با انتخاب هوشمندانه مدل روشویی، سرویس بهداشتی خود را از این رو به آن رو کنید!

در این مقاله با انواع مدل‌ها و سبک‌های مختلف روشویی آشنا می‌شوید تا با یک انتخاب و خرید هوشمندانه بتوانید تا سال‌ها بدون نیاز به تعویض، از روشویی بادوام و مدرن خود استفاده کنید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مدل روشویی
دسته بندی:
زمان مطالعه: 9 دقیقه

تا به حال به اولین و آخرین فعالیتی که بعد از بیدار شدن و قبل از رفتن به رختخواب انجام می‌دهید دقت کرده‌اید؟ رفتن به سرویس بهداشتی! سرویس بهداشتی یکی از پراستفاده‌ترین بخش‌های خانه است که حداقل چندبار در روز از این فضا استفاده می‌کنیم. حتما شما هم از بسیاری از اطرافیان خود شنیده‌اید که سرویس بهداشتی را فضایی آرامبخش می‌دانند، در حدی که بسیاری از تفکرات و الهامات مهم در این فضا اتفاق می‌افتد! پس کیفیت این فضا نقش بسیار مهمی در راحتی و آسایش شما ایفا می‌کند.
اگر شما هم به تازگی به فکر بازسازی سرویس بهداشتی خود و از بین بردن جلوه خسته‌کننده و قدیمی آن هستید، بهتر است به فکر تغییر مدل روشویی و جایگزینی آن با مدل‌های جدیدتر و جذاب‌تر نیز باشید.

از انواع مدل روشویی چه می‌دانید؟

مدل‌های روشویی در بازار تنوع بسیار زیادی دارند که ممکن است انتخاب بهترین مدل روشویی دستشویی را برای خریداران به امری دشوار و پیچیده تبدیل کند. روشویی‌ها طبق ویژگی‌های ظاهری و نحوه نصب، دسته‌بندی‌های متفاوتی دارند که در ادامه به معرفی و بررسی آنان می‌پردازیم.

روشویی پایه دار

روشویی پایه‌دار

روشویی‌های پایه‌دار، قدیمی‌ترین و البته اقتصادی‌ترین مدل روشویی به شمار می‌آیند که در اکثر خانه‌های قدیمی‌ساز به چشم می‌خورند. کاسه این روشویی‌ها روی یک پایه قرار دارند که لوله‌کشی‌های متصل به روشویی، که در سرویس‌های قدیمی‌تر به صورت روکار نصب شده‌اند، به وسیله این پایه پوشانده می‌شوند. روشویی‌های پایه‌دار معمولا از جنس چینی تولید می‌شوند و تنوع مدلی محدودتری نسبت به انواع مدل روشویی جدید دارند.
روشویی‌های پایه‌دار معمولا در ابعاد و ارتفاع از پیش تعیین شده‌ای تولید می‌شوند. بنابراین برخلاف روشویی‌های دیواری قابلیت نصب در ارتفاع دلخواه را ندارند، به همین دلیل اگر به دنبال یک روشویی مناسب برای افراد دچار معلولیت یا افراد با قد کوتاهتر هستید، بهتر است سراغ این مدل روشویی نروید چرا که نظافت روشویی پایه‌دار نیز برای این دسته افراد دشوارتر است.

روشویی دیواری

روشویی دیواری

روشویی‌های دیواری همانطور که از نامشان پیداست، روی دیوار نصب می‌شوند و در سرویس‌های مدرن‌تر دیده می‌شوند. لوله‌کشی‌های مربوط به این روشویی، برای زیبایی بیشتری، باید داخل دیوار به صورت توکار نصب شوند. روشویی دیواری ممکن است با کابینت یا بدون کابینت باشند. در مدل‌های بدون کابینت، تنها عضو روشویی، کاسه آن است و این مدل‌ها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و نظافت بسیار راحت‌تری دارند، بنابراین برای سرویس‌های کوچک با فضای محدود بهترین گزینه هستند.
مدل های روشویی کابینت دار دیواری، به همراه کشو‌ها و قفسه‌هایی برای قرار دادن وسایل شوینده و بهداشتی در زیر کاسه، ارائه می‌شوند. لازم به ذکر است که کاسه روشویی دیواری کابینت‌دار ممکن است روکار، توکار یا نیمه توکار باشد. این مدل روشویی از نظر طراحی و متریال به کار رفته، تنوع بیشتر و البته قیمت بالاتری دارند.

روشویی توکار

روشویی توکار

این مدل روشویی دستشویی چند سالی است که وارد بازار شده و به دلیل زیبایی و جلوه جذاب، مورد توجه بسیاری از طراحان قرار گرفته است. حوضچه یا اصطلاحا کاسه این مدل روشویی همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، داخل سطحی مانند کانتر، کابینت یا کنسول قرار می‌گیرد و لبه این مدل روشویی هم‌ردیف و هم سطح با متریال اطراف آن است. ممکن است متریال کاسه روشویی با سطح کانتر متفاوت باشد اما در برخی مدل‌های مدرن‌تر، متریال کاسه روشویی، با متریال پیشخوان یکسان است که سبب یکپارچگی و زیبایی بیشتر آن می‌شود.
این نوع روشویی ظاهری ساده و مینیمال و در عین حال مدرن دارد بنابراین اگر به طرح‌های مینیمال علاقه‌مند هستید، روشویی توکار روکا مدل Diverta مناسب شماست.

روشویی توکار مدل Diverta

روشویی توکار از بهترین جنس چینی بهداشتی موجود در بازار، قابل ست کردن با سایر لوازم سرویس بهداشتی

روشویی

 

روشویی‌های توکار، به دلیل اینکه داخل کابینت و کانتر قرار می‌گیرند، فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهند، بنابراین برای سرویس‌هایی با فضای بسیار کوچک و محدود، انتخاب مناسبی به شمار نمی‌آیند.

روشویی کاسه‌ای

روشویی کاسه‌ای

این مدل روشویی از جمله روشویی‌های روکار است و ظاهری خلاقانه‌تر دارد. بنابراین اگر به دنبال طرحی خاص و ایجاد سبکی هنر‌ی‌تر در سرویس بهداشتی خود هستید، این مدل می‌تواند جلوه‌ای خاص و چشم‌نواز به سرویس شما ببخشد. روشویی کاسه‌ای همانطور که از اسمش پیداست به شکل یک کاسه طراحی می‌شود و سپس روی کانتر یا پیشخوان قرار می‌گیرد.
برای نصب این مدل روشویی نیاز به ایجاد برش روی سطح پیشخوان و کانتر نیست و به سادگی روی پیشخوان محکم می‌شود. به دلیل ظاهر کاسه مانند و لبه‌دار این مدل روشویی، احتمال سرریز شدن آب از کاسه و پاشش آب به فضای اطراف بسیار کمتر از سایر مدل‌هاست. روشویی‌های کاسه‌ای با متریال‌های مختلفی مثل سنگ، سرامیک یا استیل ضدزنگ ساخته می‌شوند.

روشویی کنسولی

روشویی کنسولی

سینک‌های کنسولی یکی از شیک‌ترین مدل‌های روشویی جدید هستند که هم با طراحی کلاسیک و هم با طراحی مدرن در بازار وجود دارند بنابراین برای هر سبک سرویس بهداشتی مناسب هستند. هرچند که روشویی‌های کنسولی پایه‌دار هستند، اما برخلاف مدل‌های کانتردار و کابینتی فضای زیر کاسه روشویی، باز است. پایه سینک‌های کنسولی در دو نوع دوتایی و چهارتایی و با متریال‌های مختلفی مثل فلز ساخته می‌شوند که میتوان از آنان به عنوان آویز حوله نیز استفاده کرد.

روشویی سه‌گوش

روشویی سه‌گوش

روشویی‌های سه‌گوش، به صورت مثلثی و مخصوص نصب در گوشه‌های سرویس بهداشتی، محلی که دو دیوار به هم می‌رسند، طراحی و ساخته می‌شوند. این روشویی‌ها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند، بنابراین اگر سرویس بهداشتی شما کوچک است و قصد استفاده بهینه از این فضای محدود را دارید، روشویی سه‌گوش بهترین مدل روشویی برای دستشویی خواهد بود. علاوه بر این، با استفاده از انواع مدل کابینت دستشویی در زیر کاسه روشویی، میتوانید فضایی برای قرار دادن وسایل و مواد شوینده نیز داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که امکان نصب آینه در این گوشه‌ها وجود ندارد بنابراین بهتر است از جایگزین‌هایی مانند پنل‌های مربعی آینه با قطعات کوچکتر، استفاده کنید.

روشویی صفحه‌ای

روشویی صفحه‌ای (Flat Vanity Sink)

این مدل روشویی کوچک و مدرن مینیمال‌ترین مدل روشویی است که در سرویس بهداشتی‌های مدرن و خاص به کار برده می‌شود و می‌تواند ظاهری لوکس و مدرن به سرویس شما ببخشد. پنل روشویی به صورت دیواری نصب می‌شود و به دلیل ابعاد کوچکتر، در میان انواع مدل‌های روشویی، کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کند و نظافت بسیار راحتی دارد.
پنل روشویی به صورت صفحه‌ای ساخته می‌شوند، بنابراین در ظاهر آنان خبری از کاسه‌ها و حوضچه‌های عمیق نیست و تنها یک فرورفتگی شیبدار کوچک در مرکز پنل برای ریزش آب در نظر گرفته شده است. لوله‌کشی‌های مورد نیاز این روشویی باید به صورت توکار نصب شوند. این مدل روشویی، تنها برای شستشوی دست مناسب هستند و برای آبریزی با حجم بالا گزینه خوبی نیستند. علاوه بر این به دلیل اینکه هیچ لبه و کاسه‌ای در طراحی این پنل وجود ندارد، احتمال پاشش آب به اطراف بسیار بیشتر از مدل‌های لبه‌دار و کاسه‌ایست.

روشویی خارجی

روشویی ایرانی بخریم یا خارجی؟

برندهای مختلف ایرانی و خارجی به تولید و فروش روشویی‌های متنوع در بازار، مشغولند. هرچند که برندهای ایرانی از نظر قیمتی اقتصادی‌تر هستند، روشویی‌های برندهای خارجی و وارداتی از دوام و کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند، در طول زمان کمتر دچار فرسودگی و شکستگی می‌شوند و نیاز به رسیدگی و تعمیرات بسیار کمتری دارند. بنابراین هرچند خرید روشویی از برند خارجی در ابتدا گران قیمت‌تر به نظر می‌رسد، در طولانی مدت، مقرون به صرفه‌تر است. نکته مهم دیگر، علاوه بر کیفیت متریال و قطعات، خرید از مراکز معتبر و قابل اعتماد است که محصولات خود را با ضمانتنامه و خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند. شرکت خانه و معماری، با بیش از ده سال سابقه همکاری با برند جهانی روکا، وارد کننده تمام محصولات سرویس بهداشتی از جمله روشویی است. روشویی‌های روکا با ضمانت و خدمات پس از فروش به خریداران عرضه می‌شود و از هرکجای ایران میتوانید این روشویی‌ها را سفارش دهید.

سخن پایانی

همانطور که به آن اشاره کردیم، انتخاب هوشمندانه مدل روشویی یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی سرویس بهداشتی است. از آنجا که روشویی یکی از آیتم‌هایی است که به ندرت در طول سال‌ها تعویض می‌کنیم، صرف هزینه بیشتر برای انتخاب یک روشویی با کیفیت، بادوام و مدرن، علاوه بر زیبایی بصری، از هزینه‌های احتمالی تعمیرات در طولانی مدت، می‌کاهد. در این مطلب با انواع مدل‌ها و سبک‌های مختلف روشویی آشنا شدید. به نظر شما کدامیک از روشویی‌های معرفی شده، با سرویس بهداشتی شما هماهنگی بیشتری دارد؟
نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید و در صورت نیاز به مشاوره رایگان خرید روشویی، کافیست با مشاوران ما در شرکت خانه و معماری تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.

روشویی‌های سه‌گوش، به صورت مثلثی و مخصوص نصب در گوشه‌های سرویس بهداشتی، محلی که دو دیوار به هم می‌رسند، طراحی و ساخته می‌شوند. این روشویی‌ها فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و بهترین مدل روشویی برای دستشویی خواهد بود.
پنل روشویی به صورت دیواری نصب می‌شود و به دلیل ابعاد کوچکتر، در میان انواع مدل‌های روشویی، کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کند و نظافت بسیار راحتی دارند. پنل روشویی به صورت صفحه‌ای ساخته می‌شوند، بنابراین در ظاهر آنان خبری از کاسه‌ها و حوضچه‌های عمیق نیست و تنها یک فرورفتگی شیبدار کوچک در مرکز پنل برای ریزش آب در نظر گرفته شده است.
هرچند که برندهای ایرانی از نظر قیمتی اقتصادی‌تر هستند، روشویی‌های برندهای خارجی و وارداتی از دوام و کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند، در طول زمان کمتر دچار فرسودگی و شکستگی می‌شوند و نیاز به رسیدگی و تعمیرات بسیار کمتری دارند. بنابراین هرچند خرید روشویی از برند خارجی در ابتدا گران قیمت‌تر به نظر می‌رسد، در طولانی مدت، مقرون به صرفه‌تر هستند.
نویسنده
کاملیا کلانتری
منبع
worstroom, bathroomcity, hgtv

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *