انواع جکوزی خانگی+ نحوه انتخاب جکوزی خانگی مناسب

در حالی که شما ممکن است به فکر نصب یک جکوزی در منزل خود باشید، مطمئناً به دنبال راهنمایی مناسب برای خرید و نصب آن هستید. امروزه، با توجه به تنوع اندازه‌ها و مدل‌های مختلف، حتی در منازل کوچک هم می‌توان جکوزی را نصب کرد. انتخاب جکوزی از میان انواع مختلف آن نیاز به اطلاعات دقیق دارد. در این مقاله، ما قصد داریم به شما راهنمایی جامعی در خصوص انواع و نکاتی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید، ارائه دهیم.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
انواع جکوزی خانگی
دسته بندی:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر این مطلب را می‌خوانید احتمالاً به این فکر افتاده‌اید که در خانه‌تان یک جکوزی خانگی نصب کنید و تجربه‌ی لذت بخشی را برای خود رقم بزنید. چه چیزی از این بهتر که بتوانید از لحظات آرام‌بخش و تأثیر مثبت جکوزی بر سلامتی خود لذت ببرید؟ البته فکر نکنید که جکوزی مثل سال‌های قبل یک امکان بسیار لوکس است که هر کسی نمی‌تواند در خانه‌ی خود داشته باشد. واقعیت این است که امروزه جکوزی خانگی در ابعاد و توسط تولیدکنندگان مختلفی ارائه می‌شود که حتی برای خانه‌های کوچک نیز قابل‌نصب است.

اما مسئله‌ی اصلی این است که بتوانید یک جکوزی خانگی باکیفیت و مناسب با محیط و شرایط خود بخرید. برای این منظور هم قطعاً نیاز به اطلاعات کافی و راهنمایی درست دارید، در ادامه قصد داریم راهنمای جامعی در ارتباط با جکوزی خانگی و انواع آن ارائه دهیم و به‌طورکلی به بررسی تمام نکاتی بپردازیم که برای خرید یک وان جکوزی خانگی باکیفیت نیاز دارید.

جکوزی خانگی چیست؟

به زبان ساده جکوزی خانگی یک وان با ظرفیت یک یا دونفره است که با کمک موتور و جت‌هایی می‌تواند آب را با تنظیم دمای مناسب به گردش در درآورد و به‌نوعی تجربه‌ی آب‌درمانی و ماساژدرمانی دلچسبی را برای افراد فراهم کند.

باید بگوییم وان جکوزی خانگی که به نام‌های وان حمام آب گرم یا حوض آب گرم هم شناخته می‌شود، تأثیر بسزایی بر طراحی دکوراسیون سرویس و حمام مدرن دارد و این روزها موردتوجه بسیاری از افراد هم قرار گرفته است. به‌طورکلی جکوزی خانگی یک وان آب پیشرفته و جمع‌وجور است که با عمل ماساژ و آب‌درمانی باعث نشاط و رفع خستگی می‌شود.

انواع جکوزی خانگی

جکوزی خانگی در چه خانه‌هایی قابل‌استفاده است؟

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم در چند سال اخیر تولیدکنندگان تلاش کرده‌اند جکوزی را در سایزها و ابعاد مختلف در بازار عرضه کنند و ازاین‌جهت جکوزی خانگی در اغلب موارد در خانه‌های مختلف از آپارتمانی گرفته تا خانه‌های ویلایی قابل‌استفاده است.

یعنی بسته به متراژ خانه می‌توانید دست روی جکوزی‌هایی با ویژگی‌های متنوع و ابعاد کوچک و بزرگ بگذارید که ظرفیت یک‌نفره تا تعداد بالاتر را دارند؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت این امکان را برای استخر خانگی، حمام بزرگ، بالکن و سایر فضاهای مناسب داخلی و خارجی خانه در نظر بگیرید.

انواع جکوزی خانگی را بشناسید

به‌طورکلی انواع جکوزی را می‌توان از لحاظ ظرفیت و جنس مواد ساخت به دو دسته تقسیم کرد که در زیر به شرح هر کدام می‌پردازیم.

انواع وان جکوزی خانگی از لحاظ ظرفیت

برای این‌که امکان استفاده از جکوزی در خانه‌های مختلف با فضای کوچک یا بزرگ فراهم بشود، جکوزی‌ها از لحاظ اندازه و تعداد ظرفیت افراد، متنوع ساخته می‌شوند. شما باتوجه‌به شرایط خود می‌توانید از انواع جکوزی‌ها با ظرفیت تک‌نفره و دونفره استفاده کنید یا جکوزی‌های ۴ نفره، ۶ نفره و ۸ نفره را مدنظر داشته باشید؛ البته بعضی از جکوزی‌های خانگی در ظرفیت ۱۲ نفره هم تولید می‌شوند که مناسب خانه‌های ویلایی و استخرهای خانگی است.

جکوزی اکریلیک

انواع وان جکوزی از لحاظ جنس بدنه و مواد ساخت

وان جکوزی‌های خانگی از لحاظ جنس بدنه و مواد ساخت با یکدیگر متفاوت هستند و معمولاً شامل موارد زیر می‌شوند:

جکوزی بادی: این نوع جکوزی‌ها از جنس pvc هستند که می‌توان گفت از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند.

جکوزی سرامیکی: از زیباترین وان جکوزی‌ها محسوب می‌شوند و جنس بدنه‌ی سختی دارند. در جکوزی‌های سرامیکی پمپ‌ها و اجزای مختلف در اطراف آن تعبیه می‌شوند.

جکوزی اکریلیک: این نوع جکوزی‌ها از ورقه‌های پلیمری ساخته می‌شوند که وزن کم و مقاومت بالایی دارند. وان جکوزی اکریلیک به دلیل نوع پلیمری آن، تنوع بسیار زیاد و محبوبیت بالایی دارند.

جکوزی فایبرگلاس: این نوع جکوزی‌ها با نام جکوزی پلاستیکی هم شناخته می‌شوند و نسبت به دیگر انواع جکوزی‌ها تقریباً قیمت مناسب و البته وزن کمتری هم دارند.

لازم به ذکر است جکوزی‌هایی از جنس چدن با پوشش فولادی و سنگین و نوع کامپوزیتی نیز در بازار موجود است.

نکاتی که قبل از خرید جکوزی خانگی باید بدانید

قبل از خرید وان جکوزی حتماً نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید تا دچار چالش نشوید:

۱. فضا و محل نصب جکوزی را تعیین کنید

اولین قدم در خرید جکوزی خانگی داشتن فضا و بررسی محل نصب آن است. بررسی کنید که در خانه‌تان فضای کافی برای نصب و دسترسی راحت جکوزی وجود داشته باشد. دراین‌ارتباط موارد زیر را در نظر بگیرید:

• این سؤال را پاسخ بدهید که آیا امکان اتصال جکوزی به شبکه‌ی آب و برق خانه‌تان به‌صورت استاندارد وجود دارد یا نیاز به تغییرات ساختاری دارید.

حمام یا استخر و به‌طورکلی جایی که قرار است جکوزی در آن نصب شود باید از نظر عایق‌بندی و تهویه، استاندارد لازم را داشته باشد تا از هدررفت حرارت و انرژی و همچنین نفوذ رطوبت به محیط جلوگیری شود.

۲. نوع و ابعاد جکوزی خود را مشخص کنید

همان‌طور که بیان کردیم جکوزی‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و معمولاً جکوزی‌های بادی و آکریلیک بیشتر از انواع دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند، پس ابتدا باید ببینید فضای مناسبی در اختیاردارید یا نه و در ادامه اگر پاسخ مثبت بود طبق آن می‌توانید جکوزی مد نظرتان را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید بعضی از جکوزی‌ها آپشن‌های مختلف، جت‌های ماساژوری و امکانات جانبی دیگری هم را دارند که ممکن است در ابعاد آن تأثیر داشته باشد.

نوع و ابعاد جکوزی

۳. حتماً در مورد کیفیت ساخت و جنس استفاده شده تحقیق کنید

بررسی کیفیت ساخت و مواد استفاده شده در ساخت جکوزی یکی از دغدغه‌های اصلی در خرید است. با خرید مناسب شما از طول عمر جکوزی و عدم نیاز به تعمیرات مکرر مطمئن خواهید شد. از فاکتورهای مهم در این زمینه ضد آب بودن و قابلیت تحمل دماهای مختلف جکوزی است. به طور مثال اگر محل نصب در بالکن یا استخر خانگی باشد جکوزی ممکن است مرتب در معرض تغییرات دمایی و تابش آفتاب قرار بگیرد، اینجاست که باید در جنس و میزان مقاومت دقت کنید. باید بدانید معمولاً برای بالابردن مقاومت جکوزی آن را از جنس آکریلیک و فولاد ضدزنگ می‌سازند.

۴. سیستم هیدروماساژ کامل باشد

باید مطمئن بشوید که جکوزی از سیستم هیدروماساژ کامل و عملکرد مطلوبی برخوردار است. این سیستم شامل جت‌های آبی با قابلیت تنظیم شدت و همچنین تنظیمات جهت پخش آب است.

سیستم هیدروماساژ

۵. از وجود سیستم تصفیه آب مطمئن شوید

بهداشت و استریل آب از شرایط اصلی استفاده از جکوزی است و این شرط به سیستم تصفیه آب مرتبط می‌شود. اجازه بدهید از این زاویه وارد شویم که آب‌گرم‌کن جکوزی می‌تواند محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها باشد، می‌پرسید چرا؟ به دلیل این‌که مرتب باحرارت و رطوبت سروکار دارد؛ بنابراین قبل از خرید چک کنید که جکوزی مد نظرتان سیستم تصفیه آب داشته باشد که معمولاً این سیستم شامل فیلترها و مواد تصفیه آب است.

۶. سیستم گرمایشی جکوزی را کنترل کنید

برای این‌که تجربه‌ی لذت‌بخشی داشته باشید باید اطمینان لازم را از کیفیت سیستم گرمایشی جکوزی داشته باشد؛ چراکه یکی از اولویت‌ها حفظ دمای مطلوب در آب است. توجه کنید سیستم گرمایشی بر اساس نوع اتصال آن به‌صورت الکتریکی یا حتی گازی کار می‌کند، از طرفی هر کدام از جکوزی‌ها ممکن است قابلیت تنظیم دمای متفاوتی داشته باشند.

۷. راجع به قابلیت‌های اضافی جکوزی خانگی از فروشنده سؤال کنید

قابلیت اضافه از آن دسته قابلیت‌های جذابی است که می‌تواند اثر آرام‌بخش جکوزی را دوچندان کند؛ بنابراین قبل از خرید جکوزی خانگی بررسی کنید که به طور مثال جکوزی نورپردازی ال‌ای‌دی، سامانه‌ی صوتی، سیستم کنترل از راه دور و همچنین سیستم ماساژ پا دارد یا نه.

۸. به قیمت و گارانتی جکوزی توجه کنید

قیمت جکوزی‌ها به عوامل مختلفی از جمله نوع جکوزی، برند، ابعاد، ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بستگی دارد. با وجود این عوامل قیمت‌ها متفاوت است؛ اما نکته‌ی مهم برمی‌گردد به این‌که عاقلانه‌ترین کار خرید از تولیدکنندگان معتبر است. پس مطمئن شوید جکوزی مد نظرتان گارانتی قابل‌قبول و حتماً خدمات پس از فروش داشته باشد که به‌هرحال فروشندگان معتبر تضمین‌کننده‌ی این مورد خواهند بود.

در نهایت با بررسی تمام مواردی که برای خرید جکوزی خانگی در این مطلب شرح دادیم می‌توانید باتوجه‌به سلیقه و بودجه‌ی مد نظرتان وان جکوزی متناسبی انتخاب کنید.

Template is not defined.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *