دکوراسیون سرویس بهداشتی، ایده‌های کاربردی + ترند 2023

در این مطلب ایده هایی در جهت طراحی زیبا و اصولی دکوراسیون سرویس بهداشتی به همراه ترندهای سال 2023 را برای آشنایی شما به همراه نکات کاربردى آماده کرده‌ایم، پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
دکوراسیون سرویس بهداشتی
دسته بندی:
زمان مطالعه: 9 دقیقه

آیا تا به حال به سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل خود توجه کرده‌اید؟ یا چون این فضا معمولا در معرض دید قرار ندارد، به دیزاین آن بی‌توجه بوده‌اید؟
سرویس بهداشتی کوچکترین و یکی از پرکاربردترین فضاهای منزل به شمار می‌آید. بنابراین دکوراسیون صحیح سرویس بهداشتی می‌تواند آن‌ را به فضایی کارآمد و جذاب تغییر دهد.
در کنار انتخاب سبک طراحی داخلی مناسب و هماهنگ با سایر قسمت‌های خانه، رعایت یکسری نکات برای پرهیز از اشتباهات و کسب آگاهی در زمینه ترندهای روز، انتخاب رنگ، تزئینات و لوازم سرویس بهداشتی مانند شیرآلات، روشویی و … در سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی خانه شما بسیار موثر است. پس شما را دعوت می‌کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

سبک های جذاب در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی

ممکن است از نظر بعضی افراد استفاده از یک سبک خاص در سرویس بهداشتی عجیب یا بی‌اهمیت جلوه کند اما این فضا جزیی از خانه محسوب می‌شود و باید سبکی هماهنگ با ابعاد و ویژگی‌های آن انتخاب کنید و مطابق با آن پیش بروید. پس این ایده را که بدون پیروی از الگوی خاصی می‌توانید سرویس بهداشتی را دیزاین کنید کاملا فراموش کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با رایج‌ترین سبک‌های طراحی سرویس بهداشتی بیش‌تر آشنا شوید.

طراحی سرویس بهداشتی به سبک مدرن

طراحی سرویس بهداشتی به سبک مدرن

این سبک از زمانی که برای اولین بار مطرح شد (1932) تا به امروز، طرفداران پر و پا قرصی دارد و مانند هر سبک دیگر ویژگی‌هایی دارد که باید در طراحی سرویس بهداشتی مدرن به آن وفادار بود مانند:
– پرهیز از شلوغی و تزیینات اضافی
– تاکید بر خطوط افقی و جزییات ساده و تمیز
– استفاده از پالت رنگ خنثی و لکه‌های رنگ در اکسسوری‌هایی چون حوله، گیاهان و …
– نورپردازی ساده
و …
در راستای رسیدن به این اصول می‌توان از ایده‌های زیر استفاده کرد تا سرویس بهداشتی مدرن‌تری داشته باشید:
– روشویی معلق
– کابین دوش شیشه‌ای
– وان حمام مستقل
– شیرآلات مدرن و مینیمالیستی
– آینه‌های بدون قاب
– وسایل دکوری‌ دارای فرم هندسی و هنری

طراحی سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک

طراحی سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک

در این سبک همه چیز تجملی و سرویس بهداشتی لوکس و پر زرق‌و‌برق است. سبک کلاسیک همیشه طرفداران خود را دارد و از سبک‌های محبوب به شمار می‌رود.
ویژگی های کلیدی که سرویس بهداشتی شما را به سبک کلاسیک نزدیک می‌کنند:
– روشویی کابینت دار
– کف، دیوارها و پیشخوان از جنس سنگ
– تمایل به کاربرد رنگ‌های کرم، قهوه‌ای، آبی، سبز و طلایی
– تقارن و تعادل در طراحی
– وان ایستاده کلاسیک پنجه ای (وان‌های چدنی پایه‌دار)
– نورپردازی به سبک آنتیک
– استفاده از میز آرایش
– استفاده از تزیینات شکیل، کاغذ‌دیواری، پوشش چوب

طراحی سرویس بهداشتی به سبک معاصر

طراحی سرویس بهداشتی به سبک معاصر

این سبک همانطور که از نام آن پیدا است نوعی طراحی است که مدام در حال تکامل است و آخرین گرایش‌های روز را برای ایجاد فضایی شیک به کار می‌گیرد. در یک سرویس بهداشتی معاصر به طور کلی از تزئینات سنگین و اشکال سنتی دوری می‌شود.

ویژگی های کلیدی سرویس بهداشتی معاصر

– روشویی شیک و تا حد امکان ساده
– شیرآلات ساده و مینیمالیستی
– کابین دوش شیشه‌ای
– چیدمان خلاقانه کاشی‌ها به خصوص الگوی جناغی
– آینه های باریک
– استفاده از جدیدترین فناوری‌ها مانند دوش با نمایشگر دیجیتال و آینه‌های هوشمند
– پالت رنگ سیاه و سفید به عنوان یک انتخاب محبوب، اگرچه هر ترکیب رنگی با کنتراست بالا نیز می تواند کارساز باشد.

4 نکته مهم برای تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی‌ کوچک

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک دقت و توجه بیشتری می‌طلبد، چون باید از حداقل فضا بیشترین بهره را ببرید. در ادامه چند نکته مهم را به شما خاطر نشان می‌کنیم تا با رعایت آنها ارزش و کیفیت فضایی سرویس بهداشتی کوچک منزل خود را ارتقا دهید.
اولین نکته در دکوراسیون سرویس بهداشتی‌ کوچک قرارگیری عناصر اصلی مانند توالت، روشویی و سایر لوازم در ابعاد مناسب و در جای درست است، به این معنی که در مسیر رفت و آمد نباشند و فضای زیادی را اشغال نکنند. پس از این نکته مواردی که در بزرگ به چشم آمدن سرویس بهداشتی شما موثرند را بیان می‌کنیم:
– انتخاب رنگ غالب روشن: برای سرویس‌های بهداشتی کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن مانند بژ، شیری، کرم، سفید، طوسی روشن و… استفاده کنید تا فضا دلبازتر شود.

روشویی معلق– استفاده از روشویی معلق: این نوع روشویی‌ها با فاصله از سطح زمین قرار دارند و علاوه بر امکان نظافت راحت‌تر، خطای بصری ایجاد کرده و فضا را بزرگتر جلوه می‌دهند.
– کاربرد توالت وال هنگ: این نوع توالت فرنگی به طور مستقیم روی زمین قرار نمی‌گیرد و روی دیوار نصب می‌شود و استراکچر و فلاش تانک آن در داخل دیوار قرار می‌گیرد. نحوه نصب فلاش تانک توکار و نحوه نصب این توالت (با فاصله از سطح زمین)، باعث می‌شود فضای کمتری اشغال کند و محیط سرویس خلوت‌تر و بزرگتر به نظر برسد.

 

توالت فرنگی وال هنگ

سازگار با روحیه مدرن، زیبا و دارای صدای تخلیه کمتر،  مناسب تمام سلیقه‌ها

توالت فرنگی وال هنگ

 

– کاشی یکسان در کف و دیوارها: یک ترفند هوشمندانه برای بزرگتر نشان دادن یک سرویس بهداشتی کوچک استفاده از کاشی‌های مشابه روی دیوارها و کف است. نیکی تها (Nicky Taha) ،طراح، پیشنهاد می‌کند که از پانل‌های دیواری یا کاشی‌های کف و دیوار همسان در اندازه‌های بزرگ برای ظاهری یکپارچه استفاده شود تا سرویس بهداشتی بزرگتر نمایش داده شود (منبع).

اکسسوری‌ها در دیزاین سرویس بهداشتی

حتما به این موضوع آگاهید که تزیینات و اکسسوری‌هایی که در دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل‌تان استفاده می کنید تاثیر بالایی در زیبایی و جذابیت آن ایفا می‌کند. برخی از این اکسسوری‌های تاثیرگذار عبارتند از:

سینی دکوراتیو– سینی دکوراتیو
این سینی‌ها در انواع چوبی، سنگی، حصیری، فلزی که اخیرا ترند شده‌اند کمک زیادی به چیدمان منظم وسایل موجود در سرویس می‌کنند.
– گیاهان
پتوس، برگ عبایی، سانسوریا، بگونیا، آگلونما، اسپاتی فیلوم، ارکیده و سرخس بوستون از جمله گیاهانی به شمار می‌روند که با نور بسیار کم و رطوبت سازگاری دارند. نگهداری این گیاهان بر جذابیت بصری دکوراسیون سرویس بهداشتی و انواع مدل حمام‌های لاکچری می افزاید.

ارگانایزرها در سرویس بهداشتی– ارگانایزرها (orgenizer)
استفاده از استند و ارگانایزرها راه حلی کاربردی در جهت نظم بخشیدن به کابینت و کشو و فضاهای بلا استفاده در سرویس بهداشتی مانند فضای بالای انواع فلاش تانک روکار می‌باشد و با استفاده از آنها می‌توان بهترین استفاده ممکن از فضا را کرد.

اکسسوری سرویس بهداشتیتغییر لوازم جانبی مانند استفاده از انواع کفشور خطی به جای مدل نقطه‌ای، جا صابونی، آویز حوله، دستمال و … یکی از اقدامات موثر در جهت چیدمان درست و زیباتر شدن سرویس شما است.

اشتباهات رایج در دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل

طراحی این فضای کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت در فضای منزل می‌تواند اشتباهات و مشکلاتی داشته باشد که بهتر است با شناخت این موارد پرتکرار بتوانیم طراحی اصولی و درستی در فضای منزل خود داشته باشیم.

روشنایی ناکافی– روشنایی ناکافی: روشنایی نامناسب و ناکافی می‌تواند وضعیت بهداشتی سرویس و ظاهر شما را نادرست نشان دهد به خصوص اگر در فضای سرویس آرایش می‌کنید. شما برای محیط سرویس علاوه بر نور عمومی که تامین کننده روشنایی کلی فضا است، به نوری که وظیفه‌ روشنایی لازم برای انجام فعالیت‌ها را فراهم می‌کند، نیاز دارید. برای مثال دو طرف صورت‌تان باید به طور مساوی روشن باشد تا سایه‌ای هنگام آرایش روی صورت ایجاد نگردد، بنابراین می‌توان از دو چراغ دیوارکوب در دو طرف آینه استفاده کرد.
علاوه بر این نورپردازی‌ها، شما می‌بایست از نور تاکیدی برای برجسته کردن بخشی از فضا استفاده کنید؛ مثلا برای نورپردازی قفسه و شلف‌ها که این مساله در دکوراسیون حمام‌های مدرن و انواع دکوراسیون سرویس بهداشتی جدید لحاظ می‌شود.

– عدم توجه به حفظ محیط زیست و عدم استفاده از لوازم کارآمد: امروزه اهمیت مصرف بهینه آب به عنوان منبعی گرانبها دو چندان شده است. استفاده از سردوش‌های کم فشار، شیرآلات هوشمند با قابلیت قطع خودکار و توالت های با راندمان بالا باعث صرفه جویی در مصرف آب و همچنین صرفه جویی در هزینه می‌شوند. توالت‌ فرنگی‌های شرکت روکا همگی به آب کمی برای تخلیه نیاز دارند اما ست توالت فرنگی و روشویی وال هنگ مدل W+W روکا علاوه بر مصرف کم آب، از آب حاصل از شستشوی دست در تخلیه توالت استفاده می‌کند.

 

توالت فرنگی مدل w+w

بهداشت بالا و مصرف آب کمتر در محصول نوآورانه روکا، پیشنهادی عالی برای محیط‌های عمومی 

 

در واقع به واسطه فناوری نوآورانه روکا آب روشویی فیلتر می‌شود تا بتوان از آن در توالت استفاده مجدد کرد.

6 ترند دکوراسیون سرویس بهداشتی در سال 2023

– استفاده از رنگ‌های روشن به جز سفید: سرویس بهداشتی تماما سفید دیگر مانند گذشته مورد استقبال نیست اما رنگ‌های روشن همچنان مورد پذیرش مردم قرار می‌گیرند. البته برای ایجاد تعادل در محیط بهتر است به سمت انتخاب کرم، صورتی روشن و چوب‌های به رنگ گرم بروید.
– کاربرد انواع گاتر خطی: اخیرا گاتر یا کفشور خطی نوع سرامیک خور و استیل در حمام و سرویس بهداشتی و تمام بخش‌هایی از ساختمان که لزوم تخلیه آب وجود دارد بسیار استفاده می‌شود.

کفشور خطی

پیشنهادی لوکس برای حمام، قابل ارائه در دو نوع سرامیک‌خور و استیل، جلوگیری از بازگشت بو و جمع شدن آب

کفشور خطی(گاتر)

 

این کفشور مشکلات شیب‌بندی کفشورهای نقطه‌ای را ندارد و از نظر بصری جلوه‌ای یکپارچه و لوکس به فضا می‌دهد.
– افزودن المان‌هایی با الهام از طبیعت: رنگ‌های چوب طبیعی و ایجاد فضاهای آرام بخش کلید طراحی در سال 2023 می‎باشند، ترکیب عناصر موجود در خانه با متریال‌های ارگانیک مانند چوب، حصیر، رنگ‌های خاکی و…
– رنگ سبز یا آبی چرک: این رنگ‌ها دستتان را باز می‌گذارند و به شما امکان می‌دهند با رنگ‌های مکمل بیشتری کار کنید.

آینه‌هایی با اشکال هندسی نامتقارن– استفاده از آینه‌هایی با اشکال هندسی نامتقارن : امسال قرار است آثار هنری و به خصوص آینه‌ها را با اشکال منحصر به فرد و متفاوت بیشتر از قبل در دکوراسیون داخلی شاهد داشته باشیم.
– استفاده از المان‌های شاخص طلایی: طلایی با بسیاری از رنگ‌ها به خصوص رنگ‌های خنثی به راحتی ترکیب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از شیرآلات، چراغ، دستگیره کابینت به رنگ طلایی در سرویس بهداشتی خود غافل نشوید. شیرآلات روکا مجموعه Ona با بهترین متریال و به‌روز‌ترین طراحی با روکش‌ طلایی مطمئنا برآورده کننده سلیقه خاص پسندان خواهد بود.

سخن پایانی

اگر شما هم از آن جمله افرادی بودید که از طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی به عنوان پیش پا افتاده‌ترین فضا غفلت می‌کردید قطعا حالا به اهمیت این فضا پی برده‌اید. شما با طراحی سرویس بهداشتی به طور اصولی یک تیر و دو نشان زده‌اید! هم هنگام استفاده از فضا لذت می‌برید، هم ارزش افزوده‌ای به ملک خود می‌بخشید که در صورت فروش منزل؛ افراد زیادی راغب به خرید آن خواهند بود.
شما چه سبک طراحی را بیشتر برای سرویس بهداشتی می‌پسندید؟ آیا تا به حال به اهمیت استفاده از لوازم با مصرف کمترین میزان آب در سرویس بهداشتی توجه کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را با ما در قسمت کامنت‌ها در میان بگذارید.

– استفاده از رنگ‌های روشن به جز سفید – کاربرد گاتر یا کفشور خطی – افزودن المان‌هایی با الهام از طبیعت – رنگ سبز یا آبی چرک – استفاده از آینه‌هایی با اشکال هندسی نامتقارن – استفاده از المان‌های شاخص طلایی
کاشی‌های کف و دیوار به صورت همسان در اندازه‌های بزرگ (سایز اسلب)
به طور کلی محدودیتی در انتخاب رنگ برای سرویس بهداشتی وجود ندارد. اما اگر فضای شما کوچک است برای بزرگتر و آرامش بخش کردن آن، استفاده از رنگ‌های روشن مانند کرم، سفید، شیری، آبی و سبز روشن و خاکستری روشن توصیه می‌شود.
– روشنایی ناکافی – عدم توجه به حفظ محیط زیست و عدم استفاده از لوازم کارآمد – باز شدن در سرویس بهداشتی رو به فضاهای عمومی چون نشیمن و پذیرایی
همه توالت فرنگی‌های روکا میزان آب کمی برای تخلیه نیازمندند اما ست w+w علاوه بر این ویژگی، از آب حاصل از شستن دست‌ها برای تخلیه توالت استفاده می‌کند و برای دوستداران محیط زیست انتخاب بسیار مناسبی است.
نویسنده
کاملیا کلانتری
منبع
houzz, bhg, howstuffworks, goodhousekeeping, idealhome

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *