با جدیدترین شیرآلات ساختمانی، روحی تازه به سرویس بهداشتی و آشپزخانه خود بدمید

آشنایی با جدیدترین شیرآلات ساختمانی باعث می‌شود حق انتخاب فراوانی داشته باشید، پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید بهترین شیرآلات را برای منزل‌تان انتخاب کنید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
جدیدترین شیرآلات ساختمانی
دسته بندی:
زمان مطالعه: 10 دقیقه

به دنبال ایجاد بیشترین تغییر در فضا با کمترین هزینه هستید؟ شاید انتخاب یکی از جدیدترین شیرآلات ساختمانی بهترین گزینه برای شما باشد!

از آنجا که اکثر ما انسان‌ها موجوداتی کلی‌نگر هستیم، معمولا از جادوی جزئیات و تاثیرات شگفت‌انگیز تغییرات جزئی نیز غافل هستیم. در اکثر مواقع تعویض شیرآلات قدیمی با جدیدترین شیرآلات ساختمانی و انتخاب طرح‌های جذاب و جسورانه می‌تواند یکنواختی فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه را از بین ببرد و رنگ و بویی تازه به آنان ببخشد. همه ساله جدیدترین شیرآلات بهداشتی و ترندهای مرتبط با آنان، بازار را به تسخیر خود در آورده و توجهات بسیاری را به خود جلب می‌کند.

در ادامه با جدیدترین شیرآلات ساختمانی یکی دو سال اخیر آشنا می‌شوید؛ طرح‌هایی که تصور معمول شما از شیرآلات را تغییر می‌دهند.

شیرآلات شاوری یا با دهانه جمع شونده

شیرآلات شاوری، محبوبان پرتکرار

این روزها کمتر آشپزخانه مدرنی را می‌توانید بیابید که در سینک آن اثری از شیر شاوری یا شلنگ‌دار نباشد. شیرهای شاوری یا Pull Out از مدل های جدید شیرآلات ساختمانی هستند که با قابلیت کشیده شدن و بیرون آمدن نازل آبریز و حرکت آن به صورت 360 درجه، کاربری بسیار راحت و بهینه‌ای دارند. طراحی انعطاف‌پذیر و جریان قابل تنظیم آب در این شیرآلات به شما امکان پر کردن قابلمه، شستشوی راحت تر میوه و سبزیجات و آبکشی تمام نقاط سینک در راحت‌ترین حالت ممکن را می‌دهد.

دستگیره شیرآلات شاوری ممکن است از نوع اهرمی یا دودستگیره‌ای یا حتی لمسی باشد و تنها تفاوت آن با سایر شیرآلات، شلنگ آبریز متحرک و انعطاف‌پذیر آن است. هرچند که نمونه‌های تک دسته و اهرمی شیرآلات شاوری، محبوب‎ترین و بهترین شیرآلات در سال 2022 شناخته شده‌اند. 

شیرآلات تجاری

آشپزخانه‌ای حرفه‌ای با شیرآلات تجاری

یکی از ترندهای دنیای شیرآلات در سال گذشته شیرآلات صنعتی و تجاری بودند. پیشتر، این مدل از انواع شیر ظرفشویی را فقط در آشپزخانه‌های بزرگ رستوران‌ها می‌توانستید پیدا کنید اما در سال‌های اخیر و تلفیق سبک صنعتی و مدرن در طراحی شیرآلات، اکثر برندها این سبک از شیرآلات را برای استفاده در آشپزخانه‌های خانگی طراحی و تولید کردند که با استقبال زیادی از سوی خریداران مواجه شد.

شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند، تکنولوژی حرف اول را می‌زند

تکنولوژی همیشه پیشتاز است به همین دلیل شیرآلات مدرن با تکنولوژی جدید هرساله در فهرست بهترین و جدیدترین شیرآلات ساختمانی قرار دارند. با افزایش محبوبیت هوشمندسازی و ورود تکنولوژی به منازل، انتخاب و خرید شیرآلات هوشمند، دیجیتال و سنسوردار بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

شیرآلات سنسوردار از جمله انواع شیرآلات آشپزخانه و سرویس بهداشتی مدرن هستند که چند سالی است وارد بازار شده‌اند. این شیرآلات به خصوص در سرویس های بهداشتی عمومی بسیار پرطرفدار هستند.

تکنولوژی به کار رفته در تولید شیرآلات سنسوردار نسبت به نمونه‌های دستی رایج، بسیار بالاتر است و قیمت بالاتری نیز دارند و از این رو در سرویس های بهداشتی و  آشپزخانه های مدرن و لوکس از آن‌ها استفاده می‌شود. شیرآلات سنسوردار در دو نوع لمسی و چشمی در بازار وجود دارند. سنسور هر دو نوع این شیرآلات برای کار کردن نیازمند انرژی برق است.

شیر چشمی روکار روکا مدل L90


نکته مهم هنگام خرید شیرآلات سنسوردار، توجه به محل قرارگیری سنسور آنان است، حتما دقت کنید که سنسور در محل مناسبی نصب شده باشد که در طولانی مدت برای استفاده مداوم دچار چالش نشوید. بهترین محل نصب سنسور، همانطور که در شیر هوشمند مدل L90 از برند روکا مشاهده کردید، در قسمت پایین بدنه شیر است؛ یعنی جایی که دستتان برای شسته شدن در آن قسمت قرار میگیرد.

شیر چشمی توکار روکا مدل Loft

شیر چشمی توکار

 

 

اگر شما نیز مانند بسیاری دیگر نسبت به مسائل بهداشتی حساسیت بالایی دارید پیشنهاد ما به شما انتخاب و خرید شیرآلات سنسوردار به خصوص مدل‌های تاچ‌لس (بدون نیاز به تماس دست) است. از سوی دیگر شیرآلات هوشمند با بهره‌مندی از فناوری‌های مدرن سبب کنترل میزان مصرف آب می‌شوند و نقش مهمی در صرفه‌جویی انرژی و مصرف آب ایفا می‌کنند. 

شیرآلات با روکش متضاد

روکش‌های متضاد با متریال جدید

یکی از مهمترین اصول زیبایی‌شناسی که سبب جذابیت بیشتر طراحی محصولات یا آثار هنری مختلف می‌شود، استفاده از تضاد رنگی در طراحی است. به گفته باب راس نقاش شناخته شده، تیرگی و روشنی در مجاورت با یکدیگر است که معنا پیدا می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین ترندهای دنیای شیرآلات در سال اخیر، آبکاری یا روکش نهایی شیرآلات به رنگ تیره یا مات است. بسیاری از برندهای معروف شیرآلات، طرح‌هایی را برای انواع شیرآلات آشپزخانه یا روشویی پیشنهاد دادند که روکش آنان با متریال سینک یا روشویی، از نظر رنگ یا متریال کنتراست یا تضاد بالایی داشته باشند. این تضاد سبب برجستگی بصری و جلب توجه بیشتر به سوی شیرآلات می‌شود.

شیر توکار مشکی مدل ONA

شیر توکار مشکی مات

روکش رزگلد و مسی جذابتر از طلا

یکی از محبوب‌ترین روکش‌های نهایی در شیرآلات  جدید رزگلد و مس براق و جلاکاری شده است. شیرآلات و ظروف مسی که در گذشته در آشپزخانه‌های روستایی دیده می‌شد به نمادی در سبک معماری روستیک (Rustic) تبدیل شدند که امسال بازگشتی شکوه‌آمیز به دنیای شیرآلات داشته‌اند. روکش مسی و یا رزگلد علاوه بر تقویت حس سنتی، از نظر بصری نیز جلوه‌ای گرم و جذاب به روشویی و سرویس بهداشتی می‌بخشد.

شیرآلات رنگی روکا

شیرآلات رنگی روکا در رنگ های متنوعی مثل رزگلد، greige (طلایی و خاکستری)، مشکی مات و براق و … تولید می شوند که می توانید در لینک زیر تمامی آنها را ببینید.

شیر روشویی رزگلد

 

متالیک و فریبنده

اگر از طرفداران طرح های جدید متالیک هستید اما مس را دوست ندارید، نگران نباشید. روکش‌های فلزی دیگری نیز وجود دارند که همانند روکش مسی محبوبیت پیدا کرده‌اند. طلا، برنج و برنز از جمله محبوب‌ترین  روکش‌های جدیدترین شیرآلات ساختمانی هستند. اگر در طراحی سرویس بهداشتی خود به دنبال ایجاد حس لوکس و تجملاتی هستید پیشنهاد ما به شما شیرآلات با روکش‌های رنگی است.

شیرآلات با روکش مات

سینکی خاص با روکش‌ مات شیرآلات

آخرین مورد در سبک طراحی مدرن شیرآلات، استفاده از روکش مات برای شیرآلات است. این شیرآلات جدید شبیه دیگر طرح های مدرن هستند، اما زیبایی شناسی مینیمالیستی را به سطوح جدیدی می برند. این شیرآلات اکثرا طرحی باریک و تقریبا دوکی شکل دارند و با روکش‌های مات پوشیده شده‌اند و ترکیب طراحی مینیمال با روکش مات سبب خلق ظاهری منحصر به فرد در این شیرآلات جدید و خاص شده است. این مدل شیرآلات اغلب از نوع هوشمند هستند و کمتر با کاربری دستی و سنتی دیده می‌شوند.

شیرآلات دیواری

فضای بازتر با شیرآلات توکار دیواری

نصب شیرآلات روی دیوار به جای نصب روی سینک علاوه بر اینکه فضای سینک یا روشویی را بازتر و نظافت شیر را راحت‌تر می‌کند یادآور حس شیرآلات قدیمی در حمام‌ها و آشپزخانه‌های قرن هجدهم است. ظاهر مدرن و مینیمال این شیرآلات با آبکاری مسی برنزی یا طلایی که روی دیوار نصب می‌شوند ترکیبی منحصر به فرد، نوین و در عین حال نوستالژیک ایجاد کرده است. از میان شیرهای دیواری نمونه‌های هوشمند و سنسوردار آنان در میان افرادی که دوستدار طرح‌های مدرنیزه شده و کارآمد هستند محبوبیت فراوانی دارند. از جمله محبوب‌ترین شیرهای هوشمند دیواری میتوان به مدل Loft از برند روکا اشاره کرد که در عین سادگی، جلوه‌ای لوکس و پیشرفته به سرویس بهداشتی شما می‌بخشد. 

شیرآلات توکار روکا

انواع شیرآلات توکار در مدل های متنوع و رنگ های جذاب.

پات فیلر، شیری جدید و غریب

اگر به دنبال جدیدترین ست شیرآلات برای آشپزخانه خود می‌گردید یا از جمله افرادی هستید که مدت زمان زیادی را صرف پخت و پز و آشپزی می‌کنید شیرهای پات فیلر (pot filler) یا همان پرکننده که روی دیوار مجاور اجاق گاز تعبیه می‌شوند به گزینه‌ای محبوب و پرطرفدار در آشپزخانه‌های لوکس و مدرن تبدیل شده‌اند. با استفاده از این شیرآلات پرکردن قابلمه یا کتری روی اجاق گاز بسیار راحت‌تر از پیش انجام خواهد شد و نیازی به جابجایی این ابزار و ادوات تا نزدیک سینک ظرفشویی نمی‌باشد. هرچند که این شیرآلات برای نصب نیاز به لوله‌کشی تخصصی داخل دیوار دارند اما پس از نصب به راحتی می‌توانید بازوی این شیرآلات را در صورت نیاز از دیوار جدا کنید. در چندسال اخیر شیرهای پات فیلر به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ارتقای آشپزخانه‌های منازل در بازسازی‌ها تبدیل شده است به نحوی که اکثر برندهای شیرآلات، جدیدترین ست شیرآلات خود را به همراه شیر پات فیلر و در طرحی هماهنگ عرضه می‌کنند.

شیرآلات با ترکیب سنت و مدرنیته

ترکیب سنت و مدرنیته

مشاهده یک شیر کلاسیک دو دستگیره‌ای در فهرست جدیدترین شیرآلات ساختمانی شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما یکی از محبوب‌ترین ترندهای شیرآلات در سال گذشته مدل دو دستگیره‌ای با طراحی صنعتی است. در این طرح دستگیره‌های شیر مانند چرخ‌های شیر فلکه‌های اصلی ساختمان است که در عین ظاهری صنعتی، حال و هوایی مدرن دارد.

پایه اصلی شیر در این ترند، با طراحی مینیمال و روکش متالیک با سادگی خود سبب پررنگ‌تر دیده شدن دستگیره‌های چرخ مانند کنترل جریان آب شده است. مدل‌های دیگر شیرآلات دو دستگیره‌ای، مانند شیرآلات دو دستگیره ای کلاسیک نیز در فهرست ترندهای شیرآلات سرویس بهداشتی قرار دارند. اکثر این مدل‌های خاص و پرجزئیات شیرآلات دو دستگیره‌ای جدید، در ساختمان‌های کلاسیک با طراحی داخلی لوکس به کار برده می‌شوند.

شیرآلات با چوب و استیل

ترکیب چوب و استیل

ویژگی ظاهری غیرقابل انکاری که در تمام شیرآلات مدرن به چشم می‌خورد، طرح‌ها و ترکیبات جسورانه و دور از ذهن است و همین نکته تمام توجهات را به سوی آنان می‌کشاند. ترکیب فلز با چوب یکی از همان ترکیب‌های عجیب و دور از ذهن است که به تازگی در طرح برخی از برترین برندهای دنیا دیده و به یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌های متریال در سال اخیر در زمینه تولید شیرآلات تبدیل شده است. 

سخن پایانی

همانطور که در فهرست جدیدترین شیرآلات مشاهده کردید امسال طراحی‌های جسورانه و خاص و در عین حال مینیمال، جایگزین مدل‌های ساده و پرتکرار همیشگی شده‌اند. انتخاب رنگبندی‌ها و روکش‌های مات و آبکاری‌های فلزی متفاوت، می‌تواند جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد به قلب خانه شما ببخشد و آن را از مکانی دلگیر و خسته‌کننده به محیطی دلنواز و زیبا تبدیل کند. اگر از ظاهر و کارآیی شیرآلات قدیمی خود خسته شدید، کافیست با مشاوران ما در شرکت خانه و معماری تماس بگیرید و از انواع مدل‌ها و قیمت جدیدترین شیرآلات ساختمانی مطلع شوید. علاوه بر این، در مشاوره رایگان پیش از خرید، با توجه به نوع فضا و میزان بودجه شما، بهترین گزینه از جدیدترین شیرآلات برند روکا به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید از طریق وبسایت به تمام اطلاعات تصویری و مشخصات دقیق آنان دسترسی پیدا کنید. اگر مانند بسیاری از افراد زمان کافی برای خرید حضوری و مشاهده صدها نمونه از نزدیک را ندارید، نگران نباشید، کارشناسان ما در اسرع وقت سفارشات شما را با گارانتی اصالت و خدمات پس از فروش برای شما ارسال خواهند کرد. به نظر شما بهترین مدل از ترندهای شیرآلات امسال کدام یک است؟ اگر قصد بازسازی یا تعویض شیرآلات خود را داشته باشید کدام یک از مدل‌های معرفی شده در فهرست این مقاله را انتخاب می‌کنید؟ 

 

در اکثر مواقع تعویض شیرآلات قدیمی با جدیدترین شیرآلات ساختمانی و انتخاب طرح‌های جذاب و جسورانه می‌تواند یکنواختی فضاهایی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه را از بین ببرد و رنگ و بویی تازه به آنان ببخشد.
محل قرارگیری سنسور در این نوع شیرآلات هوشمند نکته مهمی است که اکثر خریداران نسبت به آن بی‌توجه‌اند. در نظر داشته باشید که بهترین محل قرارگیری سنسور در قسمت بالای بدنه اصلی شیر است.
شیرهای پات فیلر یا همان پرکننده، روی دیوار مجاور اجاق گاز تعبیه می‌شوند. با استفاده از این شیرآلات پر کردن قابلمه یا کتری روی اجاق گاز بسیار راحت‌تر از پیش انجام خواهد شد و نیازی به جابجایی این ابزار و ادوات تا نزدیک سینک ظرفشویی نمی‌باشد.
نویسنده
کاملیا کلانتری
منبع
houzz, housegrail, residentialproductsonline, home-designing, mymove

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *