آشنایی با انواع مدل کابینت دستشویی

اگر به دنبال بهترین و مناسب‌ترین مدل کابینت دستشویی هستید، ما انواع مدل‌های آن را همراه با مزایا و معایب‌شان بررسی کرده‌ایم تا بهترین خرید را انجام دهید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
دسته بندی:
زمان مطالعه: 10 دقیقه

اغلب ما برای تکمیل سرویس بهداشتی خود، به دنبال کاشی خوش آب و رنگ، توالت و شیرآلات هستیم در حالی که بخش مهم و تکمیل کننده این قضیه می‌تواند کابینت و حتی مدل کابینت دستشویی باشد. فضای سرویس بهداشتی بخش مهمی از یک خانه است که اهمیت دادن به دکوراسیون آن و کاربردی‌تر کردن این بخش می‌تواند برای رفع نیازهای ما و جذابیت بیشتر خانه ما کمک کننده باشد.
نوع، مدل و رنگ مدل کابینت دستشویی، آیتمی است که انتخاب درست آن سبب ایجاد هماهنگی سبک دکوراسیون خانه با سرویس بهداشتی خواهد شد. اگر به مدل‌های روشویی کابینت دار علاقه دارید و در انتخاب مدل کابینت دستشویی خود شک و تردید دارید، حتما به نکات مهم قبل از خریدی که برایتان نوشته ایم، توجه کنید.

چرا کابینت دستشویی تا این حد محبوب است؟

دو عامل مهم می‌تواند برای خرید یک کابینت روشویی جدید تاثیر گذار باشد و اهمیت و دلیل پرطرفدار بودن آن را برای ما آشکار کند. سرویس‌های بهداشتی بخش‌های مهمی در خانه هستند که ما و تمام اعضای خانواده‌مان ساعات زیادی از روز را در آن سپری می‌کنیم. هر کدام از ما هم اگر یکی دو وسیله شخصی‌مان را در آنجا بگذاریم، سرویس بهداشتی پر می‌شود از کرم‌ها، لوسیون، عطر، لوازم آرایشی بهداشتی، مسواک، صابون و حوله که باعث بهم ریختگی ظاهری سرویس ما می شود.

شما برای نظم دادن به این بخش مهم از خانه به یک محل طبقه بندی شده و بزرگ نیاز دارید تا بتوانید تمام لوازم و اشیای مورد نیاز خود را درون آن جا دهید. می‌دانید که فضای سرویس بهداشتی می‌تواند بسیار آلوده باشد، پس شما برای حفاظت از لوازم بهداشتی خود به چنین فضای بسته‌ای مانند کابینت نیاز خواهید داشت.

کابینت روشویی می‌تواند این نقش مهم را بر عهده بگیرد و ترتیب و نظم بیشتری به سرویس بهداشتی شما بدهد. سوای بحث کاربردی بودن، مدل کابینت دستشویی و رنگ آن نیز اهمیت زیادی دارد. انتخاب رنگ و مدلی که با متراژ سرویس بهداشتی و سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد بسیار مهم است.

انواع مدل کابینت دستشویی بر اساس طرح

روشویی کابینت دار ابتدا در هتل‌ها و بیمارستان‌ها رایج بود که بعدا با طراحی‌های زیبا و خاص به خانه‌ها نیز راه پیدا کرد و توانست به خوبی نیازهای ما را رفع کند. این روشویی‌ها در مدل، سایز، رنگ و جنس‌های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند که می‌توانند برای هر متراژ و هر سبک دکوراسیونی مناسب باشند. کابینت‌های روشویی با توجه به مدل‌هایی که دارند در سه دسته پایه دار، بدون پایه یا دیواری و مدل کنسولی قرار می‌گیرند.

مدل کابینت روشویی پایه دار یا زمینی

مدل کابینت روشویی پایه دار یا زمینی

روشویی کابینتی پایه دار مانند کابینت‌های آشپزخانه طراحی و ساخته می‌شود. این کابینت‌ها کاملا به زمین متصل هستند و اغلب فضای بزرگی را اشغال می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود از انواع مدل‌های مدرن، کلاسیک و یا فانتزی این کابینت‌ها به صورت آماده یا سفارشی تهیه کنید. کاسه روشویی نیز می‌تواند به صورت توکار یا روکار بنا بر سلیقه مصرف کننده روی کابینت نصب شود. این روشویی‌های مستقل بیشتر شبیه یک مبلمان هستند و می‌توانند به ایجاد ظاهری زیبا و متمایز در فضای سرویس بهداشتی کمک کنند.

مزایای کابینت روشویی پایه دار

– فضای بزرگی برای قرار دادن اشیای مختلف دارد
– تجهیزات اضافی شیرآلات داخل کابینت پنهان می‌شود و فضا را مرتب نشان می‌دهد
– می‌توان کاسه روشویی سنگی دلخواه خود را روی آن نصب کرد چرا که تحمل وزن بالایی دارد
– می‌توان به راحتی مدل آن را با کابینت‌های آشپزخانه و کل خانه ست کرد

معایب کابینت روشویی پایه دار

– فضای زیادی را اشغال می‌کند
– برای شستشوی کف سرویس بهداشتی شما را با مشکل مواجه خواهد کرد

روشویی کابینتی بدون پایه

مدل کابینت روشویی بدون پایه

کابینت روشویی بدون پایه یا دیواری که به کابینت روشویی شناور نیز معروف است پایه و اتصالی با زمین ندارد و به دیوار پشت سر خود وصل می‌شود. این کابینت‌ها اندازه‌های کوچکتری دارند و به سبب آزاد بودن بخش زیرین، می‌توانند سرویس بهداشتی شما را بزرگتر نشان دهند. این مدل کابینت‌ها به سب طرح‌هایی که دارند مدرن‌تر از حالت کابینتی یا پایه دار هستند. روشویی‌های دیواری بسیار رایج بوده و به فضای شما احساس بازتر و مطبوع‌تری می‌دهند.

مزایای مدل کابینت دستشویی بدون پایه

– فضای کمتری اشغال می‌کند
– نداشتن اتصال با زمین کار شستشوی کف را امکان پذیر می‌کند
– فضای سرویس بهداشتی را بزرگتر و بازتر نشان می‌دهد و برای استفاده راحت‌تر است
– مدرن است و می‌تواند با هر سلیقه و سبکی هماهنگ شود

معایب مدل کابینت دستشویی بدون پایه 

– کابینت بدون پایه فضای کمتری برای قرار دادن اشیا دارد
– با اتصال به دیوار نمی‌تواند وزن بالایی را تحمل کند

مدل کابینت روشویی کنسولی (با قفسه باز)

مدل کابینت روشویی کنسولی

این مدل کابینت روشویی شبیه همان میز کنسول و بوفه‌هایی است که در خانه استفاده می‌کنیم. این نوع روشویی‌ها دارای پایه‌هایی در چهار طرف و یک قفسه پایینی هستند که فضای بازی را برای قرار دادن اشیا مختلف ارائه می‌دهد.

جنس مدل های کابینت روشویی

کابینت‌های روشویی می‌توانند از جنس‌های مختلفی تولید شوند مانند چوب، فلز و یا pvc. باید دقت داشته باشید هر جنسی که خریداری می‌کنید از مارک معتبری انتخاب شده باشد چرا که یک کابینت روشویی بیشتر از هر چیزی در معرض آب و رطوبت است و این مورد می‌تواند عمر آن را کم کند. روشویی‌های کابینتی برند روکا با تنوع بالای خود در سایزهای مختلف و متنوع با جنس‌های بسیار مرغوب تولید شده‌اند که به سختی می‌توان این تنوع سایز و رنگ را در برندهای دیگر مشاهده کرد.

انتخاب بهترین روشویی کابینت دار

انتخاب مناسب ترین و بهترین روشویی کابینت دار

برای یافتن بهترین مدل کابینت دستشویی برای سرویس بهداشتی خود، یافتن تعادل بین زیبایی و عملکرد می‌تواند مشکل شما را حل کند. اما چه نکاتی باید در انتخاب روشویی کابینت دار قبل از خرید مورد توجه قرار گیرد؟ در ادامه به مهمترین نکاتی که قبل از خرید می‌بایست آنها را بررسی کنید می‌پردازیم:
– هماهنگی سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی با سبک روشویی کابینت دار
– جنس کابینت روشویی: اغلب جنس کابینت‌های روشویی از سنگ، چوب و پی وی سی می‌باشد که کیفیت و مقاومت، تنوع و قیمت آنها با یکدیگر متفاوت و در انتخاب نهایی شما تاثیرگذار است.
– مدل کاسه روشویی: مدل کاسه روشویی می‌تواند یکی از پارامترهایی باشد که در خرید روشویی کابینتی باید مورد توجه قرار گیرد. برای مثال مدل‌های سرامیکی قیمت مناسب و نظافت آسان‌تری دارند، اما مدل‌های سنگی به علت تخلل سنگ نظافت سخت تر و قیمت بیشتری نیز دارند.
– نحوه نصب روشویی کابینت دار: اگر از افرادی هستید که به نظافت سرویس اهمیت زیادی می‌دهید روشویی کابینتی دیواری(شناور) به علت فاصله داشتن از سطح زمین و امکان شستشوی بهتر به خصوص اگر سرویس بهداشتی‌تان به سبک مدرن است انتخاب مناسبی است. انواع زمینی روشویی کابینتی نیز فضای جادار‌تری نسبت به نوع شناور دارد و در سبک مدرن و کلاسیک طراحی می‌شود.
– قیمت کابینت روشویی: خوشبختانه تنوع این محصول، بازه قیمتی گسترده‌ای را نیز شامل می‌شود. به عنوان مثال کابینت روشویی چوبی قیمت بیشتری دارد و ارزان ترین قیمت نیز متعلق به روشویی کابینتی پی وی سی است. البته لازم به ذکر است که قیمت پایین‌تر به معنای کیفیت پایین نیست.
شاید برای شما نیز این سوال پیش آید که آیا روشویی کابینت داری وجود دارد که زیبا باشد، با سبک و سیاق خانه خود را وفق دهد، بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، نیازهای شما را برطرف کند و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد؟
باید بگوییم برند روکا با بیش از صد سال سابقه در تولید چینی بهداشتی مانند توالت فرنگی، روشویی، شیرآلات و وان حمام، می‌تواند گزینه خوبی برای خرید مدل‌های روشویی کابینت دار باشد. این برند با اولویت قرار دادن کیفیت، کمک می‌کند تا شما بهترین و مناسب‌ترین مدل و اندازه کابینت روشویی خود را تهیه کنید و به راحتی تا چندین سال بدون هزینه‌های اضافی از آن استفاده کنید.

سایز و ابعاد کابینت روشویی

اندازه و سایز کابینت روشویی سرویس بهداشتی

چیدمان و متراژ سرویس بهداشتی شما تعیین کننده اندازه کابینتی است که قرار است در آن نصب کنید. بنابراین قبل از نصب باید ابعاد مدل کابینت دستشویی مورد نظر خود را با توجه به محیط بررسی کنید. اگر فضای شما کوچک است و امکان دارد با یک مدل کابینت پایه دار بزرگ، جایی برای حرکت وجود نداشته باشد؛ باید در انتخاب مدل و اندازه آن تجدید نظر کنید.

عرض کابینت روشویی باید به نحوی انتخاب شود که استفاده از آن راحت و آسان باشد و مانعی برای در یا بقیه اجزای سرویس بهداشتی نشود. عرض یک روشویی کابینتی می‌تواند حدود ۵۳ سانتی‌متر برای سرویس‌های بزرگ و حدود ۴۵ سانتی‌متر برای سرویس‌های بهداشتی کوچک طراحی و ساخته شود.

ارتفاع انواع مدل کابینت دستشویی در هر طرحی که باشد می‌تواند با توجه به نیاز شما تغییر کند اما در حالت استاندارد ۸۱ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. برخی از افراد دوست دارند روشویی کابینتی خود را در ارتفاع بلندتری نصب کنند که برای این افراد انتخاب مدل کابینت دستشویی از نوع بدون پایه می‌تواند مناسب باشد. اگر در خانواده شما کودک و یا افراد سالمند زندگی می‌کنند اندازه استاندارد آن را انتخاب کنید تا همه بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

کابینت روشویی سرویس بهداشتی

نتیجه گیری

مدل روشویی‌های کابینت دار در چند سال اخیر رواج چشمگیری یافته‌اند چرا که هم از نظر ظاهری بسیار شیک و خاص هستند و هم می‌توانند فضای زیر روشویی را به مکانی کاربردی تبدیل کنند. انتخاب سایز، رنگ، ارتفاع و عرض انواع مدل کابینت دستشویی، به متراژ سرویس بهداشتی، سبک دکوراسیون خانه و سلیقه شما بستگی دارد. اما مهمتر از هر چیزی انتخاب این آیتم کاربردی از یک برند معتبر مانند روکا است. محصولات این شرکت خارجی قدیمی و معتبر را می‌توانید به راحتی از سایت خانه و معماری بررسی کنید و از طریق تماس با کارشناسان متخصص این مجموعه خریداری کنید.

روشویی‌های کابینتی به علت امکاناتی که در آنها تعبیه شده است طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های ساده دارند.
با توجه به محدود بودن متراژ خانه و سرویس‌های بهداشتی و راحتی شستشوی کف سرویس، روشویی‌های کابینت دار بدون پایه و شناور بسیار رایج هستند.
این کابینت‌ها به علت زیبایی و حس دلپذیری که رنگ چوب به محیط می‌دهد بسیار پر فروش هستند به همین علت از چوب‌های مقاوم شده با روش‌های مختلف، برای به حداقل رساندن آسیب رطوبت و آب استفاده می‌شود.
استفاده از مدل کابینتی بدون پایه می‌تواند برای متراژهای کم مناسب باشد چرا که فضای کمتری اشغال خواهد کرد.
نویسنده
کاملیا کلانتری
منبع
kraftmaid, build, bathroomvanitiesshowplace

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *