راهنمای جامع برای تمیز کردن و نگهداری از محصولات حمام Roca

این مقاله به ارائه راهنمای جامع برای تمیز کردن و نگهداری از محصولات حمام Roca می‌پردازد. در اینجا نکات و ترفندهایی برای تمیز کردن زیردوشی، توالت فرنگی، روشویی و شیرآلات با استفاده از مواد مناسب و جلوگیری از آسیب‌ها و رسوبات آهکی آورده شده است.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

اگر نمی‌دانید چگونه زیر دوشی ، توالت فرنگی و روشویی خود را تمیز کنید، در این مقاله به تمامی نکات کلیدی و ضروری پرداخته شده است.  

حتما ماه‌ها را صرف بازسازی کرده‌اید، با دقت و وسواس خرید توالت فرنگی، خرید روشویی و خرید شیرآلات مورد نظر را انجام داده اید… و حالا که به تمیز کردن حمام خود فکر می‌کنید، نگران هستید که مبادا چیزی را خراب کنید.  

برای اطمینان از اینکه محصولات Roca شما سال‌ها با شما همراه خواهند بود، می‌خواهیم نکاتی در مورد نحوه تمیز کردن تمامی اجزای سرویس بهداشتی با رعایت حداکثر بهداشت و دوام به گونه‌ای که برای همیشه نو و ماندگار بمانند، به شما ارائه دهیم.  

چگونه زیر دوشی یا وان خود را تمیز کنید

چگونه زیر دوشی یا وان خود را تمیز کنید

قبل از اینکه نکات تمیز کردن حمام را بدانید، باید بدانید که وان یا زیردوشی از چه متریالی ساخته شده است. یک راه حل از جنس چینی بهداشتی کاملاً متفاوت از آکریلیک یا هر ترکیب جدید دیگری در بازار است.  

در هر صورت، همه این مواد در صورتی که بعد از هر استفاده وقت بگذارید و آثار صابون و آب را پاک کنید، تا از انباشته شدن رسوبات آهکی جلوگیری شود، تمیز کردنشان آسان‌تر خواهد بود.

چینی بهداشتی به عنوان بهداشتی‌ترین ماده شناخته می‌شود و به عنوان متریالی سخت‌، که حتی با تمامی محصولات شوینده نیز نتایج عالی ارائه می‌دهد.  

تمیز کردن زیردوشی رزینی Roca به دلیل ترکیب اصلی آن، ممکن است دشوار به نظر برسد، اما حقیقت این است که یک آبکشی ساده با آب تمامی راه‌حل‌های Stonex را به حالت نو برمی‌گرداند و همین امر برای محصولاتی که در Surfex تولید شده‌اند نیز صادق است.  

برای حفظ بافت ضد لغزش دلپذیر آن، می‌توانید از مواد شوینده خنثی یا مایع سفیدکننده خانگی استفاده کنید، همیشه آنها را با یک پارچه نخی و به صورت حرکات دایره‌ای بمالید و سپس با آب داغ فراوان بشویید.

چگونه محفظه و سطح های داخلی را تمیز کنید

چگونه محفظه و سطح های داخلی را تمیز کنید

آهک بزرگترین دشمن هنگام تمیز کردن محفظه دوش یا وان شماست. بنابراین، درست بعد از دوش گرفتن، باید سطح آن را از بالا با آب شستشو دهید.  

از یک تی لاستیکی برای پاک کردن هر قطره و هر گونه اثر کثیفی استفاده کنید. برای حفظ آن در وضعیت عالی، اغلب شیشه را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید و گاهی اوقات صابون خنثی اضافه کنید. اگر خود را نمی‌بینید که این فرآیند را همیشه تکرار کنید، Roca محفظه‌هایی با پوشش Maxiclean ارائه می‌دهد که به طور خاص برای جلوگیری از انباشته شدن آهک روی شیشه طراحی شده‌اند.

چگونه توالت خود را تمیز کنید

چگونه توالت خود را تمیز کنید

برای یادگیری نحوه تمیز کردن حمام خود، باید بدانید چگونه توالت خود را تمیز کنید، عنصری که بیشترین احتمال کثیف شدن و ایجاد بوی نامطبوع را دارد.  

از پارچه‌های تمیزکننده یک‌بار مصرف یا یک پارچه که با سفیدکننده ضدعفونی شده استفاده کنید تا سطح آن را تمیز کنید، و یک برس کوچک نیز برای رسیدن تمیزکننده توالت به آخرین گوشه و کنار فراموش نکنید.  

برای از بین بردن رسوب، می‌توانید از سفیدکننده استفاده کنید، اما یک ترکیب طبیعی از سرکه و لیمو نیز کار می‌کند.  

برای راحت‌تر کردن تمیز کردن توالت، Roca با متریال جدید Supralit که یک رزین برای ساختن صندلی‌ها و درب‌های توالت با صفر تخلخل است که شامل یک راه حل آنتی‌باکتریال انقلابی است، ارائه می دهد.  

طراحی جدید بدون لبه (Rimless) نیز به تمیزتر شدن حمام کمک می‌کند، زیرا لبه توالت را حذف می‌کند و بنابراین، هر شکافی که ممکن است کثیفی در آن جمع شود را از بین می‌برد.  

اگر از محصولات خاص صحبت کنیم، صفحات عملیاتی الکترونیکی EP1 شامل عملکرد لمسی هستند و به کاربران اجازه می‌دهند تا یک شستشوی اضافی را هر 24 ساعت برنامه‌ریزی کنند.

چگونه شیرآلات حمام و توالت را تمیز کنید

چگونه شیرآلات حمام و توالت را تمیز کنید

برای تمیز کردن شیرهای حمام و سرویس بهداشتی، اعم از شیرهای توکار و یا روکار ، بهترین روش استفاده از یک محلول ملایم آب و سرکه سفید است. ابتدا شیرها را با آب گرم بشویید تا ذرات گرد و غبار و آلودگی‌ها از سطح آن‌ها پاک شوند. سپس یک پارچه نرم را در محلول آب و سرکه فرو برده و به آرامی روی سطح شیرها بمالید. این کار به از بین بردن رسوبات آهکی و لکه‌های آب کمک می‌کند. برای براق شدن بیشتر شیرها، پس از تمیز کردن، آن‌ها را با یک پارچه خشک و تمیز، برق بیاندازید. برای جلوگیری از خراشیدگی سطح شیرها، از استفاده از ابزارهای زبر و خشن خودداری کنید.

چگونه روشویی خود را تمیز کنید

چگونه روشویی خود را تمیز کنید

در نهایت، تمیز کردن روشویی شما تفاوتی با تمیز کردن وان یا سینی دوش شما ندارد، اگرچه به دلیل استفاده بیشتر، ممکن است نیاز به توجه بیشتری داشته باشد.  

برای اینکه روشویی بدون لکه باشد، می‌توانید یک ترکیب از بیکربنات و پراکسید هیدروژن، یک تمیزکننده معمولی یا سفیدکننده را برای لکه‌های سخت انتخاب کنید.  

به موادی مانند Fineceramic اعتماد کنید که نازک‌ترین و سبک‌ترین روشویی را شکل می‌دهند اما همچنین در برابر محصولات شوینده به‌طور ویژه مقاوم هستند.

نکات اضافی برای نگهداری بهتر از محصولات Roca

برای افزایش دوام و زیبایی محصولات Roca، بهتر است به چند نکته اضافی نیز توجه کنید:

  1. تهویه مناسب: حمام‌ها به دلیل رطوبت بالا، محیطی مناسب برای رشد قارچ و کپک هستند. اطمینان حاصل کنید که حمام شما دارای تهویه مناسب است تا رطوبت به سرعت تخلیه شود.
  2. استفاده از پادری: استفاده از پادری در جلوی زیردوشی یا وان می‌تواند به جلوگیری از ورود آب و رطوبت به سایر قسمت‌های حمام کمک کند و خطر لغزش را نیز کاهش دهد.
  3. پیشگیری از رسوب: برای جلوگیری از رسوب آهکی، می‌توانید از محلول‌های ضد رسوب استفاده کنید یا فیلترهای آب نصب کنید تا مواد معدنی مضر در آب کاهش یابد.
  4. پاک‌کردن فوری لکه‌ها: لکه‌های آب و صابون را بلافاصله پس از استفاده از حمام پاک کنید تا از تثبیت آن‌ها و سخت شدن تمیزکاری جلوگیری شود.

اگر این ترفندهای تمیز کردن حمام راه‌حلی برای لکه‌ها و خراش‌ها در محصولات Roca شما نبوده‌اند، خدمات مشتری و پس از فروش در شرکت خانه و معماری همیشه خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند تا هر مشکلی در نگهداری را حل کنید، حتی در صورت ترک‌خوردگی و شکستگی.

بهترین روش برای جلوگیری از تجمع رسوبات آهکی این است که پس از هر بار استفاده، سطح زیردوشی یا وان را با آب شستشو داده و خشک کنید. اگر رسوبات آهکی روی سطح باقی ماند، می‌توانید از یک محلول سرکه و آب برای پاک کردن آن استفاده کنید.
استفاده از مواد شوینده ملایم توصیه می‌شود. برای جلوگیری از خراشیدگی و آسیب به سطح شیرآلات، بهتر است از محلول آب و سرکه سفید استفاده کرده و با یک پارچه نرم آن‌ها را تمیز کنید.
برای جلوگیری از باقی‌ماندن لکه‌های آب، بعد از هر بار دوش گرفتن شیشه‌ها را با آب شستشو داده و سپس با یک تی لاستیکی یا پارچه خشک کنید. برای تمیز کردن بیشتر، می‌توانید از صابون خنثی و آب استفاده کنید.
روشویی‌های Roca که از مواد Fineceramic ساخته شده‌اند، در برابر محصولات شوینده مقاوم هستند. شما می‌توانید از محلول‌های بیکربنات و پراکسید هیدروژن، یا سفیدکننده‌های معمولی برای پاک کردن لکه‌های سخت استفاده کنید.
بله، طراحی بدون لبه (Rimless) توالت‌های Roca باعث می‌شود تا هیچ نقطه‌ای برای تجمع کثیفی وجود نداشته باشد، که تمیز کردن آن‌ها را بسیار آسان‌تر و بهداشتی‌تر می‌کند.
تهویه مناسب حمام کلید جلوگیری از رشد قارچ و کپک است. اطمینان حاصل کنید که حمام شما دارای تهویه کافی برای تخلیه سریع رطوبت است.
برای جلوگیری از خط و خش، از استفاده از ابزارهای زبر و خشن پرهیز کنید و همیشه از پارچه‌های نرم برای تمیز کردن محصولات استفاده کنید. همچنین، توصیه می‌شود از محصولات شوینده‌ای که به‌طور خاص برای سطوح حساس طراحی شده‌اند، استفاده کنید.
بله، نصب فیلترهای آب می‌تواند به کاهش مواد معدنی مضر در آب کمک کرده و از ایجاد رسوبات آهکی در محصولات حمام جلوگیری کند.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *