اسپا خانگی؛ چند ایده‌ برای تجربۀ حمام آبگرم در خانه

تجربۀ حمام آبگرم در خانه می‌تواند فوق‌العاده باشد. با طراحی ظریف و الهام گرفتن از عناصر طبیعت، می‌توانید یک اسپا خانگی داشته باشید. مطلب زیر در این‌باره به شما چند ایده می‌دهد.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
دسته بندی:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در سال‌های اخیر، تلاش و تمرکز انسان‌ برای دستیابی به سلامت جسم و روح، رفاه و خودمراقبتی بیشتر شده است. پس جای تعجب نیست که بسیاری از مردم فضای حمام خانۀ خود را به محیطی اسپامانند و طراوت‌بخش تبدیل می‌کنند تا در لابه‌لای فعالیت‌های خسته‌کننده و استراس‌زا لحظاتی را هم به‌آرامی بگذرانند. ترکیبی از ترفندهای طراحی هوشمندانه و انتخاب لوازم جانبی و مبلمان مناسب، می‌تواند فضای حمام شما را به یک اسپا خانگی مجلل تبدیل کند.

در این مطلب، چند ایدۀ الهام‌بخش‌ برای خلق یک فضای حمام آبگرم دلپذیر ارائه می‌دهیم.

اسپا خانگی؛ ارائۀ چند ایدۀ خلاقانه

برای تبدیل کردن فضای حمام و سرویس بهداشتی مدرن خود به یک اسپا خانگی دلپذیر، می‌بایست روی تک‌تک عناصر طراحی و لوازم جانبی حمام کار کنید. در ادامه، چند ترفند خلاقانه معرفی می‌کنیم تا با به‌کارگیری آن‌ها بتوانید محیطی اسپامانند و طراوت‌بخش در حمام خود ایجاد کنید.

آب

آب به‌عنوان نمادی از طراوت روح و پاکی روان، همواره عنصری کلیدی در هر پاکسازی یا تجربۀ اسپا بوده است. استفاده از خواص درمانی و تسلی‌بخش آب در یک حمام شخصی و خانگی، می‌تواند به روش‌های گوناگونی محقق شود. یکی از کلیدی‌ترین روش‌ها، نصب یک وان بزرگ و زیبا است که در نقش لنگرگاه و نقطه‌اتکای حمام عمل می‌کند.

برای مثال، یک وان Clawfoot سبک کلاسیک یا اقتباسی امروزی از این سبک، فضایی رمانتیک خلق می‌کند تا بتوانید به هنگام استحمام چند صفحه کتاب بخوانید، چند دقیقه موسیقی گوش کنید، یک لیوان نوشیدنی بنوشید و لحظاتی آرام و فرح‌بخش را سپری کنید. از طرفی، انواع وان‌ حمام مدرن با ویژگی‌های گردابی، رویای شما برای تمدد عضلات دردناک پس از یک روز طولانی را محقق می‌کنند.

اما اگر فضای حمام‌تان آن‌قدر کوچک است که نمی‌توانید وان داشته باشید، باز هم ناامید نشوید. برخی دوش‌های امروزی ویژگی‌های خاصی دارند که با جریان‌ آب در حالت‌های مختلف، کنترل دما و جت‌های داخلی پرفشار، کار تمدد عضلات را برایتان انجام می‌دهند. دوش‌های هوشمند ویژگی‌های قابل تنظیم زیادی دارند که تجربۀ یک دوش ایده‌آل را امکان‌پذیر می‌کند.

علاوه بر آن، بسیاری از این دوش‌ها دارای گزینۀ خودتمیزشونده هستند که ضمن نگهداری آسان‌تر، جلوه‌ای لوکس به حمام شما می‌بخشند.

مصالح طبیعی

مصالح طبیعی مانند سنگ، سرامیک، چوب و بامبو در ایجاد فضایی اسپامانند بسیار مؤثرند. کفپوش‌های سنگی یا ست‌های مبلمان با روکش‌ چوبی، حسی از طبیعت را به درون حمام می‌آورند و محیطی آرام و دلنشین خلق می‌کنند. همچنین، استفاده از گیاهان یا تزئینات دیواری‌ای که منعکس‌کنندۀ طبیعت باشد، مثلاً یک پوستر با طرح گل‌ و گیاه، درختان یا اقیانوس، بر آرامش فضا می‌افزاید.

رنگ

رنگ‌های ملایم و خنثی حال‌وهوایی آرام به حمام می‌بخشند و فضایی عاری از حواس‌پرتی ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید برای دیوارها و سطوح حمام، ازجمله برای روشویی‌ها و نازک‌کاری از رنگ‌های بژ و کرم استفاده کنید. رنگ‌های خاکی و قهوه‌ای تیره‌ نیز به‌شدت توصیه می‌شود، زیرا ظاهری طبیعی و خالص به فضا می‌بخشند. رنگ‌های آبی و سبز تیره‌ نیز برای دیوارها یا مبلمان اسپا خانگی بسیار مناسب است. رنگ آبی، دریا و آسمان را تداعی می‌کند در‌حالی‌که سبز جنگلی یادآور درختان و فضای باز است و کمک می‌کند تا لحظاتی آرامش‌بخش را در حمام آبگرم خود بگذرانید.

اشکال ارگانیک

اشکال ارگانیک با طبیعت و بدن پیوند عمیقی دارند. در طراحی روشویی‌های مجموعۀ Ohtake از الگوی موج‌دار امواج دریا و همچنین شکل تخم‌مرغ الهام گرفته شده‌ است. شکل تندیس‌گونۀ‌ این روشویی‌ها به هر فضایی زیبایی می‌بخشد و به طور طبیعی استفاده از آن را به یک تجربۀ مثبت تبدیل می‌کند. برای تجهیز کردن و دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام خود، اشکال و فرم‌هایی را انتخاب کنید که فضا را سبک و شاد می‌کند.

نور

نور یکی از عناصر مهمی است که می‌تواند حال‌وهوایی شبیه استراحتگاه به حمام ببخشد. برای رسیدن به چنین اتمسفری، نورپردازی با نور کم و مناسب ضروری است. نورپردازی یکپارچه با نورهای گرم و ظریف و لامپ‌های آویزان در سراسر فضا یک گزینۀ ایده‌آل است، ضمن این‌که نورپردازی بالای آینه – نه خیلی سفید یا روشن – بسیار اهمیت دارد. برخی از آینه‌ها دارای نورپردازی داخلی هستند و برای جلوۀ بهتر، می‌توان درست در بالای آینه نقاط نامحسوسی را برای نصب چند چراغ‌ در نظر گرفت.

تجربۀ حمام آبگرم در خانه می‌تواند فوق‌العاده باشد. با طراحی ظریف و الهام گرفتن از عناصر طبیعت، می‌توانید یک اسپا خانگی داشته باشید. مطلب زیر در این‌باره به شما چند ایده می‌دهد.

لوازم جانبی

یکی دیگر از موارد مهم در طراحی حمام آبگرم منزل، منظم و خلوت بودن فضا است. لوازم جانبی مانند جاصابونی زیبای کرومی یا مشکی مات یا صابون‌پاش‌های جذاب رومیزی، هر دو با مبلمان و کانتر ترکیب می‌شوند و به فضا نظم و ترتیب می‌بخشند. حوله‌خشک‌کن‌های برقی نیز خروج از حمام را به تجربه‌ای خوشایند تبدیل می‌کنند. هدف اصلی از ایجاد انواع اسپا خانگی دستیابی به همین احساس آرامش و سبک زندگی راحت است.

در نهایت

در سال‌های اخیر، خلق فضایی اسپامانند در حمام خانه‌ها به دغدغه‌ای مهم برای طراحان تبدیل شده است. یک اسپا خانگی می‌تواند بر سلامت جسم و روح و آرامش ساکنین خانه تأثیر زیادی بگذارد. با استفاده از ترفندهای هوشمندانه که چند مورد از آن‌ها را در این مطلب معرفی کردیم و همچنین تجهیز فضا با لوازم جانبی و مبلمان مناسب، می‌توانید حمام خود را به یک اسپای آرامش‌بخش و دلپذیر تبدیل کنید.

نصب یک وان بزرگ، استفاده از دوش‌های هوشمند، استفاده از اشکال ارگانیک، مصالح طبیعی و رنگ‌های مناسب، نورپردازی با نور کم و طراحی خلوت فضا، از جمله ترفندهایی است که فضای حمام را به به یک اسپا خانگی شبیه می‌کند.
رنگ‌های ملایم و خنثی، رنگ‌های بژ و کرم، خاکی و قهوه‌ای تیره‌ و رنگ‌های آبی و سبز تیره‌، از جمله رنگ‌هایی است که برای دیوارها و مبلمان اسپا خانگی بسیار مناسب است.
شما می‌توانید با مراجعه به سایت خانه و معماری یا تماس با کارشناسان این مجموعه، محصولات هوشمند مد نظر خود را انتخاب کنید و به راحتی بخرید.
بله، کلیۀ محصولات روکا گارانتی دارند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان نمایندگی روکا در ایران (شرکت خانه و معماری) تماس بگیرید.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *