با شناخت انواع فلاش تانک یک سرویس بهداشتی جذاب و لوکس بسازید

در این مقاله با انواع فلاش تانک به عنوان جزیی از یک سرویس بهداشتی کارآمد آشنا می‌شوید و سپس کاربرد هر یک از آنها را به همراه مزایا و معایب‌شان برای‌تان بررسی می‌کنیم.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
انواع فلاش تانک
دسته بندی:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

طراحی و ساخت یک سرویس بهداشتی مدرن و لوکس نیازمند توجه به تمام جزئیات از جمله فلاش تانک و مدل آن است. اما شما چقدر از کاربرد انواع فلاش تانک و ویژگی‌های آنان اطلاع دارید؟

احتمالا تا به حال عکس‌هایی از سرویس‌های لوکس یا انواع مدل حمامهای لاکچری در خانه‌های اروپایی را دیده‌اید. نکته مهمی که سبب زیبایی بصری این فضاها می‌شود دقت به تک تک جزئیات آن از جمله مدل و نحوه نصب انواع فلاش تانک ها است. انواع مدل های فلاش تانک با توجه به دو عامل یعنی نحوه نصب و عملکرد سیستم تخلیه، به چند دسته تقسیم می‌شوند.

برای خرید بهترین و مناسب‌ترین فلاش تانک باید از مدل‌های مختلف آن آگاهی کامل داشته باشید. تلاش ما در این مطلب، معرفی انواع فلاش تانک و سیستم کار آنان به زبان ساده برای شما خریداران گرامی است، پس تا انتها همراه ما باشید.

انواع فلاش تانک بر اساس نحوه نصب

فلاش تانک‌ها در دو نوع روکار (مخزن و لوله‌ها قابل رویت هستند) و توکار (مخزن و لوله‌ها داخل دیوار هستند)، نصب می‌شوند. انتخاب نوع توکار یا روکار فلاش تانک بسته به عواملی مانند ابعاد سرویس،  دکوراسیون سرویس بهداشتی و البته بودجه شما دارد.

توالت با فلاش تانک روی دیوار

فلاش تانک روکار

انواع فلاش تانک روکار از رایج‌ترین نمونه‌های موجود در بازار و مورد استفاده در منازل هستند. در توالت‌های فرنگی، فلاش روکار، یا متصل به بدنه توالت فرنگی هستند و یا به صورت پایه بلند، مانند سیفون توالت‌های ایرانی، روی دیوار نصب می‌شوند و یک دسته معلق برای تخلیه دارند. هرچند قیمت خرید سیفون‌های دیواری روکار نسبت به سایر مدل‌ها ارزانتر است، مصرف آب بیشتری دارند و فضای بیشتری نیز در سرویس اشغال می‌کنند.

فلاش تانک های توکار روکا

مجموعه ای از فلاش تانک های با کیفیت همراه با صفحه کلیدهای متنوع.

فلاش تانک توکار روکا

فلاش تانک توکار

مخزن فلاش تانک‌های توکار، روی دیوار یا پشت بدنه توالت دیده نمی‌شوند. نحوه نصب فلاش تانک توکار به این صورت است که تمام لوله‌کشی‌ها به همراه مخزن آب، داخل دیوار مجاور یا پشت توالت نصب می‌شوند و تنها یک صفحه کلید روی دیوار برای استفاده از فلاش قرار می‌گیرد.
تفاوتی ندارد که از توالت فرنگی استفاده می‌کنید یا ایرانی، برای هر دو مدل توالت می‌توانید از فلاش تانک توکار استفاده کنید. احتمالا کنجکاوید که بدانید ظاهر توالت فرنگی دیواری به همراه فلاش توکار چگونه است، با مراجعه به این لینک میتوانید انواع نمونه‌های توالت دیواری برند روکا را مشاهده کنید.

قیمت فلاش تانک توکار نسبت به نمونه‌های روکار گران‌تر است اما مزایای متعدد آن، کاملا ارزش صرف کمی هزینه بیشتر را دارد. با استفاده از فلاش تانک توکار ظاهری لوکس و مدرن به سرویس خود بدهید. از آنجا که فلاش تانک توکار داخل دیوار نصب می‌شود و تنها کمی برآمدگی در سطح دیوار ایجاد می‌کند، از نظر بصری جلوه‌ای خلوت‌تر، بازتر و البته مدرن‌تر به فضای سرویس می‌دهد. بنابراین اگر فضای سرویس شما کوچک و محدود است پیشنهاد میکنیم از فلاش تانک توکار استفاده کنید . هرچند که تعمیرات مربوط به فلاش تانک توکار، از طریق دریچه تعبیه شده روی دیوار به

راحتی انجام می‌شود، اما بهتر است هنگام خرید انواع فلاش تانک توکار از برندهای معتبر خارجی خرید کنید که دوام و کیفیت بالاتری دارند.
برند روکا یکی از بهترین برندهای خارجی تولیدکننده فلاش تانک توکار با کیفیت است که در بیش از 70 کشور دنیا فروش بالایی دارد. محصولات این برند در طراحی سرویس بهداشتی لوکس و دکوراسیون حمامهای مدرن در اکثر نقاط دنیا به کار رفته‌اند و از نظر جذابیت بصری و کیفیت از برترین برندهای جهانی به شمار می‌رود.

انواع فلاش تانک بر اساس سیستم تخلیه

فلاش تانک‌ها براساس میزان تخلیه آب و نحوه عملکرد نیز به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ فلاش‌های تک مخزن، دو منظوره و سنسوردار. سیستم تخلیه هرکدام از این فلاش تانک‌ها می‌تواند یکی از انواع، آبشاری (wash down)، گردابی، واترجت یا توربوجت باشد. از آنجا که پرداختن به جزئیات کاربری هریک از این سیستم‌ها ممکن است از حوصله شما عزیزان خارج باشد به طور تخصصی به آن ورود نمی‌کنیم.

فلاش تانک تک مخزن با یک کلید تخلیه

از نمونه‌های بارز فلاش تانک ساده تک مخزنه میتوان به انواع سیفون توالت‌های ایرانی یا فلاش تانک توالت فرنگی‌های قدیمی‌تر اشاره کرد. مکانیسم این نوع فلاش تانک‌ها بسیار ساده است و بر پایه تخلیه و پر شدن مداوم مخزن آب آن‌هاست. مصرف آب این نوع فلاش تانک‌ها نسبت به نمونه‌های جدیدتر، بیشتر و هدررفت آب نیز در آنان بالاتر است. طبق گزارش وبسایت پرینستون، هر فرد به طور متوسط در روز 5 بار از فلاش تانک استفاده می‌کند و فلاش تانک‌های تک مخزن به طور تقریبی 78/3 لیتر آب در خود جای می‌دهند، بنابراین هر فرد، سالانه بیش از 48 هزار لیتر آب برای فلاش تانک استفاده می‌کند؛ در حالی که اگر از فلاش تانک‌های جدید و کم مصرف‌تر استفاده کنید، این مقدار به 11هزار لیتر، کاهش پیدا می‌کند.

فلاش تانک با دو کلید تخلیه یا دوآل

فلاش تانک تک مخزن با کلید تخلیه دو زمانه یا دوآل (Dual)

اکثر فلاش تانک‌های رایج و قدیمی‌تر، دارای یک مخزن بزرگ آب هستند و هنگام استفاده، تمام آب این مخزن تخلیه و سپس دوباره پر می‌شود. استفاده از این حجم بالای آب در بیشتر موارد غیرضروری است و سبب مصرف بی‌رویه آب می‌شود. انواع فلاش تانک دو زمانه دارای دو دکمه هستند که میزان تخلیه آب را کنترل می‌کنند. دکمه فلاش تانک این مخازن از دو قسمت تشکیل شده است، یکی برای تخلیه آب کمتر (برای دفع مایعات) و دیگری برای تخلیه کامل آب (برای دفع فضولات جامد). با استفاده از این سیستم میتوان تا حد قابل توجهی در مصرف ماهانه و سالانه آب صرفه جویی کرد. تمام فلاش تانک‌های توکار و متصل به بدنه برند روکا از سیستم دوآل (Dual) بهره‌مند هستند، به همین دلیل مصرف آب کمتری دارند.

فلاش تانک سنسوردار

فلاش تانک سنسوردار یا اتوماتیک

در فلاش تانک‌های سنسوردار معمولا یک سنسور چشمی حرکتی روی بدنه یا درب توالت فرنگی یا روی دیوار (در سرویس‌های ایرانی) تعبیه شده که متصل به فلاش تانک است و با دور شدن از توالت یا بسته شدن درب توالت فرنگی سنسور فعال شده و سیستم تخلیه فلاش تانک به کار می‌افتد. این نوع فلاش تانک به دلیل عدم دخالت و تماس دست از سایر مدل‌ها بهداشتی‌تر است به همین دلیل در اکثر سرویس‌های بهداشتی عمومی یا سرویس‌های مجتمع‌های اداری و تجاری، از انواع فلاش تانک اتوماتیک استفاده می‌شود.

فلاش ولو

فلاش ولو (Valve)

همانطور که گفتیم در اکثر سرویس‌های بهداشتی برای تخلیه و شستشوی توالت، از فلاش تانک استفاده می‌شود و این فلاش تانک شامل یک مخزن آب است که پر و خالی می‌شود. کاربرد فلاش ولو در شستشو و تخلیه توالت، همانند فلاش تانک است با این تفاوت که فلاش‌های ولو مخزنی برای نگهداری آب ندارند و آب مورد استفاده برای ورود و خروج به کاسه توالت، مستقیما از لوله‌کشی اصلی تامین می‌شود. از مزایای این نوع فلاش می‌توان به مصرف کمتر آب، صدای کمتر و بهداشت بالاتر آن اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مطلب با انواع فلاش تانک و کاربرد هریک به همراه مزایا و معایب آنان آشنا شدید. حتما هنگام خرید فلاش تانک، به ابعاد سرویس، نوع سیستم تخلیه و نحوه نصب هریک از مدل‌ها دقت کنید. به نظر شما کدام یک از انواع فلاش تانک بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی شماست؟ مهمترین ویژگی‌های یک فلاش تانک باکیفیت از نظر شما چیست و چگونه میتوان از کیفیت آن اطمینان حاصل کرد؟
توصیه ما به شما این است که پیش از خرید، حتما از مشاوره فروش برندهای معتبر استفاده کنید تا براساس معیارها و میزان بودجه شما، بهترین و مناسبترین محصولات به شما معرفی شود. مشاورین ما در شرکت خانه و معماری به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهند و بهترین محصولات را با توجه به نیازتان به شما معرفی خواهند کرد، کافیست با ما تماس بگیرید.

فلاش تانک توکار همانطور که از اسمش پیداست، روی دیوار یا به همراه بدنه توالت نصب نمی‌شود. در انواع فلاش تانک توکار تمام لوله‌کشی‌ها به همراه مخزن آب، داخل دیوار مجاور یا پشت توالت نصب می‌شوند و تنها یک دکمه روی دیوار برای استفاده از فلاش تانک روی دیوار نصب می‌شود.
انواع فلاش تانک دو زمانه دارای دو دکمه برای کنترل میزان آب تخلیه شده، هستند؛ یکی برای تخلیه آب کمتر (دفع مایعات) و دیگری برای تخلیه کامل آب (برای دفع فضولات جامد). با استفاده از این سیستم میتوان تا حد قابل توجهی در مصرف ماهانه و سالانه آب صرفه جویی کرد.
فلاش‌های ولو برخلاف فلاش تانک‌ها، مخزنی برای نگهداری آب ندارند و آب مورد استفاده برای ورود و خروج به کاسه توالت، مستقیما از لوله‌کشی اصلی تامین می‌شود.
نویسنده
کاملیا کلانتری
منبع
materialtree, psci.princeton, jaquar, toilethaven

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *