طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک برای خانه‌های امروزی

مصالح، رنگ‌ها و لوازم جانبی می‌توانند یک حمام و سرویس بهداشتی معمولی را به یک فضای شیک و کلاسیک تبدیل کنند. با خواندن این مطلب چند ترفند برای طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک می‌آموزید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
دسته بندی:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک، سرشار از جذابیت، گرما، پیچیدگی و ظرافت است. برای طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک و دستیابی به چنین حال‌وهوایی، لازم نیست حتماً سرویس بهداشتی شما قدیمی باشد و یک دورۀ خاص تاریخی را منعکس کند، بلکه می‌تواند به روش خود بی‌زمان و جاودان باشد؛ چیزی که در طول زمان از مد نمی‌افتد و ماندگار است.

در این مطلب به شما می‌گوییم که با چه ترفندهایی می‌توانید یک سرویس بهداشتی کلاسیک برای خانۀ خود طراحی کنید.

ترفندهای طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک برای خانه‌های امروزی

ترفندهای طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک برای خانه‌های امروزی

برای طراحی سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک، باید بتوانید ظرافت و پیچیدگی را به گونه‌ای منحصربه‌فرد به فضا اضافه کنید و برای این منظور، روی چند چیز می‌توانید برنامه‌ریزی کنید: مصالح، بافت و تنالیتۀ رنگی تمامی عناصر فضا ازجمله مبلمان، کاشی‌ها، روشویی، انواع وان حمام و لوازم جانبی. در ادامه، چند ترفند معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند یک سرویس بهداشتی لوکس به سبک کلاسیک داشته باشید.

وان Clawfoot و روشویی پایه‌دار

وان Clawfoot و روشویی پایه‌دار

دو عنصر نمادین برای طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک، وان Clawfoot و روشویی پایه‌دار است. کاسۀ روشویی سرامیکی با فرم باریک و کشیده یا وان حمام مدرن چدنی، هر دو ظرافت و حس‌وحالی عالی دارند که روحی قدیمی به فضا می‌افزایند.

مصالح مورد استفاده برای مبلمان حمام و سرویس بهداشتی

جذابیت مبلمان قدیمی (Vintage Furniture) تا حدی ناشی از ظرافت‌های طراحی و همچنین مصالح به‌کاررفته در آن است. یک انحنای ظریف، فرم‌های ساختارمند یا جزئیات خطی که سبک‌های زمان قدیم را منعکس می‌کنند، می‌توانند به‌خوبی با فضاها و رنگ‌های امروزی ترکیب شوند.

رنگ‌

رنگ‌

رنگ یک عنصر مهم برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی کلاسیک است. مبلمان حمام‌ها و سرویس بهداشتی‌‌های امروزی طیف وسیعی از انتخاب‌ها را ارائه می‌دهند که یکی از آن‌ها رنگ است. سطوح سیاه، قهوه‌ای و خاکستری و همچنین رنگ‌های سبک‌تر مانند سبز خزه‌ای یا صورتی چرک، حس‌وحالی قدیمی و کلاسیک به فضا می‌بخشند.

روکش‌ها و رنگ‌های مات سلطنتی مانند مسی، آبی دریایی و بوردو نیز روی وان‌های چدنی یا مبلمان، جلوه‌ای کلاسیک خلق می‌کنند. ترکیب این عناصر با کاشی‌کاری سنگی دیوارها، ظاهری برجسته و زیبا را به تصویر می‌کشد.

کاغذ دیواری و کاشی‌کاری

در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی، مصالح اهمیت زیادی دارند و کاغذ دیواری، کاشی‌کاری و لوازم جانبی عناصری عالی برای دستیابی به زیبایی‌شناسی کلاسیک محسوب می‌شوند. در این میان، کاغذ دیواری انتخاب جسورانه‌ای است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

الگوهای گل‌دار کاغذ دیواری، حمام‌های قدیمی کلاسیک را تداعی می‌کنند و برای خلق زیبایی‌شناسی حومه‌ای انگلیسی یا حس رمانتیک مناسب‌اند. بافت کاغذ و گل‌های آن می‌تواند فضایی دنج و دلپذیر برای استراحت خلق کند. برای کاشی‌کاری نیز طرح‌ها و الگوهای متنوعی وجود دارد، ازجمله کاشی‌های شش‌ضلعی، سنگ مرمر و کاشی با طرح‌های سنتی.

جنس لوازم جانبی

جنس لوازم جانبی

وقتی صحبت از لوازم جانبی می‌شود، کروم صیقلی و براق انتخاب اصلی برای حمام‌های کلاسیک و وینتیج است، اما تیتانیوم برس‌خورده و مشکی مات نیز در حال حاضر به گزینه‌های محبوبی تبدیل شده‌‌اند و می‌توانند ظاهری مشابه را تداعی کنند. فرم‌هایی که طراحی آرت دکو را به یاد می‌آورند، خطوط صاف، اشکال هندسی، فرم‌های ماشینی که حس‌وحالی مدرن دارند و… شما را به اهداف طراحی خود می‌رسانند.

ریزه‌کاری‌‌های کرومی را می‌توان در برخی لوازم جانبی مانند حلقۀ آویز حوله یافت؛ یا شکل گرد کلاسیک که اغلب در جاصابونی‌ها و جالیوانی‌های دیواری حمام‌های شیک مشاهده می‌شود. همین جزئیات ظریف هستند که تفاوت را ایجاد می‌کنند.

برای رسیدن به ظاهری کلاسیک، آینه‌های حمام از پتانسیل وانعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند. شما می‌توانید یک آینۀ قدیمی کلاسیک چوبی یا فلزی را بازسازی کنید یا از یک آینه مدرن‌تر مانند آینۀ کرومی مربع یا مستطیل با طرح‌های ساده استفاده کنید و به فکر پیدا کردن آینه‌ای با روکش خاکستری تیره یا سفید مات باشید.

در نهایت

فرقی نمی‌کند که خانۀ شما روستایی، ییلاقی یا آپارتمان شهری باشد؛ به هر حال، شما می‌توانید طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک لوکس را در برنامه‌های خود بگنجانید . برای به دست آوردن ظاهری متناسب با فضای حمام‌تان، می‌بایست عناصر مختلف را به شکلی همخوان و هماهنگ با یکدیگر ترکیب کنید.

برای این منظور، روی چند چیز می‌توانید برنامه‌ریزی کنید: مصالح، بافت و تنالیتۀ رنگی تمامی عناصر فضا ازجمله مبلمان، کاشی‌ها، روشویی، وان و لوازم جانبی.
وان Clawfoot و روشویی پایه‌دار حس‌وحالی کلاسیک دارند و روحی قدیمی به فضا می‌افزایند.
سطوح سیاه، قهوه‌ای و خاکستری، رنگ‌های مات سلطنتی مانند مسی، آبی دریایی و همچنین رنگ‌های سبک‌تر مانند سبز خزه‌ای یا صورتی چرک، حس‌وحالی قدیمی و کلاسیک به فضا می‌بخشند.
شما می‌توانید با مراجعه به سایت خانه و معماری یا تماس با کارشناسان این مجموعه، محصولات مد نظر خود را انتخاب کنید و به‌راحتی بخرید.
بله، کلیۀ محصولات روکا گارانتی دارند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان نمایندگی روکا در ایران (شرکت خانه و معماری) تماس بگیرید.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری
منبع
Roca Export

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *