استراکچر وال هنگ چیست و چه انواعی دارد؟

برای نصب توالت فرنگی دیواری خود، به یک استراکچر وال هنگ مناسب و مستحکم نیاز دارید. با خواندن این مطلب می‌توانید با انواع استراکچر وال هنگ و ابعاد و اندازه‌های استاندارد آن‌ آشنا شوید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
استراکچر وال هنگ
دسته بندی:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

توالت‌های وال هنگ در سال‌های اخیر در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این توالت‌ها، علاوه بر ظاهر مدرن و مینیمالیستی، صرفه‌جویی زیادی در فضا می‌کنند و تمیز کردن آن‌ها بسیار آسان است. اما تعداد زیادی از افراد، همچنان در مورد میزان مقاومت این توالت‌ها احساس نگرانی می‌کنند که اغلب به دلیل اطلاع نداشتن از نحوۀ نصب و نگهداری آن است. استراکچر وال هنگ، یک عنصر ضروری است که وظیفۀ نگه‌داشتن و پشتیبانی از توالت فرنگی، فلاش تانک و لوله‌کشی‌های آن را بر عهده دارد.

در این مطلب، به شما می‌گوییم که استراکچر وال هنگ چیست، چه اجزا و انواعی دارد و در چه ابعاد و اندازه‌های استانداردی تولید و عرضه می‌شود.

استراکچر وال هنگ چیست؟

استراکچر وال هنگ (Structure Wall Hung)، همان‌طور که از نامش پیداست، سازه‌ یا قابی است که برای آویزان نگه‌داشتن و پشتیبانی از توالت فرنگی وال هنگ و اجزای مرتبط با آن (فلاش تانک، لوله‌کشی‌ها و…) استفاده می‌شود و وظیفۀ تحمل وزن وال هنگ و شخص استفاده‌کننده را بر عهده دارد.

اغلب استراکچرها از فلز روکش‌شده ساخته می‌شوند و باید به اندازۀ کافی محکم باشند تا بتوانند وزن توالت فرنگی و کاربر را تحمل کنند. بهترین انواع استراکچر مانند استراکچر وال هنگ روکا، قادرند 400 کیلوگرم وزن را به‌خوبی و بدون هیچ آسیبی تحمل کنند.

استراکچر توالت وال هنگ، شامل فلاش تانک، پروفیل‌های فلزی اطراف آن و سایر الحاقاتی است که به‌‌‌ طور یکپارچه درون دیوار قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند حمام شما مینیمال و در عین حال شگفت‌انگیز به نظر برسد.

شما می‌توانید استراکچر و کاسه توالت را در یک بسته‌بندی بخرید، اما امکان خرید جداگانۀ آن‌ها نیز وجود دارد.

انواع استراکچر وال هنگ

به طور کلی، ۳ نوع استراکچراستاندارد برای نصب وال هنگ وجود دارد و انتخاب شما به سطح کف و دیوارهای حمام‌تان بستگی دارد:

استراکچر دیواری

استراکچر دیواری

قاب محکمی که به دیوار متصل می‌شود و توالت را در حالت معلق نگه می‌دارد.

استراکچر زمینی

استراکچر زمینی

استراکچر زمینی به طور مستقیم روی زمین نصب می‌شود و معمولا برای اطمینان از پایداری نیاز به گیرش در بتن دارد.

استراکچر یونیورسال (Universal)

این نوع استراکچر توالت دیواری به گونه‌ای طراحی می‌شود که می‌تواند برای نصب انواع توالت فرنگی دیواری از برندهای گوناگون منطبق شود. این استراکچر، قابلیت نصب بر روی زمین و دیوار را دارد و محکم‌ترین و محبوب‌ترین انتخاب این روزها محسوب می‌شود.

ابعاد و اندازۀ استراکچر وال هنگ

ابعاد و اندازۀ استراکچر وال هنگ

تولیدکنندگان توالت دیواری، از عمق، عرض و ارتفاع استاندارد برای استراکچر توالت وال هنگ استفاده می‌کنند که دو عمق و سه ارتفاع آن رایج‌تر است. چیدمان سرویس بهداشتی و ارتفاع سقف تعیین می‌کند که کدام ارتفاع را باید انتخاب کنید. عمق استراکچر نیز بر اساس ضخامت دیوار تعیین می‌شود.

ارتفاع استاندارد

استراکچرها در چند ارتفاع استاندارد تولید می‌شوند که 3 اندازۀ  0.82 متر، 1.12 متر و 1.2 متر محبوب‌ترین آن‌ها است. این ارتفاع‌ها به شما امکان می‌دهد توالت را در هر فضایی که مد نظر دارید نصب کنید. برای مثال، استراکچر 82 سانتی‌متری به‌خوبی در فضای زیر پنجره قرار می‌گیرد.

عمق استاندارد

استراکچر توالت دیواری به طور مداوم در حال تکامل است تا فضای کمتری را اشغال کند و فریم‌های دیواری کم‌عمق به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بدون مشکل در هر دیواری قرار بگیرند.

با این اوصاف، استراکچر‌ها در چند عمق استاندارد تولید می‌شوند که دو عمق 120 میلی‌متر و 80 میلی‌متری رایج‌ترین آن‌ها است. فریم‌های با عمق 80 میلی‌متر اغلب برای دیوارهای پیش‌ساخته‌ای که ضخامتی کمتر از 10 سانتی‌متر دارند به کار می‌روند. استراکچر 120 میلی‌متری برای دیوارهای 20 سانتی‌‌متری بتنی، سفالی، لیکا و… مناسب است.

عرض استاندارد

عرض 50 سانتی‌متر، رایج‌ترین عرضی است که برای انواع استراکچر توالت فرنگی وال هنگ با ارتفاع و عمق‌های مختلف استفاده می‌شود.

فلاش تانک استراکچر وال هنگ

فلاش تانک، یکی از اجزایی است که به همراه استراکچر توالت فرنگی وال هنگ به صورت مخفی در دیوار قرار می‌گیرد و باعث صرفه‌جویی موثر در فضا می‌شود. توالت‌های دیواری معمولا دارای یک سیستم فلاش دوگانه هستند که به کاربر امکان می‌دهد در حین شست‌وشو بین دبی کم و زیاد انتخاب کند.

کنترل فلاش تانک از طریق صفحه فلاش صورت می‌گیرد که روی دیوار نمایان است. در واقع، شما تنها یک کلید روی دیوار می‌بینید که معمولا ۲ دکمه (کلید کوچک برای تخلیه کوتاه، کلید بزرگ برای تخلیه کامل) دارد.

صفحه فلاش (Flush Plate) استراکچر وال هنگ

صفحه فلاش (Flush Plate) استراکچر وال هنگ

همان‌طور که گفتیم، بیشتر استراکچر‌های وال هنگ، یک صفحه فلاش (کلید) دارند که به مخزن مخفی متصل است وامکان دسترسی آسان به آن را فراهم می‌کند. این صفحات فلاش مخزن را فعال می‌کنند تا شست‌وشوی کاسه توالت انجام بگیرد.

از آنجایی که صفحه فلاش تنها عنصر نمایان استراکچر است، جنبۀ ظاهری آن اهمیت پیدا می‌کند و می‌بایست با بقیۀ دکوراسیون حمام هماهنگ شود. این کلیدها تنوع زیادی از نظر طرح و رنگ دارند و شما می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون و سلیقۀ شخصی خود، کلیدهای مربع، مستطیل یا گرد را انتخاب کنید.

صفحات فلاش را می‌توان از مصالح گوناگونی مانند چوب، شیشه، پلاستیک، استیل یا فایبر گلاس با روکش‌های جذاب طلایی، کرومی، نقره‌ای‌، سفید و مشکی براق یا مات ساخت. بهترین برند وال هنگ، گزینه‌های متنوعی از صفحات فلاش را ارائه می‌دهد تا بتواند سبک‌های گوناگون طراحی را جوابگو باشد.

شرایط دیوار و کف برای نصب استراکچر وال هنگ

به طور کلی، استراکچر‌های وال هنگ را نمی‌توان روی دیوارهای گچی و دیوارها و کف‌ چوبی نصب کرد. البته، امکان نصب استراکچر توالت فرنگی وال هنگ روی کف چوبی وجود دارد، به شرط این‌که نقطه‌ای که چارچوب توالت در آن قرار می‌گیرد تقویت شود. اگر دیوار شما با گچ پوشیده شده است، باید قاب تکیه‌گاه را به طور مستقیم به دیوار سفت‌کاری پشت بچسبانید، یعنی لایۀ گچی را بردارید تا به آجر یا بلوک برسید.

سخن آخر

در سال‌های اخیر استفاده از توالت فرنگی وال هنگ به جای توالت فرنگی معمولی فراگیر شده است. برای انتخاب بهترین توالت دیواری، باید به تمامی اجزای آن دقت داشته باشید. یکی از مهم‌ترین اجزا، استراکچر وال هنگ است که وظیفۀ نگه‌داشتن توالت روی دیوار را بر عهده دارد. یک استراکچر مستحکم و مناسب می‌تواند نگرانی‌های شما را دربارۀ استفادۀ ایمن از توالت دیواری برطرف کند.برای دیدن انواع استراکچر وال هنگ برند روکا، می‌توانید از بخش محصولات ما بازدید کنید.

استراکچر وال هنگ، سازه‌‌ای است که برای آویزان نگه‌داشتن و پشتیبانی از توالت فرنگی وال هنگ و اجزای مرتبط با آن (فلاش تانک، لوله‌کشی‌ها و…) استفاده می‌شود و وظیفۀ تحمل وزن وال هنگ و شخص استفاده‌کننده را بر عهده دارد.
بهترین انواع استراکچر وال هنگ به گونه‌ای طراحی می‌شوند تا بتوانند 400 کیلوگرم وزن را به‌خوبی و بدون هیچ آسیبی تحمل کنند.
استراکچر‌های وال هنگ در چند ارتفاع استاندارد تولید می‌شوند که سه اندازۀ 0.82 متر، 1.12 متر و 1.2 متر محبوب‌ترین آن‌ها است.
دو عمق 120 میلی‌متر و 80 میلی‌متری رایج‌ترین عمق استاندارد استراکچر وال هنگ است.
شما می‌توانید با مراجعه به بخش محصولات سایت ما (خانه و معماری) یا تماس با کارشناسان این مجموعه، توالت فرنگی وال هنگ و استراکچر آن را انتخاب کنید و به راحتی بخرید.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری
منبع
QS Bathroom Supplies، ManoMano

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *