آشنایی با مدل حمامهای لاکچری در سال جدید (2023)

اگر میخواهید یک حمام لوکس داشته باشید ابتدا باید با جزئیاتی که شکل دهنده مدل حمامهای لاکچری هستند آشنا شوید. اینجا باهم به بررسی این جزئیات خواهیم پرداخت.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مدل حمامهای لاکچری
دسته بندی:
زمان مطالعه: 10 دقیقه

مطمئنا ما به محض مشاهده مدل حمامهای لاکچری، متوجه ویژگی ها و تفاوت های چشمگیر آنها با حمام های معمولی خواهیم شد. ممکن است این تفاوت ها در نوع نورپردازی، متریال های لوکس و گرانقیمت، اکسسوری های به کار رفته، دقت و ظرافت در اجرای جزییات و… باشد. احتمالا در وهله اول این تفاوت ها به طور دقیق قابل تشخیص نباشند، با این حال توجه افراد را به خود جلب می کنند. در ادامه این مقاله، ما سعی داریم به شما مطالبی جهت آشنایی با مدل حمامهای لاکچری ارائه کنیم.

مهم نیست به چه سبک طراحی داخلی علاقه داشته باشید، شما می توانید یک حمام لوکس در سبک های مدرن، کلاسیک، نئوکلاسیک، آرت دکو و… در منزلتان ایجاد کنید. مثلا می توانید یک سرویس بهداشتی مدرن و در عین حال لوکس داشته باشید! آنچه که اهمیت دارد حس و حال مثبت و مطبوعی است که در شروع یک روز کاری یا در پایان یک روز خسته کننده ی پراسترس با استحمام در این فضا به دست می آورید. با رعایت یکسری نکات ساده می توانید انتخاب بهتری در زمینه خرید اکسسوری و طراحی انواع مدل حمام لاکچری داشته باشید.

نکات مهم در طراحی انواع مدل حمام لاکچری

در طراحی داخلی مدل حمامهای لاکچری باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم یک حمام شیک و خاص داشته باشیم. برای مثال متریال مرغوب و لوکس و نورپردازی اصولی دو عنصر تاثیرگذار هستند که باید دقت لازم در نحوه اجرای آنها به عمل بیاید زیرا جذابیت و عملکرد حمام به آن بستگی دارد.

متریال لوکس

یکی از مشخصه های یک حمام لوکس به کار بردن متریال لوکس و گران قیمت مانند سنگ طبیعی یا چوب با کیفیت است. سنگ تراورتن و خصوصا سنگ مرمر از متریال های محبوب به شمار می روند. طراحان داخلی در سال پیش رو استفاده از سنگ مرمر در دیوارها و کف را برای ایجاد جلوه ای بی حد و مرز توصیه می کنند. همچنین سرامیک اسلب هم به علت ابعاد بزرگ و شباهت نزدیک به سنگ، جایگزین مقرون به صرفه ای برای آن محسوب می شود. این نوع حمام ها به کمک انواع کفشور خطی لوکس سرامیک خور ظاهری فوق لاکچری پیدا می کنند! اگرحمام بزرگی دارید، می توانید از چند متریال برای کف و دیواره ها استفاده کنید و فعالیت های متفاوت مثل محل قراگیری وان، روشویی و… را با آن متریال ها تفکیک کنید.

نورپردازی در انواع حمامهای لاکچری

نورپردازی

شما برای نورپردازی کلی محیط حمام به یک منبع نور عمومی نیاز دارید. استفاده از منابع نور مانند هالوژن های LED از طریق انتشار نور زیاد و مصرف بهینه برق، بر زیبایی مدل حمامهای لاکچری می افزایند. نورپردازی آینه، قفسه ها، بالای وان و… را نیز در حمام لوکس خود فراموش نکنید. برای مثال برای قسمت دوش یا وان علاوه بر به کارگیری نور مخفی درحاشیه سقف، می توان چراغ های توکار ضد آب هم نصب کرد. برای نورپردازی آینه هم می شود دو چراغ دیواری دو سمت آن در نظر گرفت تا مانع ایجاد سایه روی صورت هنگام آرایش کردن شوند.

مبلمان لوکس

جدا از بحث متریال و نورپردازی، دیگر عناصر حمام مانند توالت فرنگی و روشویی نیز بسیار در لوکس بودن آن اهمیت دارد. امروزه محدودیت برای انتخاب توالت‌ لوکس وجود ندارد و شما با توجه به نیاز، سبک دکوراسیون، بودجه و… می‌توانید از انواع توالت فرنگی‌های ریملس، فرنگی‌های هوشمند، وال هنگ در انواع طرح، رنگ و ابعاد مختلف برای لوکس کردن حمام خود استفاده کنید.

یک روشویی لوکس یک نوع مشخص ندارد شما از بین انواع پایه‌دار و دیواری با متریال و رنگ‌های مختلف با توجه به ابعاد و سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی یا حمام خود حق انتخاب دارید. البته رعایت تناسب رنگ، طرح و متریال بین کلیه مبلمان حمام اهمیت ویژه‌ای دارد.

روشویی لوکس رنگ shagreen مات

روشویی لوکس آرمانی روکا

 

شرکت روکا تنوع در محصولات، کیفیت بالای متریال و نوآوری در تولید را در بسیاری از توالت فرنگی و روشویی‌های خود در اولویت قرار داده است. همچنین برند لوکس آرمانی روکا نیز محصولاتی را علاوه بر روشویی و توالت فرنگی ارائه می‌کند که برای یک حمام لوکس ضروری به نظر می‌رسد، مانند شیرآلات حمام ترموستاتیک، انواع اکسسوری و …

علاوه بر روشویی و توالت فرنگی، شما باید به محل دوش ایستاده هم توجه کنید. استفاده از استایل کلاسیک دوش ایستاده جلوه ای فریبنده در مدل حمامهای لاکچری ایجاد می کند. دوردوشی های شیشه ای نیز جلوه ای شکیل به فضای حمام شما می دهند و از ترندهای سال جاری به شمار می آیند. از اضافه کردن رنگ به مبلمان و اکسسوری حمام نترسید. اندکی  دور شدن از پالت رنگی خنثی که سال های اخیر بسیار پرطرفدار بود، خلاف قوانین دکوراسیون نیست حتی حمام لوکس شما را از نظر بصری متعادل تر نیز می کند.

اگر فضای حمام شما بزرگ است می توانید دو روشویی کنار هم نصب کنید. این ایده مد روز برای همسران کارمند در صبح روزهای کاری کاربردی است و زمان آماده شدن برای رفتن به سر کار را کاهش می دهد.

اکسسوری های کلیدی در مدل حمامهای لاکچری

همه ما تمایل داریم که تمامی قسمتهای خانه مان در عین کاربردی بودن دارای جذابیت بصری چشم گیری هم باشد، از این رو اکسسوری ها نقش مهمی ایفا می کنند. اگر قصد دارید که جلوه ای لوکس به حمام خود ببخشید در استفاده از جدیدترین لوازم جانبی حمام تردید نکنید.

شیرآلات لوکس و جدید

شیرآلات لوکس هم از نظر زیبایی حرفی برای گفتن دارند، هم از نظر جنس بدنه و هم از لحاظ تکنولوژی به کار رفته در آنها. هر چقدر متریال و بدنه شیرآلات مرغوب‌تر باشد و فناوری و قابلیت‌های جدیدتری را دنبال کند جلوه لوکس‌تری به حمام می‌بخشد. برای نمونه در ادامه به دو تکنولوژی که در سال‌های اخیر مورد استقبال مصرف کنندگان شیرآلات قرار گرفته است، می‌پردازیم: شیرآلات هوشمند چشمی و شیرآلات هوشمند با قابلیت استفاده از طریق فرمان صوتی. 

درچند سال اخیر به علت اهمیت رعایت بهداشت فردی و همه گیری بیماری کرونا، لزوم استفاده از شیرآلات هوشمند چشمی به خصوص در مراکز عمومی چون سازمان ها، مراکز درمانی، پاساژها و حتی منازل بیشتر شد. این شیرآلات نیازی به لمس ندارند و به کمک چشم الکترونیک کار می کنند. این شیرآلات باعث صرفه جویی در مصرف آب نیز می شوند.

شیرآلات روکا

مجموعه ای از شیرآلات مدرن و لوکس سرویس بهداشتی و حمام با تکنولوژی های مدرن مانند شیرآلات چشمی، ترموستاتیک و …

شیرآلات لوکس روکا

 

با این حال شرکت های پیشرو در حیطه تولید شیرآلات لوکس محصولاتی را فراتر از قابلیت تاچ لس بودن وارد بازار کرده اند که قادرند با فرمان صوتی شیرآلات را باز و بسته کنند. از نکات جالب توجهی که می توان به آن اشاره کرد وصل کردن گوشی هوشمند به این شیرآلات است به طوری که به راحتی بتوانید دمای آب را تنظیم کنید. همچنین مصرف کنندگان از طریق فرمان صوتی می توانند توزیع مقدار مشخص آب را برای مصارف روزانه مانند پرکردن قهوه جوش و… سفارشی سازی کنند تا انجام کارهای روزمره آسان تر شود. عملکرد این شیرآلات نیازمند برق شهری است اما نگران قطعی برق و بروز اختلال در عملکرد این شیرآلات نباشید. بعضی از آنها توانایی کار با باطری را نیز دارند و علاوه بر آن، اغلب با وجود قابلیت قدیمی ساختارهای شیرآلات اهرمی در استفاده از شیرآب دچار مشکل نمی شوید.

آینه بک لایت در حمامهای لاکچری

آینه تاچ بک لایت

اخیرا در طراحی مدل حمامهای لاکچری از آینه های لمسی با دو رنگ نور آفتابی و مهتابی که دارای نوار ال ای دی درحاشیه آینه هستند استفاده می شود. انواع جدیدتر این آینه ها از طریق قابلیت وایفای یا بلوتوث و وصل شدن گوشی همراه به آینه، امکان پخش موزیک، رادیو، پادکست، اخبار را در کنار نمایش ساعت و وضعیت آب و هوا فراهم می کنند.

گیاهان

استفاده از گیاهانی که با نور کم و محیط مرطوب حمام سازگار هستند مانند پتوس، دیفن باخیا، سرخس بوستون، برگ عبایی، بامبو و اسپاتی فیلوم بر زیبایی و لوکس بودن حمام منزلتان می افزایند. ایده استفاده از دیوار سبز هم  یکی از ترندهای مدل حمامهای لاکچری چند سال اخیر است.

توالت فرنگی وال هنگ

در چند سال گذشته نسل جدیدی از توالت فرنگی به نام وال هنگ در بازار ارائه شده که مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است. این نوع توالت فرنگی از کف سرویس بهداشتی لوکس شما فاصله دارد و در حالت معلقی قرار می گیرد و جلوه ای لوکس به فضا می بخشد. استراکچر و بخش فلاش تانک این توالت ها درون دیوار قرار گرفته و فقط کاسه توالت قابل مشاهده می باشد. بنابراین توالت وال هنگ علاوه بر جذابیت ظاهری و اشغال فضای کمتر، نظافت حمام را (به علت وجود فضای خالی زیر توالت) نیز آسان تر می کند. توالت‌های هوشمند نیز که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، آسایش و سطح بهداشت بالاتری را برای کاربران فراهم می‌کنند، اخیرا  مانند توالت وال هنگ مورد استقبال طراحان و مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. این توالت‌ها قابلیت‌های بسیاری دارند مانند: باز و بسته شدن اتوماتیک در توالت، شستشوی خودکار، قابلیت پخش موسیقی، سیفون پشتیبان اضطراری و..

توالت فرنگی های هوشمند روکا

 

روکا نیز در توالت فرنگی‌های هوشمند خود امکاناتی از قبیل نازل بیده متحرک با قابلیت برنامه‌ریزی شستشوی بانوان و آقایان، دمنده خشک کن، قابلیت تنظیم دما و میزان فشار آب، گرمکن صندلی و کنترل دیجیتال در نظر گرفته است.

وان لوکس

اگر متراژ حمام شما بزرگ است می توانید با استفاده از انواع وان های توکار یا ایستاده پایه دار از متریالهای سنگ، شیشه، سرامیک و … یک حمام لوکس داشته باشید.

وان های ایستاده (freestanding)

وان های لوکس ایستاده روکا

پنل دوش و شیر حمام  ترموستاتیک

این لوازم با جلوگیری از اتلاف آب توسط سنسورهای حرارتی و قابلیت تنظیم دمایی که دارند فرآیند دوش گرفتن را خوشایند می کنند. پنل های دوش نیز در انواع متنوعی در بازار عرضه شده اند که علاوه بر سنسورهای حرارتی دارای ویژگی هایی چون سنسورهای فشاری برای کنترل فشار آب، ماساژورهای متفاوت، بادی جت، چراغ های ال ای دی و… می باشند.

برخی از این پنل‌های دوش شامل صفحه نمایشگر دیجیتال نیز هستند که علاوه بر گجت‌هایی که دارند، دمای آب را به شما نمایش می‌دهند. اغلب دوش‌های دیجیتال می‌توانند تنظیمات و داده‌های وارد شده را ذخیره کنند. بنابراین هر یک از اعضای خانواده  می‌توانند تنظیمات مناسب خود را داشته باشند و از حمام لذت ببرند.

نتیجه گیری

بزرگی یا کوچکی ابعاد حمام منزل شما مهم نیست، بلکه آنچه بیش از متراژ فضای حمام شما اهمیت دارد طراحی دکوراسیون و ساماندهی مناسب این فضا در رسیدن به حس رضایت و آرامش است. به همین سبب انتخاب صحیح تجهیزات و لوازم و به طور کلی عناصری که نقش کلیدی در فضاسازی حمام به عهده دارند بسیار حیاتی است. اگر بودجه و ابعاد حمام شما اجازه می‌دهد از استفاده از مبلمان، اکسسوری، نورپردازی، مصالح و هر آنچه که کیفیت فضایی و کیفیت استحمام شما را بالا می‌برد و فضایی لوکس و شکیل برای شما فراهم می‌کند؛ غافل نشوید.

به کار بردن شیرآلات مدرن و جدید استفاده از گیاهان مناسب رشد در فضای مرطوب حمام استفاده از کابین دوش یا دوردوشی شیشه ای نورپردازی کاربردی برای قسمت های مختلف حمام
بله. کفشور خطی جدیدترین نوع کفشور با ظاهری جذاب و در عین حال کاربردی است. شما می توانید بسته به سبک دیزاین از انواع سرامیکی یا استیل آن برای لوکس کردن حمام منزل خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه محصولات ما که شامل کفشورهای خطی شیک و مدرن است، مراجعه کنید.
نویسنده
کاملیا کلانتری
منبع
home-designing, hgtv, kitchenbathdesign

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *