش نکنید.

6. کفپوش وینیل لوکس (Luxury Vinyl Flooring)

در نگاه اول، ممکن است کفپوش وینیل (پی‌وی‌سی) را رده‌پایین تصور کنید، اما تولیدکنندگان امروزی، کفپوش‌های وینیل مرغوبی تولید می‌کنند که با بسیاری از کاربردها در خانه‌های لوکس سازگار است. کفپوش وینیل لوکس در طیف وسیعی از رنگ‌ها و الگوها تولید می‌شود که برخی از آن‌ها طرح سنگ یا چوب واقعی را بازنمایی می‌کنند.

این کفپوش برای نصب در اتاق‌هایی مانند لباس‌شویی یا فضاهای ورزشی، بهترین انتخاب است، زیرا در برابر خط و خش مقاوم است، نگهداری آسانی دارد، موقع راه رفتن سر و صدا تولید نمی‌کند، ماندگاری بالایی دارد و ناگفته نماند که فوق‌العاده شیک است.

کفپوش وینیل لوکس

کفپوش شاه‌ماهی و شورون، دو الگوی کفپوش کلاسیک هستند که در سال‌های اخیر جزو محبوب‌ترین الگوها در خانه‌های لوکس محسوب می‌شوند. هر دو این الگوها با کفپوش‌های وینیل لوکس قابل اجرا است.

ترکیبی از کفپوش‌ها

به یاد داشته باشید، هر نوع کفپوشی برای همۀ فضاها مناسب نیست. به عنوان مثال، کفپوش‌های چوبی سالید برای مناطق مرطوب مانند آشپزخانه، حمام و زیرزمین، بهترین انتخاب نیستند. از طرفی، لمینت‌های ضد آب و محصولات Outdoor بامبو برای فضاهای مرطوب مناسب‌اند. بنابراین، هنگام انتخاب کفپوش برای خانۀ خود، لازم نیست فقط به یک گزینه برسید. 

در حالی که انواع لمینت و پارکت و تفاوت کفپوش و لمینت را بررسی می‌کنید، سنگ‌های مرغوب مانند مرمر و گرانیت را نیز نادیده نگیرید. مهم‌ترین چیز این است که ترکیب کفپوش‌های انتخابی‌تان با یکدیگر و سبک خانه‌تان هماهنگ باشند.

سخن آخر؛ انتخاب شما چیست؟

در حال حاضر، کفپوش‌های لوکس بازار، متنوع‌تر از گذشته‌اند و شما علاوه بر مصالح طبیعی مانند چوب و سنگ‌، می‌توانید با پارکت‌های جدیدی مانند بامبو، لمینت ممتاز، وینیل لوکس و… بهترین انتخاب‌ها را برای کفپوش خانه‌های لاکچری خود داشته باشید.

نکتۀ کلیدی این است: کفپوشی را انتخاب کنید که با سبک خانۀ شما مطابقت داشته باشد. فکر می‌کنید از میان کفپوش‌هایی که معرفی کردیم، کدام کفپوش با سبک دلخواه شما هماهنگی بیشتری دارد؟

در انتخاب کفپوش خانه‌های لاکچری، علاوه بر زیبایی‌شناسی، دوام و ماندگاری کفپوش و افزودن به ارزش ملک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کفپوش بامبو، همۀ جذابیت‌های ظاهری چوب طبیعی دارد و در عین حال، تجدیدپذیر است و مقاومت بالاتری نسبت به چوب دارد.
بله، شرکت خانه و معماری نمایندگی محصولات برند موزو در ایران است.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری
منبع
Hipcouch، Bella Collina، Forbes Global Properties

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *