انواع توالت فرنگی دیواری + راهنمای انتخاب

توالت فرنگی وال هنگ، یک انتخاب مدرن و امروزی است. در حال حاضر، انواع توالت فرنگی دیواری در بازار وجود دارد که می‌توانید با توجه به ترجیحات خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
مطالب مورد بحث در این پست
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
انواع توالت فرنگی دیواری
دسته بندی:
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در سال‌های اخیر، توالت‌های دیواری به چند دلیل در بین مردم محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. این توالت‌ها، علاوه بر ظاهر مدرن و مینیمالیستی، باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شوند و تمیز کردن آن‌ها نیز بسیار آسان است.

اگر تصمیم گرفته‌اید در حمام یا سرویس بهداشتی خود یک توالت دیواری داشته باشید، این مطلب برای شما است. در ادامه، انواع توالت فرنگی دیواری و مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها‌ را معرفی می‌کنیم و چند نکته برای شناخت و انتخاب بهترین توالت فرنگی وال هنگ ارائه می‌دهیم.

توالت فرنگی دیواری چیست؟

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ (Wall-Hung Toilet)، یکی از انواع مدرن توالت فرنگی است که در آن کاسه توالت روی دیوار نصب می‌شود و فضای زیر آن در روی زمین خالی می‌ماند. به همین دلیل، زیر این توالت‌ها به‌راحتی تمیز می‌شود و فضای بهداشتی‌تری ایجاد می‌کند.

هزینۀ خرید و نصب توالت‌های دیواری به‌طور معمول از انواع دیگر توالت‌ها بالاتر است و فرایند نصب پیچیده‌تری دارند، اما به دلیل ظاهر شیک، مدرن و مینیمالی که ارائه می‌دهند، با سبک‌های امروز معماری سازگارترند و به‌مرور محبوب‌تر می‌شوند.

در انواع توالت فرنگی دیواری، مخزن آب در دیوار تعبیه می‌شود و دسترسی به آن از طریق پنل کنترل فلاش‌تانک میسر است. این توالت‌ها، اغلب از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره‌مندند که آن‌ها را برای سایر انواع توالت فرنگی رقابتی می‌کند.

  • سیستم شست‌و‌شوی قدرتمند
  • قابلیت شست‌وشوی دوگانه برای صرفه‌جویی در مصرف آب (دوگانه فلاش)
  • مخزن پنهان و سرپوشیده
  •  فرایند تخلیۀ بسیار سریع و بدون پخش بوی نامطبوع با استفاده از مکانیزم واش داون
  •  ارتفاع قابل تنظیم
  •  ظاهری فوق‌العاده تمیز و بهداشتی
  • اشکال مدرن و مینیمال کاسه توالت
  • جنس مرغوب کاسه و سهولت تمیز کردن آن
  • ظاهری براق و بدون درز
  • نظافت بی‌دردسر

از جمله ویژگی‌هایی است که اغلب توالت‌های دیواری امروزی از آن برخوردارند. برندهای مختلف بر سر ارتقا دادن هر یک از این ویژگی‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و هر روز نوآوری‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را در تولید توالت‌های وال هنگ شاهدیم.

انواع توالت فرنگی دیواری

انواع توالت فرنگی دیواری

در ادامه، به معرفی رایج‌ترین انواع مدل‌های توالت فرنگی دیواری (وال هنگ) می‌پردازیم.

توالت فرنگی وال هنگ بدون لبه (Rimless)

توالت‌ دیواری بدون لبه یا بدون حاشیه، جهشی بزرگ در صنعت توالت فرنگی محسوب می‌شود. این نوع توالت،‌ یک گزینۀ جذاب برای کسانی است که به نکات بهداشتی اهمیت زیادی می‌دهند. زیرا حذف لبۀ بالایی توالت، باعث پیشگیری از تجمع جرم و میکروب می‌شود و تمیز کردن سطح یکدست این توالت‌ها نیز بسیار آسان است.

از سوی دیگر، به هنگام شست‌وشو، آب به‌جای هدایت در لبه، با فشار زیاد به‌طور افقی به دور کاسه می‌چرخد و سطح بیشتری را با سرعت زیاد تمیز می‌کند.

طراحی توالت‌های ریملس، بسیار مدرن و مینیمالیستی است و یک انتخاب کاملاً امروزی محسوب می‌شود.

توالت فرنگی دیواری پروجکشن کوتاه (Short Projection)

توالت‌ دیواری پروجکشن کوتاه، گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند توالت فرنگی دیواری داشته باشند اما فضای سرویس‌ بهداشتی‌شان بسیار محدود است. این توالت‌ها از نظر عمق بیرونی کمی کوچک‌تر از توالت‌های معمولی هستند، به این معنی که می‌توانید از ظاهر شیک و مدرن آن‌ها بهره‌مند شوید و در عین حال یک توالت بسیار راحت نیز داشته باشید.

توالت فرنگی دیواری بیده‌دار (Wall Hung Bidet Toilet)

توالت فرنگی وال هنگ بیده‌دار یا خودشور نوع جدیدی از توالت فرنگی دیواری است که به دلیل داشتن تجهیزاتی بر روی کاسه توالت وال هنگ، عمل شست‌وشو را بدون نیاز به دست و شلنگ، تنها با استفاده از بیده یا همان خودشور توالت فرنگی نصب‌شده در پایین نشیمنگاه انجام می‌دهد. همین ویژگی، آن را به یک گزینۀ محبوب برای کسانی تبدیل می‌کند که به نکات بهداشتی خیلی اهمیت می‌دهند.

میزان مصرف آب در توالت فرنگی بیده‌دار به دلیل امکان کنترل آن، کمتر از توالت‌های بدون بیده است. این نوع توالت فرنگی دیواری، برای افراد سالمند، کودکان و زنان باردار بهترین انتخاب است و راحتی زیادی را برایشان فراهم می‌کند.

بیده‌ها در انواع مکانیکی و دیجیتالی عرضه می‌شوند. بیده‌های دیجیتالی دارای سیستم تنظیم‌کنندۀ فشار، دما و جهت پاشش آب هستند. در مد‌های پیشرفته‌تر بیده از سیستم خشک‌کن خودکار نیز استفاده شده که نیاز به دستمال توالت را رفع می‌کند. بعضی دیگر از بیده‌ها دارای فیلترهای ضدمیکروب در قسمت خروجی آب هستند.

توالت فرنگی دیواری هوشمند (Smart Toilet)

توالت‌ فرنگی دیواری هوشمند، امکانات پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که شامل: توالت بدون لمس، صندلی‌ با در آرام‌بند، خودشور، روشنایی شبانه، کنترل از راه دور و… است. این ویژگی‌ها تجربۀ راحت‌تر و تمیزتری را به کاربران ارائه می‌دهند.

در توالت‌های بدون لمس، شست‌و‌شوی توالت با پاسخ دادن به حسگرهای حرکتی صورت می‌گیرد و برای فعال کردن سیستم فلاشینگ نیازی به تماس دست با توالت فرنگی نیست.

انواع توالت فرنگی وال هنگ از نظر جنس

انواع توالت‌ فرنگی دیواری، می‌توانند با مصالح متفاوتی تولید شوند، اما متداول‌ترین مصالح، چینی بهداشتی با لعاب مرغوب است. براق بودن و زیبایی، استحکام بالا، شکل‌دهی آسان، مقاومت در برابر خوردگی و تمیز کردن آسان، مهم‌ترین دلایل استقبال از چینی است. چینی شیشه‌ای، فولاد، سنگ، پلاستیک، رزین و… از دیگر مصالح مورد استفاده در توالت فرنگی است که کمتر رایج است.

انواع توالت فرنگی دیواری از نظر شکل کاسه توالت

انواع توالت فرنگی دیواری از نظر شکل کاسه توالت

انواع مدل‌های توالت فرنگی دیواری را از نظر شکل کاسه توالت، می‌توان در دسته‌بندی‌های زیر جای داد:

  • بیضی (Oval)
  • دراز (Elongated)
  •  مستطیل (Rectangular)
  • گرد (Round)
  • مربع (Square)

هر یک از این توالت‌ها، شرایط متفاوتی را برای استفادۀ کاربر فراهم می‌کنند. برای مثال، توالت‌های بیضی معمولاً راحت‌ترند و با کاربران با جثه‌های بزرگ‌تر سازگاری بیشتر دارند. توالت‌های مربعی اغلب برای فضاهای کوچک مناسب‌ترند، زیرا عمق کمتری دارند. موقع انتخاب شکل، سبک حمام خود را هم در نظر داشته باشید. خطوط منحنی مفهوم کلاسیک‌تری را القا می‌کنند، در حالی که خطوط مستقیم تداعی مدرن‌تری دارند.

چند نکته برای شناخت و انتخاب بهترین توالت فرنگی دیواری

چند نکته برای شناخت و انتخاب بهترین توالت فرنگی دیواری

برای شناخت و انتخاب بهترین توالت فرنگی دیواری باید چند نکتۀ مهم را در نظر بگیرید:

  1. طرح و سبک توالت

توالت‌های دیواری دارای طرح‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های مختلفی هستند، بنابراین باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با دکوراسیون حمام شما مطابقت داشته باشد. شکل و جنس کاسه توالت، ظاهر براق و بدون درز، شیوۀ دسترسی به مخزن آب درون دیوار و میزان صرفه‌جویی در فضا، از جمله مواردی است که طرح و سبک توالت را تعریف می‌کند.

توالت فرنگی وال هنگ، بهترین توالت برای سبک طراحی مینیمالیستی و مدرن محسوب می‌شود. در این سبک، حتی می‌توانید خروجی‌های آب و سایر عناصر توالت را نیز در دیوار پنهان کنید.

  1. میزان صرفه‌جویی در آب

میزان بهره‌وری آب یک معیار ضروری برای انتخاب توالت فرنگی دیواری است. برای صرفه‌جویی در مصرف آب، به دنبال مدل‌های پیشرفته‌ با سیستم‌های دوگانه فلاش باشید. توالت‌های کم‌مصرف دوستدار محیط زیست، نسبت به توالت‌های دیگر حدود 20٪ آب کمتری مصرف می‌کنند.

  1. مکانیزم فلاشینگ

در بهترین توالت‌های دیواری، به لطف سیستم فلاش دوگانه (Dual Flush) می‌توانید در مصرف آب صرفه‌جویی کنید. البته سیستم‌های دیگر فلاشینگ نیز در توالت‌های دیواری استفاده می‌شود، اما دستگاه‌های فلاش دوگانه به دلیل بهره‌وری آب محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند.

  1. ارائۀ استراکچر دیواری با ظرفیت تحمل وزن بالا

توالت‌های دیواری باید بتوانند وزن کاربر را تحمل کنند. قبل از خرید، ظرفیت تحمل وزن توالت را بررسی کنید. بهترین استراکچر وال هنگ می‌تواند 400 کیلوگرم وزن را به‌خوبی و بدون هیچ آسیبی تحمل کند.

  1. سهولت نگهداری

توالت‌های دیواری معمولاً راحت‌تر از توالت‌های زمینی تمیز می‌شوند، اما برخی از مدل‌ها ممکن است نیاز به نگهداری بیشتری داشته باشند. ویژگی‌هایی مانند طرح‌های بدون لبه (ریملس) یا پوشش‌های ضد باکتری که تمیز کردن و نگهداری را آسان‌تر می‌کنند را بررسی کنید.

  1. قابل تنظیم بودن ارتفاع

ارتفاع قابل تنظیم بدان معناست که توالت‌ وال هنگ برای افراد معلول و کسانی که توان حرکتی محدودی دارند و همین‌طور برای سالمندانی که مشکلات تعادلی دارند عالی است. برخی توالت‌های دیواری، امکان بیشتری برای تنظیم ارتفاع فراهم می‌کنند.

  1. سهولت نصب وال هنگ

توالت‌های دیواری نیاز به نصب حرفه‌ای دارند، اما نصب برخی از مدل‌ها آسان‌تر است. به دنبال مدل‌هایی با دستورالعمل‌های نصب واضح یا قطعات از پیش مونتاژشده باشید که می‌توانند در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند.

  1. امکانات و لوازم جانبی

برخی از توالت‌های دیواری صندلی‌هایی دارند که در آن‌ها نرم و بی‌صدا باز و بسته می‌شود یا از سیستم‌های فلاشینگ بدون لمس بهره‌مندند یا جت‌های داخلی جهت شست‌وشوی بی‌دردسر کاسه توالت دارند. این لوازم جانبی می‌توانند راحتی شما را افزایش دهند، هرچند احتمالاً گران‌ترند. هوشمند بودن توالت این امکانات را به اوج می‌رساند.

  1. صرفه‌جویی در هزینه

توالت‌های دیواری با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند، بنابراین در انتخاب مدل به بودجۀ خود توجه کنید. صرف هزینه برای توالت‌های باکیفیت، می‌تواند به دلیل کاهش هزینۀ مصرف آب و هزینه‌های نگهداری، در بلندمدت مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

  1. خرید از برندهای معتبر

هنگام انتخاب توالت دیواری، بهترین برند وال هنگ را انتخاب کنید که محصولات باکیفیت، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش خوبی ارائه می‌دهد. این امر تضمین می‌کند که توالت مرغوب شما سال‌ها دوام خواهد آورد. با مراجعه به بورس فروش توالت فرنگی می‌توانید محصولات این برندها را ببینید و با یکدیگر مقایسه کنید.

با بررسی همۀ نکات بالا، انتخاب مناسب‌ترین توالت فرنگی برایتان راحت و لذت‌بخش خواهد شد.

توالت‌ فرنگی دیواری برند روکا

اگر دنبال بهترین مارک توالت فرنگی خارجی می‌گردید، برند روکا قطعا یکی از آن‌ها است. این برند، طیف گسترده‌ای از انواع توالت فرنگی دیواری را با بالاترین کیفیت و استانداردهای جهانی مطابق با هر سبک یا اندازۀ سرویس بهداشتی عرضه می‌کند. شما می‌توانید با بررسی توالت‌های فرنگی روکا، از بین رنگ‌های مختلف، طرح‌های مدرن (Modern) و سنتی (Traditional) و گزینه‌های نوآورانۀ توالت دیواری بدون لبه، پروجکشن کوتاه و هوشمند، یک گزینه را انتخاب کنید.

توالت فرنگی‌های دیواری روکا، از نظر ابعاد و اندازه، در دو گزینۀ استاندارد (Standard) و جمع‌وجور (Compact) ارائه می‌شوند و می‌توانند با قاب‌های استراکچر روکا و مخزن‌های مخفی روکا ترکیب شوند.

سخن آخر

خرید توالت فرنگی دیواری مناسب نیاز به بررسی و تحقیق دقیق دارد و انتخاب از بین گزینه‌های فراوان موجود می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. با این حال، با در نظر گرفتن عواملی مانند اندازۀ حمام و سرویس بهداشتی، طراحی و سبک دکوراسیون، مکانیزم فلاشینگ، کیفیت کلی محصول و فناوری‌های پیشرفته‌ای که به نیازها و ترجیحات شما پاسخ می‌دهد، می‌توانید انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید.

اگر تصمیم دارید یکی از انواع توالت فرنگی دیواری را بخرید، از فروشگاه آنلاین برند روکا در ایران بازدید کنید.

Template is not defined.
نویسنده
تحریریه خانه و معماری
منبع
BathinHouse.com، Best Plumbers Club USA Local، Victorian Plumbing UK، Jal Bath Fittings، Save Our Water Rebates، House Grail

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *