چند ایده برای بهینه‌سازی فضا در سرویس بهداشتی‌های کوچک

فضای حمام و سرویس بهداشتی کوچک خود را با این ایده‌های طراحی به حداکثر برسانید. ایده‌های بهینه‌سازی فضا در سرویس بهداشتی‌های کوچک، نتایج بزرگی به همراه خواهد داشت.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
دسته بندی:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آپارتمان‌های مدرن، به‌ویژه در شهرهای بزرگ، روز به روز کوچک‌تر می‌شوند و به تبع آن حمام‌ها و سرویس‌ بهداشتی‌ها نیز فضای محدودتری دارند. اما کوچکی فضا را نباید به‌عنوان محدودیت ببینید؛ بلکه، فضاهای کوچک فرصتی هستند تا خلاقیت شما را برانگیزند و قدرت طراحی‌تان را به رخ بکشند. در عصر مدرن، فناوری طیف وسیعی از راه‌حل‌های ساده و نوآورانه را ارائه می‌دهد که با آن‌ها می‌توانید از فضای محدود سرویس بهداشتی خود حداکثر استفاده را ببرید و در عین حال دکوراسیونی جذاب با عملکرد بالا داشته باشید.

در مطلب زیر، نکاتی را بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند بهینه‌سازی فضا در سرویس بهداشتی‌های کوچک را به بهترین نحو انجام دهید.

توالت‌های هوشمند، راه‌حل‌های هوشمند

توالت‌های هوشمند، راه‌حل‌های هوشمند

یکی از بهترین راه‌های استفادۀ بهینه از فضای سرویس بهداشتی کوچک، نصب یک توالت‌ هوشمند است. توالت‌های هوشمند بیشتر به دلیل فناوری پیشرفته و ویژگی‌های قابل تنظیم خود شناخته می‌شوند، اما می‌توانند باعث صرفه‌جویی در فضای حمام و سرویس بهداشتی نیز شوند. توالت‌ فرنگی‌های هوشمند جدیدترین نوآوری‌های توالت و بیده را با هم ترکیب می‌کنند و در عین تأمین ضروری‌ترین ویژگی‌های بهداشتی، نیاز به اختصاص دو فضای جداگانه برای توالت و بیده را از بین می‌برند.

توالت فرنگی هوشمند همچنین نیاز به دستمال توالت را کاهش می‌دهد، به این معنی که هم برای محیط زیست مفید است و هم هزینه‌های شما را کمتر می‌کند. پس از نصب توالت فرنگی هوشمند در سرویس بهداشتی لوکس خانۀ خود، می‌توانید از فضای اضافی آزادشده برای نصب یک قفسۀ نگهداری حوله و لوازم بهداشتی نیز بهره ببرید.

باز کردن فضای دوش‌

باز کردن فضای دوش‌

دیوارها و کف‌های غیرضروری فضای حمام و سرویس بهداشتی کوچک شما را تنگ و تاریک می‌کنند، جلوی ورود نور طبیعی را می‌گیرند و به شما حس ناخوشایند خفگی می‌دهند. پارتیشن‌های دوش، مهم‌ترین عنصری هستند که فضای حمام را تنگ و بسته می‌کنند. باز کردن فضای دوش یک راه‌حل ساده برای بهینه‌سازی فضا در حمام‌های کوچک است که بدون تغییر چیدمان، حس وحدت و یکپارچگی را به فضا می‌افزاید.

جایگزینی دیوارهای مات با پانل‌های دوش شیشه‌ای آزاد، احساس باز بودن و خنکی را ایجاد می‌کند. زیردوشی‌های بسیار باریک و هم‌تراز با سطح زمین، حسی مدرن و پیچیده به حمام می‌دهند و در عین حال دسترسی بیشتری را فراهم می‌کنند.

روشویی‌های جمع‌وجور برای سرویس‌ بهداشتی‌های کوچک

روشویی‌های جمع‌وجور برای سرویس‌ بهداشتی‌های کوچک

در روشویی‌‌های جمع‌وجور، کاسۀ روشویی را در کابینت ادغام می‌کنند تا طراحی سرویس بهداشتی کوچک، به کارایی بالا، نگهداری آسان و فضای ذخیره‌سازی فراوان دست یابند. بدین ترتیب، می‌توانید حوله‌ها و اقلام بزرگ‌تر را در کابینت زیر روشویی نگهداری کنید تا روی کانتر برای صابون دستشویی و سایر لوازم بهداشتی آزاد شود.

روشویی‌‌ای انتخاب کنید که کشوهای زیادی داشته باشد تا بتوانید همۀ اقلام مورد نیاز را مرتب و منظم بچینید و در عین حال در دسترس داشته باشید. با یک روشویی وال هنگ که روی دیوار نصب می‌شود، فضای بین روشویی و کف آزاد می‌شود و فضا دلبازتر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

استفاده از ست روشویی و توالت فرنگی یکپارچه

استفاده از ست روشویی و توالت فرنگی یکپارچه

ست روشویی و توالت فرنگی یکپارچه که گاهی اوقات واحدهای «آب خاکستری» نامیده می‌شوند، جدیدترین طراحی برای سرویس بهداشتی مدرن هستند که گام بزرگی در جهت پایداری نیز برداشته‌اند. این واحدها آب روان را از کاسۀ روشویی گرفته، فیلتر و تصفیه می‌کنند و مجدداً در مخزن توالت به کار می‌گیرند و در نتیجه میزان آب شیرین مورد استفادۀ توالت را کاهش می‌دهند.

از آنجایی که در این واحدها روشویی و توالت یکپارچه‌اند، میزان فضای استفاده‌شده به حداقل می‌رسد. این راه‌حل طراحی ساده، به میزان قابل‌توجهی مصرف آب را کاهش می‌دهد و فضای بزرگی را در حمام آزاد می‌کند.

استفاده از کابینت‌های آینه‌‌دار

استفاده از کابینت‌های آینه‌‌دار

جایگزینی آینه‌های معمولی با کابینت‌های آینه‌‌دار می‌تواند بخشی از فضای روی دیوار را برای نگهداری وسایل و اقلامی همچون حوله و کرم و وسایل دیگر آزاد کند. این کابینت‌های آینه‌دار کلاسیک در سال‌های اخیر دوباره مد شده‌اند و توسط طراحان امروزی به ‌عنوان راه‌حل‌ عملی برای دکوراسیون سرویس بهداشتی‌های جمع‌وجور خانه‌های شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کابینت‌های آینه‌دار معمولاً دارای قفسه‌های داخلی هستند و در عین نگهداری و ذخیرۀ لوازم بهداشتی-آرایشی و سایر ملزومات، فضای ارزشمند زیر روشویی را نیز برای استفاده‌های دیگر آزاد می‌کنند. انواع مدرن این کابینت‌ها از ابزارهای مفید دیگری مانند روشنایی LED یکپارچه یا سوکت‌های ماشین اصلاح استفاده می‌کنند که آن را به راه‌حلی چندمنظوره برای بهینه‌سازی فضا در سرویس‌های بهداشتی کوچک تبدیل می‌کند.

استفاده از توالت فرنگی هوشمند با توالت و بیده یکپارچه، جایگزینی دیوارهای مات اطراف دوش با پانل‌های دوش شیشه‌ای آزاد، استفاده از روشویی‌‌های جمع‌وجور، استفاده از ست روشویی و توالت فرنگی یکپارچه و نصب کابینت‌های آینه‌‌دار، چند ایدۀ خلاقانه برای بهینه‌سازی فضا در سرویس بهداشتی‌های کوچک است.
توالت‌ فرنگی‌های هوشمند جدیدترین نوآوری‌های توالت و بیده را با هم ترکیب می‌کنند و در عین تأمین ضروری‌ترین ویژگی‌های بهداشتی، نیاز به اختصاص دو فضای جداگانه برای توالت و بیده را از بین می‌برند.
شما می‌توانید با مراجعه به سایت خانه و معماری یا تماس با کارشناسان این مجموعه، محصولات مد نظر خود را انتخاب کنید و به‌راحتی بخرید.
بله، کلیۀ محصولات روکا گارانتی دارند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان ما (نمایندگی روکا در ایران) تماس بگیرید.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری
منبع
Roca Export

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *